-->

رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 14 - 3 - الإثنين 29/4/2024

 

 قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك

 (جميلة القاسي) كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى


رواية مجنونة الشيطان المتملك

(جميلة القاسي)

 رواية جديدة قيد النشر

الفصل الرابع عشر

3

تم النشر الإثنين

29/4/2024



هو في المساء في قصر الشيطان كانت جميله في غرفتها تلعب في الهاتف الخاص بها دون اهتمام 

لمن قاله لها ريان منذ قليل فهو جاء واحضر لها فستان سهره احمر طويل يتلائم مع لون بشرتها المرمريه وطلب منها تجهيز نفسها للحفله الخاصه في المساء ولكنها كانها لم تسمع اي شيء وتعملت مع الموضوع ببرود وعدم اهتمام 

بينما كانت تمسك التليفون وجدته يرن برقم اختها فاجابت عليها بمحبه قائله حبيبه قلبي لحقته 

عامله ايه لحقت اوحشك انا عارفه ان البيت وحش من غير جيراني مش كده 


ضحكت نيره بالصخب على جنونها واجابتها بمحبه قائله طبعا هنا اقدر استغنى عنك ده انت الفرحه بتاعه البيت يا جميله وفعلا معاكي حق 100% البيت من غيرك ولا حاجه او علشان كده انا كنت برن عليك علشان اقول لك اني اني بكره الصبح هسافر حبيت اودعك قبل ما امشي 


جميله بدموع هتوحشيني جدا ان شاء الله بكره الصبح هتلاقيني عندك في المطار بودعكم 


ردت عليها نيره بحب قائله يا حبيبتي ما فيش داعي انك تيجي انا قبل ما اروح المطار ابقى اجي لك بس انت خليك انت عروسه وما ينفعش تطلعي كثير من بيتك عشان ما تتحسديش ماشي 


جميله بعناد: ليه يعني هم هيحسدوني على ايه يا اختي يجي يشوف اللي انا عايشه فيه وبقى قابليني لو حسدوني 


نيره: قصدك ايه انت مبسوطه يعني ولا ايه 


تداركت جميله فورا كلامها واجابتها بودي قائلا لا يا حبيبتي انا ما قصديش كده خالص انا قصدي يعني ان انا ان في كتير متجوزين يعني مش انا بس عشان يحسدوني وعلى العموم يا ست عشان ما تزعليش انا هقعد استناك هنا مع انك هتوحشيني في كم شهر اللي هتغيبيهم بره ربنا يرجعك ليا يا قلبي 


ماشي يا حبيبتي انا حبيت اطمن عليك قبل ما اروح اشتري شويه حاجات عايزه حاجه اجيبها لك وانا جايه 


جميله تسلمي لي يا قلبي عايزه سلامتك سلام 


واغلقت الهاتف وهي تشعر بالحزن على فراق اختها الحبيبه ووضعت الهاتف جنبها ولكن صدمت من ذلك الجسم الضخم الذي يقف امامها ووضعا يديه امام صدره العريض بغضب وتوعد ينبض من عينيه 


ابتلعت لعبها بتوتر ونهضت من فوق السرير ونظرت اليه قائلا انت هتبص لي ليه كده وبعدين مش في حاجه اسمها باب ازاي تدخل اوضتي من غير ما تخبط زي الحراميه وبتتجسس عليا كمان 


رد عليها ببرود وهو يتقدم اليها ببطء حتى يسير الرعب داخلها وهتف قائلا دي مش اول مره هقولها لك يا جميله بس هتبقى اخر مره القصر ده قصري ادخل وقت ما احب واخرج وقت ما احبه وانت هنا ما لكيش اي لازمه غير انك تقولي حاضر ونعم غير كده هتشوفي وشي مش هيعجبك وبعدين يا محترمه يا اللي عارفه الاصول مفروض لما تشوفي زوجك جه من الشغل تقومي بواجب الزوجه الطبيعيه ولا اختك ما علمتكيش المواضيع دي على العموم انا ما عنديش مشكله نعلمها لك 


نظرت اليه جميله من اعلى الاسفل وجدته يلبس افخم البدل الكلاسيكيه ويبدو وسيم للغايه لوهله تاملات جميله ملامحه والرجوليه الجذابه متناسيه ذلك الذي يوبخها منذ قليل لكنها استفدت على نفسها بترقائد اصابعه امام وجهها وهتف قائلا 


ايه رحت فين انا عارف اني حلو بس مش لدرجه انك تسرحي فيا كده لو عايزاني اقرب منك اكثر عشان يتطبع وشي في عقلك ما عنديش مشكله على فكره يا حرامي المصون بس كله بيرجع لك انت واللي عايزاه 


تملكت نفسها ونظرت اليه بغضب وهتفت قائله مين قال لك اني كنت بسرح في جمال خلقتك العكره كنت سرحانه شويه في موضوع خاص بيا انا وبعدين انت متشيك ولابس على سنجه 10 علشان تيجي تبهدل فيا 


رد عليها بابتسامه مستفزه قائلا 

لا طبعا يحرم المصون هو انا ما ورايش غيرك علشان ابهدل فيك لا انا كنت جاي اشوف حرمي الماصون جهزت للحفله ولا لا بس انا انك ما جهزتيش ومقضيها تليفونات تفتكري لو التليفون ده وقع من فوق البلكونه هيحصل له حاجه على ما اعتقد مش هيحصل له اي حاجه ما هو قوي زي صاحبته ولا انا غلطان 


نظرت اليه بحق بحنق وغضب شديد واجبته قائله انت عايز دلوقتي انا مش عايزه اروح حفلات انا حره الحفله معموله انت ولا معموله لي انا مش انت مش معتبراني مراتك يبقى ليه تتعب نفسك وتاخدني روح مع السنيوره اللي كانت في حضنك هي اولى مني


اجابها ببرود المعتاد للاسف يا حرم المصون انت اللي مفروض تروحي معايا مع اني برده هشوفها هناك وهتبقى جنبي يعني انت هتروحي صوره بس يلا خلصي البسي بسرعه ما عندناش وقت 


ضربات جميله الارض بطفوليه واجابته قائله لا مش راحه قلت لك مش انت بتقول صوره خلي الاصل ينفعك انا مش عايزه اروح وده كلام نهائي يا قاسي 


تغيرت ملامحه وامسكها وجذبها من يديها ونظر اليها مباشره وهمس امام وجهها مش هكرر كلامي تاني يا جميله قدامك 10 دقائق وتكوني جاهزه يلا بسرعه 


انهي كلام دون ان يسمع رد منها تاركا اياها تستشيط غضبا من ذلك المتعجرف الذي يود ان يمشي العالم كله على هوا اقتربت من الصندوق واخرجت ذلك الفستان الاحمر وهنا خطرت لها فكره لتجعله يستشيط غضبا ذهبت الى الخزانه واخرجت فستان ازرق بدون اكمام ومفتوح من الجنب و ابتسمت بشر وتوعد وذهبت لغرفه تغيير الملابس 


ما هو كان يقف اسفل الدرج وهو غاضب من تلك الغبيه فسوف يتاخر على الحفله بسبب عن جفتها وكبريائها الاعمى بعد مده وجدها تنزل على الدرج بفستانها الازرق الذي انعكس مع بشرتها البيضاء وشعرها الاحمر الناري يتطاير خلفها مثل شعلات من النيران الحارقه وعينيها التي يزينها الكحل ويبرز وسعهم ولمعانهم الغريب لوهله وقف مصدوما من كميه الجمال والفتنه المتحركه التي امامه فجميله يا ساده تمتلك جسد انوسي فتاك ليس فقط في ملامح

فجسد جميله كان يشبه الساعه الرمليه فهي لا تمتلك جسد النحيف او الجسد الممتلئ ولكنها تمتلك الجسد المتناسق فكانت ممتلئه في المناطق الصحيحه ليجعلها كتله من الانوثه والاثاره تمشي على الارض 


استفاق قاسي من تامله ولا منظرها لتتحول نظراته من الاعجاب والدهشه الى الغضب والتوعد وهتف

بتحذير قائلا جميله ايه اللي انت لابسه ده يا هانم هو انا مش حذرتك قبل عن كده من اللبس الغريب اللي بتلبسيه ده عايزه الكل يشوف جسمك طبعا ما انت بتتفخري بيه وانا هستنى من واحده زيك ايه اصلا رد عليا مش حذرتك قبل عن كده انت ساكته ليه 


كانت جميله تنظر له بكراهيه  مطلقه كانت تود ان تصرخ فذلك العين اتهمها اتهامات غير صحيحه لا تمصها بصلاه اطلاقا تنهدت وحاولت انتكتم غضبها واجبته برود مثله تماما 


انت ازاي تكلمني كده على العموم انا محترمه ومش هرد عليك واذا كان على اللبس روح اسال ريان وهو هيقول لك مين هو اللي اختاره 


تنهد قاسي وحاوله كبت غضبه واجبها باختصار قائلا طيب اتفضلي قدامي يلا 


انا كلامه بزعيق وصوت مرتفع جعلها ترتجف من الخوف وخرجت امامه وهي تشعر بالانتصار لانها استطاعت ان تجعله يغضب اما عنه فكان يحاول ان يهدئ من نفسه فكيف متواعدا لريان الذي اشترى هذا الفستان ولكن الوقت اصبح متاخرا للغايه وليس هناك وقت لتغييره وهم بالاساس متاخرين وهذه ليست من عادات الشيطان ان يتاخر على حفله من حفلات العمل الخاصه بي 


ركب السياره في صمت تام وتوجهه الى مكان الحفله 

❈-❈-❈



وفي قصر مثل المعالم التاريخيه انه قصر الصياد كان جميع رجال الاعمال متجمعين في منتظرين قدوم الشيطان حتى الان فهذه ليست من عادتها ان يتاخر على حفله مثل ذلك هذا بعد وقت وصل الشيطان وكانت جميله في يده ودخله الى القاعه 


ولكن وهم يمشون  همس قاسي لجميله  بتحذير قائلا لو عملت اي حاجه جميله قول عن نفسك يا رحمن يا رحيم خلي الليله تعدي على خير وما تعمليش اي صيبه من مصايبك لان عارف تفكيرك كويس ماشي يا حرم الماسون 


ردت عليه جميله ماشي 


امسك ييدها الشيطان وتوجه الى الصياد الذي كان في انتظاره مرحبين به قائلا اسف على التاخير يبص بس انت عارف الطريق زحمه والنسوان بتاخذ وقت في اللبس 


ضحك الصياد قائلا 

ولا يهمك الحفله حفلتك تيجي براحتك ثم وجه نظره لهلك الفاتنه التي تمسك بيد قاسي من الخلف وهتف بنظرات قذره وهو يتامل جسدها قائلا مش تعرفنا يا قاسي على الحلوه دي 


لحظه قاسي نظرات الصياد الى جميله مما جعل الدماء تتدفق داخله من شده الغضب ونيران 

الغيره تنهش في قلبه فجذبها اليه من قصرها مقربا اياها بتملك شديد و وهتف بلهجه حاده قائلا 


جميله قاسي ريان زوجتي العزيزه 


ماد الصياد يده الى جميله قائلا اهلا وسهلا يا جميله تشرفت بمعرفتك ولكنها فجاه وجد يد قاسي هي التي تصافحه ورد عليه بلهجه غاضبه قائلا معلش اصلا ما بتسلمش على الرجاله بعد اذنك 


انا كلامه واخذ جميله التي كانت مستغربه جدا من ذلك الشيطان ومن اسلوبه الفظ مع الصياد ولكن لم تعقد فهي غير راضيه لم تكن راضيه من البدايه ان تاتي لمثل تلك الاماكن 


بينما وقف الصياد وهو ينظر اليه بشرود من معاملته ولهجته الغريبه هو لا ينكر ابدا اعجابه الصريح بتلك الفاتنه التي فاز بها الشيطان ولكن لهجه وطريقه كلامهم متعصبه تدل على امور عده تجعله يشعر بالشك فالشيطان في حياته لم يتعامل معه بتلك الطريقه ولكن كله من تلك الفتاه 


بينما بعد مده كانت جميع يتحدثون مع قاسي بامور عده شعرت جميله بالملل كذلك المتملك لا يسمح لها بالاختلاط باي احد ويجعلها تجلس بالقرب منه فحسب همست جميله في اذن قائله انا عايزه ادخل الحمام ممكن ولا ممنوع 


ضغطه قاسي بعنف على يديه حتى ابيضت مفاصله وبعتذر منهم قائلا بعد اذنكم وامسك بيديها وجذابها بعيد عن المدعوين وهاتف بغضب قائلا ايه اللي انت عملتيه ده ازاي تعملي كده قدامهم هيقولوا عليا ايه دلوقتي 


جميله يقولوا اللي يقولوه انا فعلا تعبت انت حابسني جنبك هنا انا عايزه ادخل الحمام ممكن 


رد عليها قاسي بغضب طبعا ممكن هو انا همنعك على الحمام اتفضلي روحي وحسابنا في البيت 

تاكدي اني مش هعدي اللي حصل في الحفله ده على خير يا جميله اتفضلي 


تركها وذهب الى المدعوين ليكمل الكلام بخصوص الصفقات والشركه تنهدت وتوجهت الى الحمام حتى تغسل وجهها وبعد فتره خرجت من الحمام واكدت ان تذهب الى الحفله الى ان هناك من جذبها من يدها في ركن بعيد 

وضع يدها جميله يده عنها وهتفت قائله انت ازاي ولم تكمل كلامها عندما ظهر امامها بطوله الفارغ وهو ينظر اليها ايوه انا يا جميله ما تستغربيش 


يتابع تفتكروا مين اللي عمل كده وايه اللي هيحصل مع جميله وقاسي وفعلا مقاسي هيتجوز ذهب ده اللي هنشوفه دمتم في امان الله

يُتبع..

إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة نانسي الجمال، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية


رواياتنا الحصرية كاملة