-->

رواية إنتقام التوأمان - أسماء أبوبكر - اقتباس الفصل الأول

رواية إنتقام التوأمان 
للكاتبة أسماء أبوبكر



رواية إنتقام التوأمان

 اقتباس الفصل الأول


قصر من الخيال يطل على الماء والشمس تطل عليه فى قمه الروعه والخيال والسحر

كانت فتاه تتدرب على الملاكمه مع ابن خالتها تضربه وتوقعه ارضآ﴾


ايهم: 


-عاش يارعد. 


رعد بضحك: 


-ههههههه عاش ياكوتش. 


ادهم بوجع: 


-خلاص معنتش مدرب معاكى تانى ايدك تقيله يخربيتك. 


جهاد بضحك: 


-احسن احسن هههههه. 


•ادهم بخبث وهو ينظر وراءها•


ادهم: 


-بقا بتقوليلى انااحسن.


جهاد ببراءه-اه أ...


•وفى لحظه كانت ملقيه فى الماء•


جهاد بصريخ: 


-ادهمممممممم. 


ادهم وهو يقوم بسد اذنيه بيديه: 


-ايه فى ايه سورتينى يخربيت عقلك ياشيخه. 


جهاد بصراخ: 


-هنفخك وربنا لنفخك ياادهم ان مخليتك تقول انا حرمت مبقاش انا جوجو ياعنيا.


• و سبحت بسرعه كبيره من المياه وقفزت على ظهره وتضربه بيديها الاثنين باانتقام•


ايهم بضحك: 


-الاتنين دول مجانين اوى والله. 


رعد بحزن: 


-بيفكرونى بماما لما كانت تشوفهم كدا تطلع تصوت منهم المجانين دول. 


•وفى لحظه تدخل فريده وملك وابراهيم•


فريده بصراخ: 


-انتى يابت مش هتبطلى بقا مش هتعقلى بقا. 


جهاد بحزن مصطنع:


-لاء. 


•وقامت بإخراج لسا نها لوالدتها• 


فريده بصراخ: 


-الله ينعلك انتى وهو وابوكى فى يوم واحد ووساعه واحده يابنت الكل ب. 


•ابراهيم وهو يحت ضنها من الخلف• :


-بتجيبى سيره ابوها ليه بس بتشتمينى يافرى مكنش العشم


فريده بخجل: 


- مكنش قصدى والله ياحبيبى وبعدين ابعد بقا الولاد الله. 


رعد بضحك: 


-ايه ده ده ده الله الله بتتكسفى يابيضه مكنتش اعرف. 


فريده وهى تقوم بخلع الحذاء وتجرى وراءها: 


-تعالى هنا يابت والله ل اضربك يابنت مالك. 


رعد بضحك:


-لاء لاء.


• وخبطت فى العامود•


ملك بخضه: 


-رعدددددد حبيبتى . 


رعد: 


-اااااه ااااه عمود تانى هو انا موعوده ولا ايه. 


ايهم بضحك: 


-هههههه اه نفسى اعرف انتى ايه مشكلتك فى العماويد كل ماتروحى فى حته تلاقى عامود يلبس فى وشك مش عارف ليه. 


ابراهيم:


-نصيبك يارعد نصيبك عشان متجيش على فرى تانى. 


رعد بخبث:


-نصيبى ولا عشان تضيع الموضوع هاها. 


ابراهيم: 


-ههههههه فهماها وهى طايره انتى يا اروبه. 


رعد بخبث:


.طبعا-يلا امشوا بقا فرقونا مش ناقصين محن احنا. 


•وفى لحظه كانوا مختفين الا ايهم ونظرت الشر بينهم •


رعد بخبث: 


-احنا هنرجع مصر قريب. 


ايهم: 


-ازاى يعنى يارعد. 


رعد:


-هو كده ياايهم لازم نزلهم زى مازلونا وناخد حقنا منهم. 


ايهم: 


-بس ازاى وانتى عارفه اننا مش محتاجين حد فيهم ولا فلوسهم اللى مفكرين انهم اغنا مننا لكن ميعرفوش اننا احسن منهم بكتير. 


رعد: 


-عارفه ياايهم بس لازم يتعذبوا زى ماعذبو امنا ولا نسيت. 


ايهم بخبث: 


-لا منسيتش انا معاكى انتقامنا واحد هنعذبهم لحد ميطلبوا الرحمه ومش هيطلوها هيتمنوا الموت ومش هيطلوه لازم يتعذبوا والا مبقاش انا الجح يم. 


رعد بشر: 


-عارفه وهخليهم يدوقو نفس العذاب اللى عشناه من غير ابونا اللى قتلوه لازم لازم والا مبقاش انا الشي طان. 


صوت من وراءهم: 


-واحنا معاكم واوعو تنسو اننا موجودين. 


•ومكانا غير ادهم وجهاد•


ادهم بخبث: 


-نحن سوف نذيقهم نفس العذاب ولم نرحمهم ابدا من حرمونا من امنا وابينا لن نرحمهم وسننتقم اشد الانتقام .. 


جهاد بشر: 


-سوف نقتلهم باليوم الف مره ولم نرحمهم ابدا سننتقم منهم اشد الانتقام سنذيقهم اشد الوان العذاب.. 


•رعد، ايهم، جهاد ادهم، ايات، مجهول، مجهول، بصوت واحد-نحن سوف نذيقهم اسوء انواع العذاب ولن نرحمهم هذا هو العهد عهد ووعد فريق الوحوش. 


❈-❈-❈


•ويمر اسبوع وهذا هو الحال فى قصر الجارحى لا يعلمون شئ عن اولادهم ولا يعلمون هل هذا التوأم رجال ام فتيات•


•ولكن قصر رعد يملؤه المرح والشر والخبث •


❈-❈-❈


•فى صباح اليوم التالى•


• يوم ملئ بالاحداث والمفجأت والاخبار الساره للبعض والبعض الاخر فهى اكثر من سيئه •


•فى قصر الجارحى •


يدخل سيف وهو يقول:


-لقيتهم يابابا لقيتهم ياجدو. 


•فى مطار القاهره•


•يخرج من الطائره رعد وايهم وادهم وجهاد وايات وملك وابراهيم وفريده•


•ويخرجون من المطار ويكون بإنتظارهمجاك الحارس الخاص لرعد•


جاك:


-رعدى وحشيتنى اوى ياملاكى. 


رعد:


-جاك قلبى،جرت واحتضنته. 


جاك:


-بقا كل ده ومتسأليش عليا هونت عليكى . 


رعد بحنان:


-اسفه ياجاك والله مش بايدى يااحلى اخ فى الدنيا. 


جاك:


-خلاص لقد عفوت عنك المهم انك تكونى بخير. 


رعد بجديه:


-طب يلا بقا عشان نروح القصر ليثو وحشنى موووووووووت. 


جاك:


-امرك رعدى ياله ياجماعه. 


•وذهبوا لقصر الفقى •

❈-❈-❈

•عائله الجارحى ذهبوا للمطار•

•ولم يكون احد هناك•


ماسه:


-ياترا هما فين مش شايفه حد منهم. 


•وظل سيف هادئ لايتكلم•


فهد بيأس مصطنع:


-اه صح هما فين دا مفيش حد هنا خالص شكلهم لغوا الجيه لمصر ولا ايه. 


عثمان: 


-تعالوا ورايا انا عارف هما راحوا فين اكيد راحو لجدهم ليث. 


•وذهبو لقصر الفقى•


•فى قصر الفقى•

•يدلفون للداخل•


رعد بصراخ: 


-ليثى وحشتنى مووووووووووت ياراجل. 


الجد ليث:


-وانتى كمان يابنت قلبى تعالى لحضنى يابنت الغالين. 


•وجرت له بسرعه كبيره هى وايهم وجهاد وادهم واحتضنوه•


الجد ليث: 


-وحشتونى اوى ياابطال اخباركم عاملين ايه واخبار شغلكم ايه . 


رعد: 


-احنا فل طالما انت تمام ياوحش الداخ ليه ياعسل انت. 


ليث بضحك:


-هههههههههه مش هتتغيرى ابدا وبعدين انتى جيتى وحبيبك مشى.



رعد بغضب: 


-نعممممممممم بروح امه مشى راح فين بس اما اشوفك يابتاع....... وصمتت. 


•وفجأه تقول لجاك وايهم وادهم .يلا اجهزوا التدريب بدأ وان حد مجاش هو عارف هيحصل اي•

•ورمت شنطها وخرجت مسرعه للجنينه الخارجيه للقصر بحيث يفصل مابين الجنينه والشاره باب حديدى مزيج بين لونين اسود وفضى اللون•

•خرجوا لها لانهم يقنين ان رفضوا سيحدث لهما ما لا يحمد عقباه•

•بدأت بجاك واستخدمت معه الكاراتيه•

•وسقط طريحا فى الارض يتألم




جاك:


-منك لله ياللى فى بالى حرام عليكى ياشيخه ايه ارحمى .


•  فى لحظه منافسه جاك كانت عائله الجارحى قد جاءؤ•

•ودخلوا لحظه وقع جاك على الارض•

•ولم يلاحظ احد انهم جاءؤ•

❈-❈-❈


الجد عثمان: 


-هو ايه اللى بيحصل ده فى ايه ومين اللى هبدت الواد دا على الارض. 


ماسه: 


-يانهار اسود دى بهدلته خالص مكنش يومك يابنى. 


فهد بإنبهار مصطنع واستياء:


-يانهار مش فايت مين دى دى شلفتطه خالص . 


•لكن سيف كان يقف ببرود رغم الغيظ الذى بداخله من افعال هذه المرأه التى تتغلب عليهم جميعا ولا احد يعرف يغلبها •

❈-❈-❈

وذهبت واحتض نته وهمست له: 


-انا عارفه انت بتتعذب بس استحمل شويه. 


شهاب بنفس الهمس: 


-وانا زى ماوعدتك هستحمل عشانها هى وبس عشقى الابدى 


واكملت وهى تنظر ناحيه الجد عثمان. 


رعد بجديه: 


-نعم عايزين ايه وجاين ليه خير. 


عثمان بهدوء: 


-جاين عشان ناخدك معانا انتى واخوكى لبيتكم وبيت ابوكم . 


رعد بغضب: 


-ليه ان شاء الله معنديش بيت ولا معنديش يكونش حد قالك اننا

شحاتين ولا متسولين عشان تيجى وتقول اخدكم بيت ابوكم اللى انتو طرتوه منه زمان انسى يااستاذ عثمان. 


حازم بهدوء: 


-يابنتى. 


رعد بغضب: 


-ماتقوليش يابنتى انا مش بنتك ولا اتشرف انى ابقى بنتك يا حازم افندى وان كنت نسيت افكرك انت عملت ايه فى اخوك ومراته. 


سيف وقد نفذ صبره وهدوءه: 


-انتى يابت انتى مش عامله اعتبار لحد خالص صحيح ماتربتيش ولا شوفتى سنتى تربيه ولا ابوكى ولا امك حتى اخص.  


رعد بهدوء يسبق العاصفه: 


- اطلع بره. 


سيف بغباء: 


-نعم بتقولى ايه. 

رعد بغضب: 


-اطلعوا بره لحسن ورحمه امى وابويا لكون مسلماكوا النهارده جثث وفى الثلاجه كمان برررررررررررره.


•وتركتهم وذهبت للخارج•


ايهم: 


-اظن سمعتوا قالت ايه وهعيد اللى قالته تانى لو مفهمتوش احنا معندناش عيله فهمتوا ولا لاء صحيح ناش مبتفهمش رعد يارعد استنى .وتركهم وخرج .


ادهم بفحيح مثل الافعى لسيف: 


-الكلام اللى قولته ليها دلوقت هتدفع تمنه غالى وغالى اوى وان مكنش منها او منىهيبقى من الش يطان  واستلقى وعدك ياخفيف لان بالنسباله وبالنسالنا رعد خط احمر.

يتبع...