رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 8 - 4 - الأربعاء 13/3/2024
قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك
(جميلة القاسي) كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية مجنونة الشيطان المتملك
الفصل الثامن
4
تم النشر الأربعاء
13/3/2024
و في غرفه ناهد كانت تجلس على السرير وتتصل بذهب الصياد حتى تساعدها في انهاء هذه المهزله
السيده ناهد بذكاء قائله
الو عامله ايه يا حبيبتي اخبارك وحشاني ما بقتش اشوفك يعني في القصر
ردت عليها ذهب بادب قائله
الحمد لله يا طنط انت وحشاني والله
بس انت عارفه شغل بابي وانا اللي المسؤول عنه كله
ردت عليا ناهد بذكاء اكبر قائله
ربنا يعينك يا حبيبتي ويقويك والله انا مش عارفه هتفضلي شاغله نفسك على طول بالشغل واهتمامات والدك وسايبه نفسك خالص كل ما يجيك عريس ترفضيه هتفضلي لغايه امتى كده
ردت عليها ذهب قائله
انت عارفه يا طنط اني مش بفكر ولا بشوف في عيني غير قاسي يعني لو ما اتجوزتش قاسي مش هتجوز حد خالص انت اكثر واحده عارفه انا قد ايه بحبه ومتعلقه بيه
ردت عليها ناهد بدهاء ومكر قائله
بس يا حبيبتي اللي انت بتفكري فيه ومش عايزه غيره خلاص مش عايزك في حياته وقرر ان هو يشوف واحده غيرك يتجوزها
ردت عليها ناهد بصدمه قائله
انت بتقولي ايه مستحيل الكلام اللي بتقوليه ده قاسي عمره ما هيعمل كده فيا هو بيحبني
يمكن هو ما قالهاش بلسانه بس كل افعاله معايا بتاكد كده مين هي البنت دي بسرعه قولي لي مين
ردت عليها ناهد بهدوء قائله
اهدي بس يا حبيبتي الموضوع مش مستاهل كل ده
انا عارفه العلاقه اللي بينك وبينه بس ما اعتقدش ان هو بيحبك زي ما بتقولي لوكان بيحبك مكنش
اختار بينت تانيه
ممكن اقول لك حاجه وما تزعليش مني
ردت عليها دهب بدموع قائله
اتفضلي قولي اللي انت عايزاه ما بقتش تفرق
اجابتها ناهد بمسكنه قائله
بصي يا حبيبتي اللي انا عرفته ان هو كان معتبرك بس اله للمتعه مش اكثر ولما جيه اتجوز ما فكرش فيكي ده،وراح جاب وحده من الشارع
بس دي
وجهت نظري وانت حره انا حبيت ابلغك قبل ما الفاس تقع في الراس وتيجي تنهي المهزله دي
ردت عليها ذهب قائله
معك حق انا لازم اوقف المهذله دي مش ذهب الصياد اللي يتعمل فيها كده قاسي ليا لوحدي ومش هسمح لاي حد ياخده مني حتى لو اضطريت اقتل هعمل كده ولا اخلي بنت ثانيه تبقى على اسمه
ابتسمت ناهد باريحيه وهتفت قائله
ايوه انت كده دهب اللي انا اعرفها اللي مش هتتخلى عن حبيبها حتى لو هو اتخلى عنها مستنياك تعالي على القصر بسرعه
ردت عليها ذهب قائله ماشي، ساعه بالكتير واكون عندك
وانهت المكالمه وهتفت بتوعد وهي تمسك التليفون قائله ابقى قابلني يا قاسي لو اتجوزت اللي اسمها جميله دي مش ناهد الريان اللي تخسر
وابتسمت ناهد بانتصار فهي تعرف جيدا جنون وتملك ذهب بقاسي فلم تسمح ابدا باتمان تلك ، الزيجه
❈-❈-❈
اما في الجهه الاخرى دخلت ذهب في حاله هستيريه وهي تكسر جميع اجزاء الغرفه باضب وعصبيه شديده،
ثم سقطت على الارض بانهيار فهي لن تتوقع ابدا ان يفعل بها قاسي هذا ويتزوج من اخرى لكنها
لم تسمح له بفعل ذلك فهي ليست لقمه سائغه في فمه وسوف تحارب من اجل الحصول على مرادها فليست دهب الصياد التي تتخلى عن فريستها بتلك السهوله نهضت من فوق الارض بوجه احمر من شده الغضب وهتفت بتواعد قائله
ماشي يا قاسي ما بقاش انا دهب اما حرقت قلبك على البنت دي وعرفتك مين هي دهب الصياد وازاي تلعب معاها
انا انهت كلامها بتواعد ثم خرجت من القصر
الخاص بها ،قاصده قصر الريان متوعده لتلك الدخيله التي اقتحمت حياتها ودمرتها،
❈-❈-❈
عدى اليوم سريعا واصدر الليل ظلامه امام قصر الذهبي كان ريان مستند على السياره الخاص بها امام المنزل منتظر مكه بقلب مشتاق اليها كثير
وما هي الا ثواني ونزلت مكه بطلتها المهلكه
فستان احمر ناري وشعرها البني يتطاير مع الهواء
واحمر روج كناري يزين شفتيها الورديه فكانت فاتنه بمعنى الكلمه توسعت عينيه صدمه وهو يراها بتلك الحاله المهلكه اقترب منها مثل المغيب قائلا
انت بجد حقيقه ولا انا بحلم ايه الجمال ده كله انت فعلا عامله زي الملايكه اللي جايه من السما
احمرت وجهتها من شده الخجل ونظرت الى الارض بارتباك وهتفت بتوتر قائله
خلاص بقى يا ريان ما تكسفنيش
نظر الى وجديها المحمره بحب وهتف بمرح قائله
خلاص يا ستي انا اسف بس بجد طلعه تجنني
رفعت عينيها الخضراوتان واجبته ببراءه قائله
بجد يا ريان يعني عجبتك ولا انت بتقول كده بس عشان تراضيني
نظر اليها بسحر قائلا
طبعا بجد ده انا خايف انك ما ترضيش تروحي معايا من شكلك ده عشان ما اشبهش سيادتك يا قمر
رفعت عينيها واجابته سريعا قائله انت بتقول ايه انت كمان طالع زي القمر واحلى مني كمان
ضحك ضحكه رجوليه مجلجله قائلا ماشي يا ستي احنا مش هنقضيها بقى نقعد نتغزل في بعض احنا لازم نستمتع بالليله دي يلا بينا
امسكت بيديه بحب ومرح وركبت معه السياره متوجهين الى افخم مطاعم القاهره
❈-❈-❈
وفي قصر الريان
في غرفه الشيطان
كان قاسي قد عاد من الشركه منهكا من كثر الاجتماعات وذهب لياخذ دش دافئ يروح اعصابه قبل ان يذهب لغرفه التمرين حتى يتمرن قليلا
في هذه الاثناء كانت جميله قد خرجت من غرفتها باذن من قاسي حتى تتمشى قليلا في القصر
فكانت تمشي بحزن على حالها ولكن ما باليد حيله
وفي اثناء، مشاها في الممر اصطدمت بفتاه شديده الجمال مما ادى الى وقوع الاثنين وهم ينظرون الى بعضهم بغضب
فهتفت جميله بجنون وغضب قائله
مش تفتحي يا اختي داخله فيا زي الطور الهايج
اجابتها ذهب بعنجفه وتكبر قائله
احترمي نفسك يا بتاع انت انت ما بتعرفيش انت بتتكلمي مع مين وبعدين انت اللي داخله فيا وكمان بتشتميني انا هخلي قاسي يربيك كويس
غضبت جميله اكثر وصاحت فيها بعنف قائله
لا ما اعرفش انت مين ومش عايزه اعرف ولو على
قاسي فما تعرفيش هو هيعمل فيك ايه لما يعرف انت اتكلمت معايا انا بالشكل ده
اجابتها دهب بضحكه مستفزه قائله
ليه تكونيش حبيبتي وانا ما اعرفش انت مجرد خدامه هنا وانا الكل في الكل وزي ما قلت لك انت ما تعرفينيش عشان كده بتتكلمي على هواكي
هنا وصلت جميله الى حافه الغضب وهتفت بكراهيه قائله لا يا حبيبتي انا فعلا حبيبته وعن قريب جدا حب امراته المستقبليه صاحبه القصر ده كله حرام قاسي الريان عرفت بقى انا ابقى مين ولا تحب اعرفك بطريقه ثانيه
نظره اليها بصدمه وعدم تصديق وهتفت قائله
انت اللي هتجوزها قاسي مش معقول
نظرت اليها جميله باستغراب ولكن سرعان ما تحول استغرابها الى صراخ هستيري نتيجه من هجوم دهب عليها بالضرب المبرح بحاله هستيريه
مما ادى وصول صوتها الى قاسي في الغرفه
فخرج مسرعا من غرفته وهو لافف منشفه كبير حول
وسطه ولكنه اصابته الصدمه عندما شاهد
يُتبع..
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة نانسي الجمال، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية