-->

رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 11 - 3 - الأحد 14/4/2024

 

  قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك

 (جميلة القاسي) كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى


رواية مجنونة الشيطان المتملك

(جميلة القاسي)

 رواية جديدة قيد النشر

الفصل الحادي عشر

3

تم النشر الأحد

11/4/2024



في قصر الريان كانت جميله متوسطه سريره 

وهي في عالم اخر لا تشعر باي شيء حواليها 

كانت نيره جالسه بالقرب منها ممسكه بيديها دعايه من ربها ان يشفيها وان لا يضرها باي شيء في هذه الاثناء بعد قليل من الوقت ابتدت جميله تفتح عينيها تدريجيا بتكاسل والم شديد في جميع انحاء جسدها فنظرت الى المكان باستغراب وهتفت بصوت ضعيف قائله انا فين 


ردت عليها نيره قائله انت في بيتك يا حبيبتي الحمد لله على السلامه ايه اللي حصل معاكي خلاكي تقع كده اكيد مش اكل حاجه مش قلت لك خلي بالك من نفسك ومن اكلك 

نهضت قليلا من على السرير وجلست عليه ثم فهفت بكذب قائله 

معلش يا حبيبتي قلقتك عليها انا فعلا ما اكلتش حاجه عشان كده حسيت بدوار والمجهود والرقص وكل اللي عملته في الحفله


طيب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك لولا النهارده فرحك ويعني ليله مش بتيجي غير مره واحده بس في العمر كنت بايت معاكي بس ما تقلقيش انا هقول له خلي بالي منك وبكره ابقي كلميني يلا انا مضطربش دلوقتي سلام 


خرجت نيره الى الخارج وجدت سيف وقاسي يقفون امام الغرفه فاقتربت من قاسي بخجل وتوتر قائله لو سمحت يا يا استاذ قاسي انا كنت عايزك تخلي بالك منها ويعني لو ما فيهاش حرج خليك حنين معاها النهارده انت شايفها تعبانه انا عارفه ان الكلام ده ما ينفعش اقوله بس انا خايفه عليها انا ما عنديش غيرها 


نظر اليها قاسي باستغراب ولمس في حديثها الخوف والحب على اختها الحب والخوف الذي يفتقده كثيرا في حياته فهو منذ نشاته لم يخاف عليه احد مثلما تخاف نيره على اختها تنهد بحزن واجابها قائلا 

ما تقلقيش انا هكون متفاهم معها الاقصى درجه 

واخليها تكلمك في الصبح عشان تطمني عليها 


طيب شكرا جدا يا استاذ قاسي يلا بينا يا سيف 


خرجت سيف ونيرها من القصر ودخل قاسي اليها ما انفتح الباب حتى انصدم من هجومها الغير مبرر عليه قائله 

انت داخل ليه انت مش عندك اوضه في البيت تقدر تروحها ايه اللي ما دخليك اوضتي لو انت فاكر ان جوزنا ده حقيقه تبقى بتحلم الجواز ده باطل 


نظر اليها بسخريه ثم هدف قائلا حيلك حيلك من اول ما دخلت الاوضه وانت نازله فيا بهديل ونسيت انت بتتكلمي مع مين انا الشيطان يا حبيبتي ولا تحب اعرفك بطريقتي اولا انا اخش في المكان اللي يعجبني ودي مش اول مره اقول لك عليها يا جميله ولا ناسيه لما دخلت عليك وانت كنت قدامي من غير هدوم يعني لو عايزه اعمل حاجه كنت عملتها من الاول دي بقى اول حاجه ثاني حاجه صوتك ما يعلاش عليا ولو عالي ثاني 

هتشوفي مني وش عمره ما يعجبك ودي الاخر مره بحذرك يا جميله ومش هحذرك تاني


الجواز ده باطل وانا مستحيل اقبل بيه حتى لو الكون كله قال ان مراتك انا مش موافقه


قالت هذاكلام بغضب وهي تنظر لعينيه بتحدي وغرور


بدلها النظرات بنظرات اكثر حده واتكلم ببرود جليدي وقال انت عبيطه يا بنتي ازاي بتقولي على جوازنا ان هو باطل انا جوزتك قدام الكل بموافقتك وموافقه اهلك يبقى يبقى ازاي باطل بقى يا حلوه ولا انت بتعملي كل ده عشان ما تدينيش حقوقي


توسعت عينيها بصدمه شديده ممزوجه بذهول وهتفت بجنون وحده"حقوق ايه يا ابو حقوق انت ما لكش حقوق عندي وانسى انك تلمس شعر واحده مني 

انا عندي اموت ولا اخلي واحد زيك يلمسني


نظر  لها بغضب شديد وقال 

ومين بقى اللي هيمنعني عن حقوقي انا مش شايفش حد معانا في الاوضه يا حرامي المصون


واقترب منها ببطء الشديد وهي ظلت ترجع للخلف بخوف وتكلمت بقوه مزيفه"انت بتقرب ليه ابعد و اللي هصوت والم عليك القصر بتاعك ده اللي بتتفخر بيه

ظلت ترجع للخلف الى ان انصدمت في الحائط بلعت

رقها بتوتر اقترب منها للغايه لدرجه اختلطت انفاسه بانفاسها وقال كنت بتقولي ايه هتلم عليا القصر صوتي مش سامع صوتك يعني 


كانت تنظر له بخوف وتوتر واتكلمت وهي تستجمع قوتها "مين قال لك اني خايفه منك انا مش بخاف من حد وانت عارف كده كويس ولو كنت بخاف ما كنتش جيت هنا وما كنتش دخلت واكر الشيطان برجلي ولا ايه


كان ينظر لها نظرات غريبه لم تفهمها وتكلم ببرود المعتاد بس انا عايزه اسمع صوتك يا حرام المصون وعايز اشوف هتمنعيني ازاي وصوب نظره نحو شفتيها الورديه التي تغريه بشده

كانت لسه هتستوعب ما قاله لكنه لم يمهلها والتقت شفتيها في قبله جائعه كانه اسد افترس فريسته كانت تحاول تمنعه بكل قوتها لكنه كان يتعمق اكثر

وأكثر الى ان شعر بحاجتها الى الهواء فابتعد عنها وهو يتنفس بصعوبه من مفرطه المشاعر الذي يشعر بها

هي كانت تنظر لها بدموع وقالت انت انسان وقح وقليل الادب ما بقاش انا جميله الانصاري اما علمتك الادب وكسرت غرورك


ضحك بشده على منظرها وقال مين بقى اللي علمني الادب انتي لو انتي ناسيه انا افكرك انت بتتكلمي مع مين انا قاسي ريان اللي الكل بيعمل له 100 حساب وبيخاف منه انا الشيطان ولا انت ناسيه انك دخلت بيتي عشان تجيبي معلومات عني ودلوقتي مش هتقدري تطلعي منه غير لما انا اسمح لك

واكمل كلامه بطريقه مهينه لها قائلا واذا كان على موضوع نقرب منك ولا لا انت مش من النوع اللي بيجذبني ولا فيك اي حاجه شدني انا مش عارف

انت شايفه نفسك على ايه محسساني انك 

ملكه جمال وانا ما اعرفش انا لما عاوز اقضي ليله مع بنت مش هقضيها مع واحده زيك هقضيها مع اللي تقدرني وتمتعني واظن ده اكيد وصلك يا حرم الماصون 


نظرت اليه جميله بغضب يتضخم داخلها ومما زاد الغضب اكثر وهو يقول انا هروح اقضي ليلتي مع دهب اكيد منتظراني باي حرم المصون أنها حديثه تاركا اياها تنظر اليه بغضب


بعد ما تركها وقعت على الارض بانهيار وراحت كل قوه المزيفه التي كانت رسمها امامه وتذكرت قبلته قبل قليل كيف سرق عذريه شفتيها بطريقه وحشيه وهنا اقسمت داخلها ان تجعله يندم على كل ما فعله ما منذ ان قابلته وسوف تجعله يندم على اليوم الذي فكر بالزواج بها وهنا ابتدات في خطتها الانتقام من الشيطان واستغلال كل شيء ضده 


❈-❈-❈


في نفس الوقت في غرفه الشيطان 

توجه إلى غرفته بشعور بالانتصار والنشوه ومنظر قبلتهم منذ قليل لا تفارق مخيلته ابدا 

ودخل غرفته وابتدى في فك قميصه اللي هياخذ شاور من عناء اليوم ولكن فجاه شعر بيد احد تحوطه من الخلف فرجع الى الخلف فتفاجا بذهب تقترب منه وهي مرتديه فستان قصير يصل لقبل الركبه بقليل واقتربت منه بدلال قائله

ايه يا بيبي تاخرت عليا ليه ا انت مش قلت انك هتيجي بعد الفرح على طول 


ابتعد عنها قاسي بعنف قائلا 

ايه اللي بتعمليه هنا انت مش عارفه النهارده فرحي انت فاكره الكلام اللي كنت بقوله والفرح ده كلام صح انا كنت بقول كده عشان اخليها 

تضايق لكن انا مش هعمل كده 


اقتربت منه بدلال وحزن قائله انت وعدتني يا قاسي ان علاقتنا مش هتاثر بجوازك منه ارجوكي قاسي ما تحرمنيش منك ما تخلفش بوعدك ليا انا بحبك قوي يا قاسي 


نظر اليها قاسي وهتف قائلا لما نبقى نتطلق نبقى نعمل اللي انت عايزاه بس مش دلوقتي انا ما ينفعش اعمل كده 


اكتربت ر منها اكثر بدلال وهتفت بمكره قائله يعني انت خايف لا تعرف يا عيني انا ما كنتش عارفه انك بتخاف منها قوي كده خلاص الظاهر القاسي الريان راحت عليه بعد الجواز وبقى يخاف منها 


نظر اليها قاسي بغضب قائلا انت بتقولي ايه مش قاسي ريان ليه يتاثر بواحده ولا يخاف منها ما اتخلقش لسه اللي يخاف منه 

وبحركه سريعه جذبها اليه و والتهم شفايفها في قبله عميقه معبرا عن الغضب و بدلته هي القبله قبله اكثر شغف واغراء ودلع بما اثر جنون قاسي وذهب معها في جوله من جولات القاسي الغاضبه العنيفه 

❈-❈-❈


في صباح يوم جديد مليء المفاجات غير المتوقعه 

استيقظت جميله بنشاط وذهبت الى الحمام وغيرت ملابسها ونظرت الى الساعه فوجدتها انها الساعه 3:00 عصرا فهتفت مستغرب قائله ان انت كل ده يلا اكيد اهلي جايين لي بعد شويه عشان يطمنوا عليا 


وفعلا عندما نزلت الى الصالون وجد الباب يدق بسرعه فذهبت الخادمه وفتحت فعرفت ان

عائله جميله متجمعه تحت فاقتربت منهم جميله بحب واحتضانتهم فكانت نيره وسيف وابن خالتها مروان وجدتها خديجه وبنت خالتها مرام 


رحبت بهم جميله وجلسوا جميعا يتشاورون ويتهمسون ويضحكون 


فسالتها نيره بخبث قائله طمنيني يا جميله عليك انت وقاسي كانت ايه اول ليله بينكم ما تتكسفيش احنا يا بنات في بعضينا عايزين نطمن عليك 


نظرت اليهم جميله بغباء قائله اطمنوا على ايه 


ضرباتها جدتها خلف عنقها قائله يا بنت تطمن على ايه يعني قولي لنا ايه اللي حصل بينك وبينه 


هنا جميله ابتدت تفهم مغزى كلامه فلعبت على الوتر الحساس واجابتهم ببراءه مزيفه قائله ايه اللي حصل ما يضحكيش مش قادره احكي مكسوفه احكي 


رد عليها بضحكه قائله يا بنت اتكلمي احنا هناخد الكلام منك بالقطاره اتكلمي 


طيب تعالوا وانا هقول لكم تجمعوا جميعا حول جميله وبدات تحكي لهم المصيبه والكارثه 

❈-❈-❈


في هذه الوقت كان القاسي ينعم بنوم عميق ولكن اصطفاك عندما دخلت طريقه الخادمه على الباب 

قائله له ياس بي عيله جميله تحت ومستنين حضرتك وهي طلبت مني ان اروح ابلغ حضرتك 


رد عليها قاسي قائلا طيب تمام روحي انت وانا 

نازل وراكي اتنهد قاسي ودخل الحمام الخاص به واخذ شاور سريع ولبس ترنج رياضي ونزل تحت ليرى عائله جميله حتى لا يصير اي شكوك ولكن عندما نزل اليهم استغرب من نظراتهم الغريبه اليه 


فدخل اليهم ومس عليهم قائلا مساء الخير يا جماعه عاملين ايه يا رب تكونوا كويسين 


اجابته نيره بضيق قائله 


كويسين المهم انت كويس 


رد عليها قاسي بعد فهم قائلا ايه اه انا كويس الحمد لله 

نهضه نيره وامسكت بيد جميله ومرام قائله تعالوا يا بنات عايزاكم جوه مش عايزه حد يسمعنا يلا بينا 


اخذتهم نيره الى الداخل تحت انذار قاسي المستغربه 


فهتدف بعدم فهم هو ايه الحكايه مالها نيره بتتكلم بالطريقه دي ليه كان عملت لها حاجه وحشه هي مراتك بتتكلم ليه كده يا سيف 


اجابته الجده خديجه قائله في ايه وكمان لك عين ده انت بجح فعلا 


نظر اليها قاسي بعدم فيها واستفسرا قائلا ليه انا عايزه افهم في ايه 


رد عليه مروان فيه انك طلعت قطه وما بتعرفش وما بتعرفش 


صارت تلك الكلمه تتردد دخل اذان قاسي بعدم فهم معقول وصل بها الجنون لتلك الدرجه 


فلم يدري بنفسه الا وهو يصرخ باعلى صوته قائلا 

جمييييييييييييييييله

ستوب رايكم وتوقعاتكم تفتكروا ايه اللي هيحصل ده شكله هيبقى مرار طافح لسه اللي جاي حلو وزي السكر دمتم في امان الله مي احمد


يُتبع..

إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة نانسي الجمال، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية


رواياتنا الحصرية كاملة