رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 6 - 3 - الجمعة 1/3/2024
قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك
(جميلة القاسي) كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية مجنونة الشيطان المتملك
الفصل السادس
3
تم النشر الجمعة
1/3/2024
❈-❈-❈
في مكان المهجور الموجود فيه جميله كانت تنزف دماء من وجهها وشعرها مبعثر وهناك علامات ضرب على جميع انحاء جسدها كان شكلها يمزق من شده من بشاعته وفي نفس الوقت كانت جميله تبكي بصمت
معتبره انها نهايتها رغم انها تمنت ان ترى اختها الان قبل ان تودع تلك الحياه البائسه
بينما كانت تبكي وتندب حظها دخل ذلك الشيطان
بطوله الفارغ وبنيانه القوي وهو ينظر اليها نظرات
ماكره وخبيثه رفعت عينيها لتقابله في نظره مليئه بالكراهيه والنفور من هذا الشخص الذي دمر حياتها
لكنه بحركه سريعه قطع التواصل البصري بينهم قائلا
شايف انك عجبتك الهديه اللي انا قدمتها لك مش كده
اصل انا قلت ما ينفعش ترقصي لي وتدلعيني في الحفله
وانا مقدم لكيش هديه
تقابل الهديه اللي انت عطيتها لي ده حتى تبقى عيبه في حقي
لم تقل شيئا بل ظلت تنظر اليه نظرات كارهه
لكنه عاد الكلام قائلا
ايه يا جميله بتبصي لي ليه كده
شكلك اعجبت بيا وانا مش كده،اصل الموضوع مش محتاج شرح، انا عارف اني وسيم بس انت بس مش ملاحظه انه مش وقته انك تتغزلي فيا ولا ايه
ظلت تنظر اليه نظرات حارقه ثم بحركه مفاجئه بسقت على وجهه وهتفت بغل قائله
لو كنت اخر راجل في العالم ما تمليش عيني ولا تخليني ابص عليك بصه واحده
اوعى تتغر بنفسك قوي وتقول علشان قدرت عليا وحبستني اني ضعيفه لا انا مش ضعيفه ولا عمري هبقى ضعيفه ولو كنت
بخاف ما كنتش جيت القصر بتاعك ودخلته
ضحكه قاسي ضحكه سخريه ثم جلس امامها على الكرسي بتسليه قائلا
اكيد انا عارف انك مش بتخافي ولا ضعيفه بس اللي انت ما تعرفوش ان الخيانه ثمنها الموت
وانت ما خنتيش بس انت دخلتي بيت الشيطان وعايزه تطلعي اسراره للناس وده عقبها اكبر من موت بكثير
نظرت اليه جميله صاحت بتحدي وبقوه قائله
ما بقتش تفرق كتير اذا كان الموت هو اللي هيخلصني من الحياه ومنك دي فانا ما عنديش مشكله وبرحب بالموت جدا على الاقل هروح للي يرحمني
رد عليها الشيطان بهدوء قائلا
ومين قال لك ان هموتك ساعات يبقى الموت رحمه للناس
لكن انا ما بفضلش الموت على طول على فكره
انا لازم استمتع وانا بشوف الفريسه بتاعتي بتتعذب ده
بيملي جزء من الغرور اللي جوايا ويحسسني بنشوه ملهاش مثيل
فعشان كده انا مش هموتك هخليك تتمني الموت وما تطلوهوش
كلامه ونبرد صوته المخيفه جعل الخوف يتسرب داخلها ا رغما عنها فصاحت بلهجه معترضه قائله
حرام عليك يا اخي انا عملت لك ايه عشان كل ده اذا كنت عايز تنتقم انتقم من اللي دخلني القصر بتاعك بتنتقم مني انا ليه
ضحك الشيطان قائله
ومين قال لك ان ما انتقمتش من اللي جابك ي هنا
بس انا بحب اسوي الاكل بتاعي على النار هاديه ما بحبش التسرع وده ميزه مش عيب على فكره
ازدادت دموعها وهتفت وهي تشهق قائله
لما انت كاشفني وعارف كل حاجه سبتني ليه؟ وايه كان لازمه التمثيليه دي كلها اللي انت عملتها انت والمدام ناهد عمتك
رد عليها قاسي ببساطه و وبرود قائلا
مش لازم تعرفي انا عملت كده ليه بس كل اللي عايزك تعرفيه انك مكشوفه من اول يوم يا جميله
حقير وواطي وما عندكش رحمه
جمله نطقتها بقهر وحزن على كل ما حصل معها
ماء نطقت بتلك الكلمات حتى شعرت بكف كبير يهبط على وجهها مما سبب الى نزيف من فمها وامسك شعرها بقسوه لدرجه انه كان سوف , يقتلعوا في يده وهمس في اذنها بقسوه قائلا
عارفه لسانك ده هقصه لك عن قريب وهعرفك ازاي تغلطي في الشيطان كويس
وحاجه لازم تكوني حاطاها في دماغك ، انت دخلتي عريني بمزاجك لكن مش هتخرجي الا بمزاجي وبامري انا بس لغايه ما اشوف هعمل فيك ايه هخليك تشوفي ايام اسود من شعر راسك
كانت عاجزه عن فلت شعرها من بين قبضته
في يديها مقيده بالحديد فلم تملك اي شيء غير دموعها التي تهبط بغزاره وهي تترجاه ان يتركها قائله
ارجوك سيبني انا ما عملت لكش حاجه وما اذيتكش
وحياه اغلى حاجه عندك لا تسيبني
ضغط اكثر على شعرها بقسوه قائلا
لا يا روح امك مش هسيبك غير لما ادفعك ثمن
غالي قوي واعرفك ازاي تطولي لسانك على الشيطان
إنها كلامه ثم دفعها بقسوه مما ادى ارتطام راسها في الحائط مما يجعلها تصرخ متالمه
ولكن هذا لم يشفع عنها عند الشيطان
بل زاده قسوه وجبروت فهو بالاساس لا يملك قلب
عدله من ثيابه ثم توجه الى الخارج تاركا اياها تتالم بشده داعيه من الله ان يخلصها من هذا العذاب المميت
خرج الشيطان من مكان التعذيب وجهه غاضب من تلك الحمقاء وذهب الى مكتبه بغضب شديد
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ بعد قليل من الوقت دخل ريان عليه المكتب بغضب قائلا
ممكن اعرف ليه اعملت كده في البنت دي حرام عليك انا نفذت اوامر عمتك عشان ما اصغرهاش قدامها لكن كنت مستغرب اصلا من كل اللي حصل
ابتسم الشيطان بسخريه قائلا بجد حرام من امتى الحنيه دي طبت عليك فجاه ولا تكونش البنت دي عملت معاك حاجه عشان كده بتدافع عنها
اجابه ريان مدافعا عن جميله قائلا
قاسي انا ما اسمحلكش تغلط في البنت دي مش زي العاهرات اللي اللي بنسهر معاهم
كل الحكايه اني مستغرب وزعلان لانك كنت عارف كل حاجه وما قلتليش حتى عمتك ناهد هانم ما قالتليش كاني مش واحد من العيله
وانا سالتك لما حسيت بحاجه غريبه في البنت دي انت قلت لي ان الاحساس ملهوش دعوه بشغلنا وانت كنت عارف كل حاجه يبقى من حقي ازعل ولا لا
اجابه قاسي ببرود قائلا
الموضوع مش زي ما انت فاكر بس مش كل حاجه
لازم نقولها في حاجات بتظهر في وقتها الصحيح زي
ساله ريان قائلا
طيب انت بتعقبها على ايه وانت عارف ان اللي وراها مارك يبقى هي ما لهاش ذنب
وانت لو كنت عايز تقتلها كنت قتلتها من اول يوم
دخلت في القصر فانا عايزه اعرف انت عايز منها ايه بالظبط
نظر اليه قاسي ببرود وغموض قائلا
انا مش عايزه اموت جميله انا عايزه اتجوزها
ريان بصدمه ايه اتجوزه
ستوب رايكم وتوقعاتكم
تفتكروا ايه السر اللي ورا قاسي وخلاه يعمل كده في جميله ويتجوزها وهل هي فعلا هترضى تتجوزوا
وليه سمح لها ان هي تخش القصر عايزه رايكم في التعليقات عايزه اقول لكم ان الروايه هتبدا تاخد منعطف جديد ومثير فارجو منكم ما تتاخروش
يُتبع..
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة نانسي الجمال، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية