-->

رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 15 - 3 - السبت 4/5/2024

   قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك

 (جميلة القاسي) كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى


رواية مجنونة الشيطان المتملك

(جميلة القاسي)

 رواية جديدة قيد النشر

الفصل الخامس عشر

3

تم النشر السبت

4/5/2024

❈-❈-❈

وفي تلك الاثناء كان قاسي يقود السياره بغضب شديد وتلك الجميله جالسه بالقرب منه ببرود وغضب داخلي ونظرت اليه وجدته مكلف الوجه فاردت استفزازه اكثر وقالت

ممكن اعرف ايه اللي عملته بالحفل ده انت ازاي هتستلم كل حاجه وانت اصلا 

دراعك سبق دماغك على طول بجد انت انسان غريب 

بس هقول ايه كله نصيب يعني تلاقي واحد ما يعرفش اي حاجه في دنيته ويملك مال الدنيا وواحد ذكائه فاق وما يملكش اي حاجه في حياته زي حضرتك كده 


نظر اليها بغضب بس الرعب داخل اوصالها وهتف بتحذير قائلا 

لاخر مره بحذرك يا جميله ما تتكلميش لغايه ما نوصل لان على اخري وممكن ارتكب جنايه فيك دلوقتي فا خليكي بعيد عني فاهمه 


نظرت اليه جميله بسخريه وهتفت قائله

ايوه اخويا فاهمه وانت فاكر ان انا هموت واتكلم معاك انا اصلا مش بطيء اقعد جنبك ساعتين على بعض 


نظر اليها قاسي بغضب لكنه حاول من تهدئه من روعه قائلا 

طيب يا جميله اسكت لغايه ما نروح على البيت لان دلوقتي عفاريت الدنيا كلها بتتنطط في وشي فسكت احسن لك 


انهى حديث بصوت مرتفع مما يجعلها تصمت بغضب تام من ذلك المتملك اللعين ولكن في تلك الاثناء وجد قاسي سياره تقترب منهم بسرعه وتحتك بقوه بالسياره الخاصه به حاول متفاديتها ولكن تلك السياره كانت تقترب اكثر واكثر وفجاه هتف ضغط على راس جميله الى اسفل وهتف قائلا نزلي راسك يا جميله بسرعه 


جميله بخضه 

ليه في ايه وفجاه سمعوا صوت طلقات النار التي اصبحت مثل المطر تحولت نظرات جميله الى الرعب الشديد وهتفت بولوله قائله 


نهار اسوح علي وعلى اللي يعرفوني بدري انت ايه ايه اللي جابك في حياتي حرام عليك انا لسه صغيره الحقوني عايزين يقتلوني وصارت تصرخ مثل المجنونه ولكن اوقفها صوت قاسي المرعب قائلا 


اخرسي بقى مش عايزه اسمع لك صوت ولا هرميكي ليهم واخليهم يقتلوكي وارتاح من قرفك 


وبحركه سريعه اخرج القاسي جهازين من المسدسات الموجودين في طبلو السياره وابتدا يبادلهم بطلقات النار المشتعله واصبحت الرصاصات مثل المطر الطائر في الهواء وفجاه ضرب احد الرجال سياره قاسي بالرصاص حتى ابتدت تتهزهز وتخرج دخان 


هنا قاسي اخذ قراره بان ينزل بسرعه والا سوف تنفجر تلك السياره فامسك بيدها التي كانت وضعها فوق اذنها ونظر اليها قائلا

احنا لازم ننزل فورا والى هنموت بسرعه اتحركي 


هتفت جميله بعدم رضا وخوف شديد قائله ا

نت مجنون عايزنا ننزل في الجو ده ده احنا اكيد هنموت قاسي لو انت عايز تموت موت وحديك انا لسه صغيره حرام عليك دخلتني في حياتك ليه انا هلاقيها منك ولا من اللي بيطردوك 


هتف قاسي بنفاص سفر قائلا ما تستفزنيش انزلي معايا بسرعه 


لم تجد حل جميله غير الامتثال لرغبته وامسكت بيده وهو ضغط عليها جدا ليبس لها الامان وامسكها بسرعه وقفزوا من السياره التي بعد قفزهم بعدد دقائق انفجرت الى اشلاء صغيره 


نظرت جميله الى قاسي قائله 


يا لهوي يعني انا كان زماني مكان العربيه دلوقتي وبموت لا انا لازم امشي حالا من المكان ده رجعني على البيت يا قاسي 


نظر اليه قاسي بهدوء قائله 

دلوقتي هم فاكرين ان احنا انفجرنا مع العربيه فلازم نكون حذرين عشان كده مش عايز اسمع صوتك لغايه ما نوصل لبره الامان فاهمه 


هزت جميله راسها بالموافقه ولكن فجاه نظرت الى يد قاسي التي تنزف بغزاره فهتفت قائله

ايدك بتنزف لازم تتعاقم والا ممكن تتلوث


اجابها بعدم اقتراس قائلا 

مش مهم دلوقتي اي حاجه المهم نطلع من اللي احنا فيه ده يلا بسرعه 


وامسك يدها مره اخرى ولكن لسوء الحظ تلك المنطقه التي وقعوا فيها منطقه غابات 


نظرت جميله الي المكان برعب شديد وهتفت قائله هنعمل ايه دلوقتي حتي تليفونات انفجرت في العربيه هنوصل ازاي على البيت انا خايفه جدا هو انت مش خايف واحنا في الغابه ولا انا بكلم مين ما انت شيطان مش بيهمك حاجه 


نظره نظره اليها اخرصتها ثم هتف بتحذير 

لاخر مره قائلا

قلت لك يا جميله لاخر مره مش عايزه اسمع صوتك صوتك بيعصبني وبعدين احنا هنمشي بس بعد ما نتاكد ان ما فيش حد ماشي ورانا لانك زي ما انت شايفه احنا ولا معانا سلاح ولا معانا حراس وهم مسلحين فاكيد هيقتلونا عشان كده عايزك تسكتي خالص مش عايزه اسمع نفسك لحد الصبح 


هتفت جميله بعدم تصديق قائله

لحد الصبح انت اكيد مجنون ازاي يعني على فكره لو انت مش واخد بالك احنا في الغابه يعني لو ما قتلناش الناس هياكلونا الذئاب وهيتسلوا على لحمنا اقول عليك ايه قاسي 

كان يوم اسود يوم ما شفتك 


نظر اليها بسخريه وهتف قائلا 

ده انا اللي كان يوم اسود لما دخلت في حياتي ما تخلينيش اطلع كل الغضب اللي جوايا عليك اتفضلي امشي قدامي وانت ساكته وما تقلقيش احنا ما تهناش ولا حاجه انا عارف المكان كويس انا ليا بيت هنا في الغابه باجي فيه للصيد وعارف طريقه كويس فمش عايزه اسمع صوتك لغايه ما نوصل فاهمه. 


ردت عليه جميله بجنونها المعتاد قائله

لما انت عندك بيت سايبني قلق كل ده ليه ولا عايز تجيب لي جلطه واموت فيها انت انسان على فكره مستفز وانا زهقت وعايزه اروح 


ضغطه قاسي وبيده بغضب شديد وهتف قائلا

امشي يا جميله قدامي علشان ما ارمكيش للوحوش 

اللي هنا واسيبك في الغابه وحدك واكون ارتحت من قرفك وزنك 


دبدبه جميله بالارض فهي تعرف الشيطان جيدا اكيد لا يمزح ابدا في امور مثل هذه وسوف يعاقبها على كل ما مر عليها فلم تجد حل الا ان تسمع الكلام و

تخضع على اوامره المتملكه ومشت معه

في هدوء تام اما هو كان يضغط على يده المتالمه بالم داخلي ولكن كالعاده لا يظهر وجعه لاحد


وبعد مده ليست بقصيره اخيرا وصلو على بيت الحجري ودخلوا اليه حتى الصباح 


بعد دخلوا واشعل قاسي النور و مبهرت جميله بيت فخم للغايه وموجود فيه كل شيء 


وهتفت قائله باعجاب 

واضح

الله الحاجات كلها حلوه قوي كانه بيت حقيقي زي اللي بيجي في التلفزيون بالظبط 


اجابها قاسي بسخريه قائلا

يعني ده بيت كذب كذب وانا ما اعرفش ولا ايه يا بنتي عقلي شويه لان خلاص تعبت منك انا هطلع ارتاح شويه وانت اعملي لنا حاجه ناكل ولا كمان دي ما تعرفيش تعمليها 


توترت جميله كثيرا وهتفت بدفاع عن نفسها قائله مين قال كده انا طباخه بريمو وحثبت لك كده بس انت روح وانا 

هعمل احلى اكل ما تشغلش بالك انت 


نظر اليها قاسي نظره اخيره ثم توجه الى الغرفه قائلا بين وبين نفسه 

والله انا خايف لا تولعي البيت وتريحينا ما انا عارفك مصيبه كان يوم اسود لما اتجوزتك انا مش عارف كان عقلي فين كنت مفكر ان بعد ما اتجوزك خليكي تتمني الموت اتاريكي انت نصيبه هتخليني انا اللي اتمنى الموت 


بعد ما تركها قاسي نظرت جميله الى المطبخ وهتفت بينها وبين نفسها 


نهار اسوح علي وعلى اللي يعرفوني ايه الورطه اللي وقعت نفسي فيها دي انا ما اعرفش اسلق بطين كان لازم اعمل فيها السبع رجاله 


فكره انا ما اعرفش اعمل غير مكرونه هو ده اللي هعمله وهريح نفسي بحست جميله عن المكونات حتى وجدتهم وابتدت في طهي الطعام وكان عباره عن مكرونه ٠٠٠٠٠٠٠ بعد مده وجيزه نظرت جميله الى الطعام بفخر وكانها اخذت جائزه كبيره وهتفت باعجاب قائله الله عليك يا جميله وعلى اعمالك يا حبيبتي والله انا خساره في البلد دي ما حدش مقدرني خالص وخساره في الطور اللي حياكله بس اعمل ايه اتحسب عليا راجل وخلاص 


اما اروح اشوف ليه ما نزلش لغايه دلوقت ما انا الخدامه اللي جابها لي ابوه 


وتوجهت جميله الى غرفه قاسي حتى تخبره انها انهت تحضير الطعام لكن ما انفتحت الباب حتى تسمرت مكانها فعندما فتحت الباب وجدت قاسي عار الصدر ويحاول تعقيم جرحه الذي في كتفه 


كدت ان تتحرك وتذهب ولكن لا تعرف لماذا شعرت انها تريد التامل في ذلك الشيطان فهو كان وسيم للغايه زلط تتامل جسده الرياضي المضخم بالعضلات 

والعرق يملئ جسدها العاري نظره جميله اليه باعجاب شديد وسرحت في ملامحه الجذابه ولكن استفادت من احلامها على صوته الرجولي الجذاب وهو يقول بمكر


هتفضلي وقفه تتاملي في ملامحي انا عارف اني حلوه مش محتاج حد يقول لي 


تنحنحت جميله بحرج قائله 


احم احم  انت مغرور على فكره مين اللي قال ان انا كنت امل فيك انا كنت بتذكر اللي حصل وبس لكن فكره اني اتامل فيك تشيلها من دماغك خالص لو كنت اخر رجل في العالم عمري ما اعاني تبص عليك هو على العموم انا جيت برده علشان اقول لك اني جهزت العشا اتفضل قوم معايا 



نظر اليها قاسي بتسليه وهتف قائلا 


بس انا مش قادره اقوم ممكن تيجي تعقمي للجرح ولا دي ممنوع حسني مره في حياتك انك مراتي ولا انت مش مراتي يا حرمي الماصون


كادت ان ترفض ولكن عندما رات الجرح العميق الذي ينزف لان قلبه قليلا وتوجهت بدون اي كلام حتى تعقم له الجرح 


زهره ابتسامه على وجهه واجابها بتسليه قائلا كده تعجبيني يا جميله يلا عقمي لي بسرعه 




ردت عليها جميله عندما رات حجم الجرح قائله انت ازاي قادر تستحمل الوجع ده كله بجد الوجع ده حاجه صعبه جدا 


جابها قاسي قائلا 

في حاجات يا جميله بتوجع اكتر من الالم الجسدي 

لكن الانسان عليه ان هو يستحمل الالم ده علشان يقدر يكمل 


وضعت جميله يديها بخفه فوق جرح قاسي الذي شعر بقشعريره في جميع انحاء جسده وبدات في تنظيفه وبدون شعور نزلت دموعها متاثره بالمه الذي يخفيه داخله وصارت تنفخ في الجرح حتى لا يشعر بالم مثلما تفعل مع الاطفال الصغار 


لكن فجاه نظر اليها قاسي بتمعن والى طيبتها الفطريه فواحده اخرى ما كانت ان تفعل مثل ما تفعل جميله بعدما عذبها كل هذا العذاب شرد قليلا في ملامحها الجميله الهادئه ولكن فجاه تحولت البرود مره اخرى عندما هتفت جميله بانها انهت المهمه 


انا خلصت عقمت لك الجرح قوم يلا عشان ناكل سوا 


رد عليه بهدوء قائلا يلا بينا 


ولكنها اوقفته وهتفت قائله

نهار اسوح انت مش مكسوف لنفسك وانت طالع بالمنظر ده روح استر نفسك الاول بدل ما انت بتتباهى بعضلاتك كده 


اقترب منها وهاتف بتسليه قائلا 


ليه ده انا حتى حلو هو انت مش عاجباك عضلاتي ما تتكسفيش انت على ما اظن مراتي ولا انا غلطان 


الصبغه لون جميله بالاحمر الداكن الذي يجعلها مثل الفراوله الطازجه القابله للاكل ظل يتاملها ويتامل خجلها الفطري وبدون وعي منه جذبها اليه حتى تصطدم في صدره الصلب العاري تفاجات هي كثيرا 

من تلك الحركه وبدون اي مقدمات ضغط بشفتيه فوق شفتيها فقبله عميقه وعنيفه في نفس الوقت حاولت تبعده عنها ولكن لم تستطع تخليص نفسها منه و ولكن مع الوقت تحولت تلك القبله من عنيفه الى هادئه شغوفه جعلت جميله تشعر بشعور غريبه للغايه ولكن ليس لدي حل الا الاستسلام فاغمضت عينيها تركه نفسها لدوامه المشاعر الجديده عليها 

عندما شعر قاسي باستسلام جميله نزل على عنقها في قبلات شغوفه وتوجه بها الى الفراش 


ولكن فجاه 



يتبع..

إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة إيمي عبده، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية..

رواياتنا الحصرية كاملة