رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 7 - 3 - الجمعة 8/3/2024
قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك
(جميلة القاسي) كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية مجنونة الشيطان المتملك
الفصل السابع
3
تم النشر الجمعة
8/3/2024
عند ريان كان يقف في الجنينه منتظر قدوم السيده ناهد حتى يعرف ماذا فعلت في موضوع زواج قاسي من جميله ٠٠٠٠ بعد قليل من الوقت وجدها قادمه اليه بمعالم غاضبه تدل على رفض قاسي التدخل في امر زواجه هو وجميله ذهب اليها سريعا وهتف بتساؤل قائلا
طمنيني عملت ايه في موضوع جميلة وافق ان هو ينهي العلاقه دي ولا لا
اجابته السيده ناهد بغضب قائله
لا ما وفقش طبعا ده كمان بيعلي صوته عليا وبيهددني يا ريان كل ده بسبب مين بسبب البنت الغبيه دي بس انا مش هسكت لها هعرفها مين هي ناهد هانم عشان تلعب معايا اكيد البنت دي
عملت حاجه خلت قاسي يقلب عليا ويكلمني بالطريقه اللي كلمني بيها دي
رد عليها ريان مدافعا عن جميله قائلا
على فكره جميله ملهاش دخل ولو زي ما بتقولي عملت حاجه مع قاسي ما كانش زمانها غرقانه بدمها في المخزن كانت قدرت ان هي تطلع نفسها من المازق اللي هي فيه
اجابته السيده الفت بتافف وغضب قائله
اوف اعمل ايه يعني انت مش شايف كل يوم الموضوع بيتعقد اكتر عن اليوم اللي قبله انا لما قبلت اني امثل مع قاسي اني خدامه في القصر عشان اوقع البنت دي ده لانه قال لي ان دي تبع اللي ما يتسمى اللي اسمه مارك فانا حبيت انا دافع عن ابن اخويا فده يبقى جزاتي ويقول لي الكلام اللي وحش اللي قاله انت صدق فيه الكلام ده يا ريان
رد عليها ريان مهدئا للجو قائلا
اهدي يا عمتي اكيد قاسي ما كانش يقصد اللي قاله
اكيد في حاجه احنا ما نعرفهاش تخلي قاسي يتجوز جميله
اجابته ناهد بتساؤل قائله
طيب والعمل دلوقتي هنتصرف ازاي
رد عليهاريان بهدوء وغموض قائله
هنعمل الصح اللي لازم يتعمل
نظرت اليه ناهد باستغراب وهتفت بحيره قائله
وهو ايه الصح بقى اللي انت بتقول عليه
اجابها ريان قائلا
احنا لازم نهرب جميله من القصر كده قاسي عمره ما هيقدر يتجوزها
بلعب بلعت لعبها بخوف وهتفت بتوتر قائله
وتفتكر الموضوع ده هيعدي من تحت ايد قاسي من غير ما يعرفوا تبقى بتحلم ده قاسي ريان اللي بيعرف دبه النمله مش عايز يعرف حاجه في قصره
اجابها ريان وبرود قائلا
خلاص براحتك انا قلت لك الحل اللي عندي عايزه تساعديني ساعديني مش عايزه برده فيك الخير ومش هقول لك حاجه انا ما ضربتكيش على ايدك وقلت لك خرجيها او هربيها انا بقول لك اقتراح عجبك براحتك ما عجبكيش برده براحتك
نظرت اليه بتمعن وتفكير وهتفت بخوف قائله
يعني انت مالي ايدك من الموضوع ده يا ريان ومتاكد ان احنا مش هنتكشف عشان انت عارف نتيجه اللي يخون مع قاسي ايه موته يا ريان
اجابها ريان بتاكيد قائلا
ايوه متاكد من الخطه 100%
تنهدت بارتياح ثم سالته قائله طيب قولي الخطه
اجابه ريان بابتسامه عريضه قائلاً
طيب يا ستي تعالي بقى اما اقول لك الخطه ايه
وابتدى ريان في شرح الخطه لهروب جميله مع سيده ا
ناهد بتركيز وحرفيه حتى يخلص تلك الجميله من يد الشيطان٠٠٠٠٠٠٠ بعد قليل من الوقت انتهى ريان من شرح الخطه بالكامل لناهد هانم هو سالها بتركيز قائلا
فهمت دورك هيبقى ايه يا عمتي
اجابته بتردد قائله ايوه فهمت ربنا يعديها على خير
وما نتكشفش
رد عليها ريان بثقه قائلاً
ما تقلقيش الخطه هتمشي زي ما خططنا لها بالظبط
كادت ان ترد علي لكن قطعها صوت قاسي من الخلف وهو يقول خطه ايه اللي هتمشي زي ما انت مخطط لها يا ريان مش مفروض يبقى عندي علم بيها ولا ايه
تسمر كالحجر مكانه عندما سمع صوت فشعر بالخوف
يتداخل داخله،لكنه استجمع قوته وجه وجهه الى الخلف واجابه بهدوء مزيف قائلا
ما فيش خطوط ولا حاجه هو ينفع يعني نعمل خطه من غير ما ناخذ اذنك
رد عليه قاسي ببرود وغموض قائلا
بجد طب كويس انك عارف ان ما ينفعش حاجه تمشي في القصر ده من غير موافقتي
لحظ ريان نبره الشك التي تبدو في حديث قاسي
فاجابه بتساؤل قائلا قصدك ايه
اجابه قاسي بتسليه قائلا ما قصديش حاجه بس
كنت عايزك تاخد الرجاله وتروحوا قصر الانصاري دلوقتي علشان تجيبوا اهل جميله يوافقوا على الفرح
ارتسمت الصدمه على وجه ريان وناهد فصاحه ناهد بتذمر وعدم رضا قائله انت برده مصمم مع اللي في راسك يا قاسي وهتتجوز البنت دي
اجابها قاسي ببرود اكبر قائلاً
ايوه هتجوزها والنهارده بالليل مستنيكم في الفرح good night
تركهم وذهب لاحضار جميله من المخزن الموجوده فيه لهيئها لحفل زفافها المنتظر
نظرت ناهد الى ريان وهتفت بصياح قائله
عاجبك كده اهو هيجوزها بالليل ابقى وريني بقى هتهربها ازاي
اجابها ريان بحيره قائلا
انا مش عارف الشيطان ده بيفكر ازاي ده النهارده خد قراره ان اتجوزها وبالليل هينفذ فعلا
ده حتى لسه ما خدش موافقتها انا محتار فعلا في امره بس انا لسه عندي امل انه واقف الجوازه دي انا هروح بيت الانصاري دلوقتي وحاول اوقف الجوازه دي
ردت علي ناهد بامل قائله
تفتكر ان في امل ان هو ان هم يرفضوا
اجابه ريان قائلا اكيد في امل وامل كبير كمان مين هيرضى يتجوز بنته لواحد كان خاطفها وكمان جوز اختها ظابط شرطه يعني عيلتها ناس كويسه ومش هتقبل بالمهزله دي
ردت عليه ناهد
يا رب يحصل معجزه وتنهي المهزله دي
تركها ريان وتوجه الى الخارج حتى يذهب الى بيت الانصاري واخذ قراره ان ينفذ الخطه اذا رفضوا
اهل جميله مساعدته
❈-❈-❈
في نفس الوقت عندي جميله كانت مقيده الايد والارجل ووجهها محمر من الالم فهم ظلوا يعذبونها منذ الامس حتى خارت جميع قوتها واصبح جسدها هزيل للغايه تكاد بصعوبه تفتح عينيها
كانت تدعو الله ان ينجيها او ياخذها عنده ارحم من هذا العذاب في هذه الاثناء، دلف قاسي بطلته الرجوليه الطاغيه وهيبته المهيمنه وهو ينظر اليها بتشفي وهتف بمكر قائلا
ها رجع عقلك ولا لسه يا جميله
اجابته جميله بضعف وتعب قائله
رجع بس ارجوك ارحمني وخرجني من هنا انا مش قادره استحمل اكتر من كده
رد عليها بتسليه قائلا
تؤتؤ مش هي دي جميله اللي انا اعرفها البنت القويه اللي دخلت قصر الشيطان برجلها علشان بس تحارب الفساد ما كنتش متوقع من اول كم قلم تسلمي كده
اجابته جميله بتحدي رغم ضعف جسدها قائله
مش معنى اني بترجاك عشان اخرج من هنا اني
اني ضعيفه لا بس انا انسانه وليه قدر التحمل
وانا فعلا بعترف ان انا جبت اخري من التحمل ومش قادره اتحمل اكتر من كده
جلس قاسي امامها ووضع قدم فوق الاخرى بتعنجف وكبرياء قائلا
خلاص يا جميله انا قررت اعفو عنك انت عارفه اني قلبي ابيض ومش بحب اظلم حد بس عندي شرط لو وافقت عليه اعتبري نفسك يا ستي،حره
ردت عليه جميله بتعب والم في جميع انحاء جسدها قائله شرط ايه ده اللي هيخليني اتحرر منك
اجابها ببرود جليدي وحزن مصطنع قائلا
تؤتؤ التحرير ايه بس هو انا جبت سيره انك هيتحرري مني بالعكس الشرط ده هيقربنا من بعض اكتر يا حرمي المستقبلي
نظرت اليه جميله بصدمه وهتفت بعدم تصديق قائله
يقربنا ايه وقرف ايه انا عايزه اتخلص منك النهارده قبل بكره وانت بتقول لي قربنا وما يقربناش
انا بكرهك فاهم يعني ايه بكرهك وما كرهتش في حياتي حد قدك
احمرت عينيه بغضب جحيمي وهتف بتوعد قائلا
انا صبري ابتدا ينفد يا جميله وقريب قوي هقص لك لسانك اللي فرحانه بيه ده
اجابته جميله بقوه وكبرياء قائله
ينفذ ما ينفذش ما يهمنيش واللي عندك اعمله يا شيطان انا ما بقتش بقى على حاجه خالص واذا كان على الشرط اللي انت بتقول عليه انا مش موافقه عليه من غير ما اعرفه ومش عايز اتحرر من هنا انا عندي اموت ولا اطلب الرحمه من واحد زيك ما عندهوش قلب
فلتت اعصاب قاسي وهتف بغضب قائلا
لا ده في احلامك يا جميله اني انولك الموت
لو نولته لك يبقى رحمه لكن انا مش عايزه ارحمك عايزه اعذبك في كل دقيقه فعشان كده انا نويت ان اربطك باسم طول عمرك يا جميله وخلي ايامك كلها دمار وعذاب
نظرت اليه جميله برعب ورهبه قائله
تقصد ايه بتربطني معاك طول عمري
اجابها بلهجه مستفزه قائلا
اقصد اني نويت اتجوزك يا جميله،وتبقي حرم قاسي الريان
نظرت الي جميله بصدمه وسرعان ما تحولت صدمتها الى ضحك هستيري مما اثار استغرابه فهتف بتساؤل قائلا
انت بتضحكي على ايه هو انا قلت نكته وانا ما اعرفش
ردت عليه جميله بقوه قائله ومين بقى اللي هيسمح لك انك تتجوزني انت فاكر ان البلد ما فيهاش قانون
عشان اي حد يخطف بنت ويجبرها ان هي تتجوزوا تبقى بتحلم
رد عليها قاسي بسخريه لاسعه قائلا
انت مصدقه الكلام اللي بتقوليه يا جميله يا حبيبتي فوقي اللي قدامك ده مش اي حد عادي انا قاسي الريان اقوى واكبر رجل اعمال في العالم انا الشيطان ولا انت نسيتي
ردت علي بقوه قائله
لا مش ناسيه انك الشيطان
بس لو انت الشيطان فانا جميله الانصاري ومستحيل اقبل اني اكون على اسم انسان زيك ما عندهوش قلب ولا مشاعر
رد عليها بتاكيد وتحدي هتبقي مراتي وهنشوف يا جميله اذا كنت انا اللي هفوز ولا انت
ردت عليه جميله بقوه مزيفه قائله
يبقى تستعد الاول خساره في حياتك على يد جميله الانصاري
اعجب قاسي وقوتها وتحديها له وهتف بتحدي
وتسليه قائلا هنشوف
يُتبع..
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة نانسي الجمال، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية