رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 4 - 3 - الثلاثاء 27/2/2024
قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك
(جميلة القاسي) كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية مجنونة الشيطان المتملك
الفصل الرابع
3
تم النشر الثلاثاء
27/2/2024
§{في بيت عائله الانصاري}§
كان يجلس خليل بغضب شديد وهو يتحدث في التليفون
"يعني ازاي مش بتروح الشغل "بتاعها ولا موجوده في البيت هتكون" راحت فين يعني؟
اجابه المجهول قائلا
"يا سعاده البيه انا لما اتقصت" من الناس اللي هناك
عرفت انها سافرت في شغل"" وهتغيب شهر او اثنين"
خليل بغضب شديد =خلاص ماشي اختفي من وش انت دلوقتي ولو عرفت اي حاجه ابقى بلغني
المجهول بطاعه: امرك يا بيه لو عرفت اي حاجه هبلغك
اغلق الهاتف بغضب شديد فجميله مختفيه ولا يعرف عنها شيء
فهو يتابع اخبارها دائما عن طريق واحد يتجسس عليها وياتي له بالاخبار فهو تزوج من تلك الحمقاء السمينه من اجل ان يحصل على الجوهره جميله
لكن مخططاته ،ابت بالفشل، فعندما تزوج ليليان وحاول التقرب من جميله ، جاءت اختها نيره وخربت له جميع مخططاته
لكنه لم يستسلم ويعتقد ان سياتي اليوم الذي
سيحصل على تلك الجميله الفاتنه
اخرجه من التفكير في تلك الفاتنه الصغيره صوت زوجته وهي تهضر له العصير والطعام على المائده صغيره
اقتربت منه ليليان بوجه، بشوش وهي، تحمل ماده الطعام الى غرفه النوم حتى يتناولوا وجبه الغداء سويا
هتفت ليليان بمحبه وود قائله
"الغداء جاهز يا حبيبي عملت لك "السمك اللي انت بتحبه ومعاه رز صياديه من اللي انت بتموت فيه"
امسك بيدها وقبلها بخبث وابتسامه كاذبه قائلا
"تسلم لي ايديك يا حبيبتي ربنا ما يحرمني منك ابدا"
ضغطت هي على يديه بحب وردت عليه قائله
" وما يحرمنيش منك ابدا"
ابتدوا ياكل الاكل في جو من الصمت ففكر هذا الشيطان المتنكر فهيئه انسان ان يعكر الصف بينها وبين بناتها اكثر فسالها قائلا
"صح قولي لي يا حبيبتي 'بتكلمي بناتك ولا لا"
اجابته ليليان وهي تاكل الطعام
"والله اخر مره كلمت نيره ,من قيمه يومين كده" واتخانقنا كالعاده, ما كلمتهاش تاني
ليه بتسال يا حبيبي
اجابها بكذب وخداع قائلا
انا بسال علشان عايزك تطمني عليهم دول مهما كان ولادك و مش عايزك تنقطع عنهم بسببي انت امهم اللي اللي باقيه لهم في الدنيا
ضغطت ليليان على يده بتاثر من كلامه قائله
انت مش شبههم خالص هم بيفكروا فيك تفكير مش كويس وانت عايزني اطمن عليهم انت بجد نعمه الزوج و ولاب نفس يشوفوك زي ما انا
زي ما انا شايفاك اكيد هيحبوك بل اكثر من الحب هيعشقوك
ابتسامه شيطانيه ابتسمت على ملامح وجهه
بعدما راى تاثير كلماته عليها فاجابها قائلا
"مش مهم ان هم يشوفوني كويس ولا لا المهم ان انت شايفاني كويس انا عايش في الدنيا دي بس
عشان اسعدك"
إجابته بحب وغرام حتى النخاع
"ربنا يقدرني وارد لك "شويه من المحبه اللي انت مغرقني فيها"
اجابها بمكر قائلا
لو عايزه تثبتي لي انك بتحبيني قومي اتصلي على بناتك واطمني عليهم كده انا هبقى مبسوط
إجابته بحب قائله
حاضر هقوم اتكلم معاهم دلوقتي
تركت المائده وتوجهت الى الغرفه المجاوره لهاتف اولادها وتطمئن على احوالهم كما اخبرها هذا البغيض ان تفعل
نظره على اثرها بغموض وابتسامه شيطانيه منتظر
الان*ف*جار الذي سوف يحدث عندما تعرف ليليان بسفر جميله دون علمها
❈-❈-❈
في قصر الشيطان
اخيرا انتهت جميله منه كل واجباتها المفروض عليها وتوجهت الى السيده الفت لتاخذ الاذن منها بالذهاب
الى الحاره لتحضر اغراض لها
نظره اله السيده الفت قائله
"ماشي يا جميله تقدري تروحي" تجيبي حاجتك من البيت بس مش عايزاك تتاخري علشان زي ما انت عارفه قاسي بيه مانع الخروج لوقت متاخر من القصر بس عشان انت جديده مسموح "لك تخرجي مره واحده بس في الاسبوع فتقدري "تستخدمي المره دي دلوقتي لكن بعد كده ما فيش خروج
اجابتها جميله على الفور قائله
" ماشي انا مش هخرج تاني اصلا انا محتاجه اخرج" دلوقتي علشان علشان "اجيب باقي حاجتي من البيت
ردت عليا الفت
خلاص يا جميله تقدري تروحي بس ما تتاخريش
اجابتها جميله
ماشي وعد مني مش متأخر
الفت بحب
لما نشوف اخرتها معاكي ايه يا جميله اتفضلي يا ستي روحي
تركت جميله الفت وذهبت الى مكان الحفله بقلب يرتجف من الخوف
❈-❈-❈
في قصر اشبه ما يقول عنه من المعالم التاريخيه من شده ضخامته وبنيانه يشبه القصور المصنوعه من الذهب وصلت جميله الى الحفله الموجوده هنا
ودخلت وهي قلبها يرتجف من الخوف
لكنها عندما دخلت وجدت كم هائل من رجال وسيدات الطبقه المخمليه، يتناقشون ويشربون الخمور, في جو من الموسيقى، الكلاسيكيه
ابتلعت جميله لعبها بتوتر ونظرت الى نفسها فهي كانت ترتدي ملابس راقصه وهناك وشاح فوق عينيها
يغطي جميع انحاء وجهها فلا يظهر منه غير عيناها
فهي جاءت الى هنا برفقه الفرقه الموسيقيه والراقصات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ظلت تبحث بعينيها
على هذا الشيطان ولكنها لن تجده،
فهتفت بضيق قائله هو
"الشيطان ليه ما جاش "الحفله لحد دلوقتي شكل" "الخطه كلها هتبوظ لو ما جاش هو"
لكنها لم تكمل كلامها الا وجدته يدخل القاعه
"بحلته كلاسيكيه باهظه" الثمن وشعره المصفى" بعناي"ه وعضلاته السداسيه المنتفخه التي تظهر من البدله بوضوح فكان يشع بالوسامه والرجوله"
وقفت جميله تتامل فيه بهيام لكنها وبخت نفسها بع*نف قائله
"يخرب بيتك يا جميله انت تبصي" على ايه! هو اي نعم الواد مزه وحلو وكل حاجه! لكن ما تنسيش ده شيطان "وما ينفعش تبص عليه او تتغزلي فيه انت هنا عشان مهمه محدده" ركزي في مهمتك, بس٠٠٠
رددت جميله مثل المجنونه مع نفسها قائله
"ايوه هركزي في" مهمتي وبس"
ودخلت مع طاقم الرقص حتى تدخل في الحفله"
اما عند قاسي ذهب بغرور وثقه الى الرئيس الكبير مرحبا به قائلا
"ازيك يا بص عامل ايه"
اجابه الرئيس قائلا
"كويس جدا يا قاسي وبقيت كويس اكثر لما شفتك " المهم ركز معايا كل خططنا له"
هيتنفذ انا بحرفية انامش عايز غلطه"
ابتسم ابتسامه ثقه واجابه قائلا
" وانا من امتى بغلط كله هيمشي زي ما انت عايز واكتر كمان"
ابتسم الرئيس بفخر قائلا
"وده اللي انا واثق منه ان ما فيش" حد يؤتمن عليه غيرك انت يا قاسي اللي هتمسك الامبراطوريه من بعدي"
اجابه قاسي بدبلوماسيه قائلا
"ده شيء يشرفني اني امسك الامبراطوريه" من بعد حضرتك مع ان اشك" ان فى حد يقدر يمشي الإمبراطورية زيك انت يابوص
"رد عليها رائس بضحكه خبيثه هههههههه"
"طول عمرك بكاش "وبتعرف تنقي الكلام كويس"
جدآ "
"طبعا يا بابا قاسي بيه طول عمره جنتل مان"
"ومذوق في الكلام والا مكنش بقي الشيطان" المتملك
"إللي كل الناس كلها بتموت من نظره من"
قالت هذا الكلام برقه وهي تمسك بيد قاسي
وتبتسم قائله مش معايا حق ولا ايه يا شيطان
اجابها برقه وصوت رجولي جذب
هو السنيوريتا ذهب الصياد تقول حاجه غلط
نظرت اليه باغواء ورغبه قائله وهي تلعب في ازرار القميص الخاص به
طبعا مش بقول حاجه غلط
وبالذات لو كان الموضوع يخصك انت عمري ما اقول حاجه غلط
ابعد قاسي يديها عن القميص قائلا
" عيب بابا موجود يقول علينا ايه"
ضحك الضحكه خليعه وهي تقول
يقول بتعشقه ومش قادره على بعضه مش دي الحقيقه ولا هو يقول حاجه كذب
نظر اليها بنظراته جذابه واجابها قائلا معك حق يبقى
نكمل سهرتنا في القصر عندي ولا انت عندك
مانع ومش عايزه تسهري مع الشيطان
نظرت اليه برغبه كبيره وهي تعض علي شفاتفته قائله
مين قال لك اني مش عايز اسهر مع الشيطان انا كل حته في جسمي مشتاقه للشيطان والجنون الشيطان
ابتسم ابتسامه ثقه وهو يرى مد تاثيره عليها
واجابها برقي قائلا
"يبقى اتفقنا"
٠٠٠٠بعد قليل من الوقت ٠٠٠٠٠
اندمج قاسي مع رجال الاعمال في الاحاديث عن اخر عمل والصفقات الخاصه بي وبجواره تلك الفتاه التي تثير جميع الرجال بجمالها وفتنتها الخارقه وذكائها
التي تتميز هي بها فهي انثى بكل ما تحمله الكلمه انها ذهب الصياد يا ساده ابنه اكبر راجل اعمال ومافيا في العالم
بينما كان الجميع مندمج في الكلام دخل
الد اعداء الشيطان وكان يرتدي حلته الكلاسيكيه
سوداء مع لون عيونه البنيه وشعره الناعم وخلفه مجموعه من كبيره من الحراس
ما ان دخل مارك جوزيف حتى انتبه الجميع فالجميع يعرف مدى العداوه التي بين قاسي ومارك
اقترب مارك من قاسي مرحبا به قائلا
اتشرفت بوجودك في الحفله يا شيطان
فاجابه الاخر بغموض قائلا انا اكتر والله يا مارك تصدق الحفله ما كانتش هتبقى حلوه لو ما كنتش انت فيها دلوقتي بقى لها طعم
استشاط مارك غضبا من هذا الذي يملك من البرود
فاجابه باقتطاب قائلا
اكيد انا عارف ان الحفله مش هتبقى حلوه من غيري وبرده مش هتقدر تنفذ مخططاتك وانا موجود
ضحك الشيطان بسخريه قائلا بجد هنشوف مين فينا اللي هيضحك في الاخر يا مارك ومين اللي هيقدر يمنع الشيطان عن حاجه هو عايزها ،,بعد اذنك علشان
الحفله الراقصه ابتدات وانا لازم ارقص معاها
تركه وتوجه الي ذهب الذي كانت تنتظره بجوار والديها وبعد مده اشتغلت فقره الراقصات
كانت جميله وسط الراقصات ما ان اشتغلت الاغاني
حتى تتمايل باغراء واحترافيه وسط المدعوين ببراعه وكانت تتمايل وتلامس كتف قاسي
باغراء وبراعه حتى تضع الجهاز ا التجسس في ملابسه كانت تتمايل باحترافيه واغراء وما انتهت الموسيقى حتى وقعت جميله بين الشيطان وتقبلت اعينهم في نظره طويله وضعت جميله بسرعه جهاز التنصت في جيب البدله لكنها صدمت عندما هتف وهو ينظر الى عينيها قائلا
"جميله"
يُتبع..
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة نانسي الجمال، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية