-->

رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 17 - 3 - الجمعة 10/5/2024

 

 قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك

 (جميلة القاسي) كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى


رواية مجنونة الشيطان المتملك

(جميلة القاسي)

 رواية جديدة قيد النشر

الفصل السابع عشر

3

تم النشر الجمعة

9/5/2024

 ❈-❈-❈

هو في بيت الشيطان في الغابه 


بعدما انهت جميله الاكل وشبعت نظرت الى الصحن بصدمه وهتفت قائله 


=نهار اسوح يا لهوي هعمل ايه دلوقتي لو سالني على باقي الكبده هقول له ازاي اكلتها هيقول لي طبعا ما انت قلت مش عايزه تاكلي اكلت ليه بس لازم اعترف الشيطان ده عليه شويه كبده ما حصلوش لازم ياخد حقه بصراحه ولا كانه ست بيت معتبره انا مش عارفه ليه هو ماشي في الشغل اللي ماشي فيه ده لو فتح مطعم هيكسب شهد بس يلا كلها ارزاق وكل واحد ليه نصيب احسن حاجه اسيب الصحن مكانه ولو سالني عليه هقول له اكيد في قطه دخلت واكلته ايوه هو ده الصح انا هعمل كده 


انا هروح انام في اوضتي بس ازاي هنام في اوضتي وانا بخاف انام لوحدي في مكان زي ده ما اقدرش اروح اقول له اني بخاف هيضحك عليا وبعدين برده ما اقدرش انا معاه في نفس الاوضه هعمل ايه بس يا ربي انا هموت من الخوف احسن حاجه اروح اشغل التلفزيون وبعد يخلص المسلسل الهندي المفضل عندي ادخل انام ايوه هو ده اللي انا هعمله ما فيش حل غير كده


توجهت الى اريكه وشغلت التلفزيون على المسلسل 

(الافعى) وجلست تشاهده بمتعه كبيره كانها تشاهد مباراه وكانت مندمجه جدا مع الشخصيات والافعال الذي يفعلوها الهنود لدرجه انها كانت تتحرك مع كل حركه يفعلوها وكانت معليه درجه الصوت للغايه حتى تستمتع اكثر واكثر وفي هذه الاثناء كان بطلنا العزيز يحاول ان ينام في هدوء ولكن رفقا يا عزيزي فكيف تنام وتلك المجنونه في الخارج فهي لن تسمح لك بالنوم بسلام مثل باقي البشر 


كان يتقلب يمينا ويسارا محاوله منه ان ينام ولكن لن يستطيع فنهض بغضب من فوق الفراش وهتف بتوعد قائلا

= ماشي يا جميله هخلي ليلتك سوداء على دماغك يا ربي انا عملت ايه في دنيتي عشان يرزقني بواحده زي دي انا اللي قلت اني هربيها واخليها تتمنى الموت لكن حصل العكس تماما مش عارف انا مستاهل معاها لغايه دلوقتي ليه اصلا 


نهض من فوق الفراش وتوجه الى الخارج بوجه غاضب للغايه ولكن تحول هذا الغضب الى ذهول عندما وجدها تجلس وتتنطط وتفعل افعل غريبه امام التلفزيون وهنا تاكد وتيقن انها ليست بطبعيه بالمره فماذا تفعل تلك المجنونه بحركات الغريبه هي اقترب منها بهدوء وهمس اليها قائلا 

جميله 


فنظرت اليها بحركه مفاجاه وهتفت بعدم اهتمام قائله 

نعم عايز ايه فصلتني من حضر المسلسل النهارده الحلقه جميله جدا شيفاني هتعترف بحبها الريتويك وهتقتل كل اللي قتل اهلها 


نظر اليها بسخريه وهتف قائلا 

والله طب كويس وبحضري بعدين عشان في ناس قاعده معاكي عايزه تنام ولا انت مش ملاحظه اني متصاب في كتفي وعايزه ارتاح


ردت عليه بعدم اهتمام اكبر قائله

وفيها ايه وانا منعتك انك تنام ما تروح تنام انا قاعده بتفرج على التلفزيون ولا دي كمان هتمنعني عنها بص عشان نبقوا على نور من الاول انا ما منعتكش تعمل اي حاجه وانت كمان ما تمنعنيش من الحاجه اللي بحبها انا بحب احضر هندي وده مش عيب ولا حرام عشان كده سيبني ارتاح وانت كمان روح ارتاح 


ظهرت ابتسامه سخريه على وجهه واقترب من التلفزيون وامسك به وحذفه على الارض بعنف وهتف بهدوء كانه لم يفعل شيء قائلا 

بسيطه حلتها انا عايزه تنامي نامي مش عايزه هيبقى مصيرك زي مصير التلفزيون 


نظرت اليه جميله بغضب وردت عليه بهجوم قائله انت ازاي تعمل كده روحي يا شيخ ربنا  على المفتري حرمتني من ان احضر اخر حلقه من المسلسل مين هيحكيها لي دلوقتي اقول عليك ايه كنت عايزه اعرف هتقتلهم ازاي 


استغرب قاسي كثيرا من تلك الفتاه العجيبه فهي تغضب من من اتفه الاسباب فعن اي مسلسل تتحدث وهي في وسط الغابه الم تخاف الا تشعر بالتعب من بعد ما عنوه من جري وكانوا سوف يموت ايعقل ان عقلها لا يستوعب حجم المصيبه التي هم فيها 


رد عليا قاسي بهدوء وبرود عكس ما بداخله تماما وهتف قائلا 


ا ما ليش فيه انا عايزه ارتاح والاخر مره يا جميله عايزه تنامي نامي مش عايزه هرميكي بره وشوف الديابه وا والذئاب هيعملوا عليك حفله وريني بقى ريتويك ولا مش عارف اسمه ايه هيجي ينقذك منهم ولا لا سلام انا رايح انام 


توجه بهدوء الى غرفته تاركا اياها تستشيط وتضرب الارض بقدميها بغضب وهتفت بتواعد قائله 


انت فاكرك ان موضوعنا انتهى لا والله لانتقم منك ما بقاش انا جميله بس ربنا على الظالم والمفتري قادري 

ان هو ياخذ لي حق منك يا قاسي يا واد ام قاسي 


لم يعرها اي اهتمام من الاساس وذهب الى غرفته كان شيء لم يكن وهذا يا ساده جعلها تستشيط اكثر واكثر فكيف له يتجاهلها كذا كيف له ان يفعل هذا بالتلفزيون الخاص به نظرت على اثره بغضب شديد وهتفت بينها وبين نفسها قائله 

هسلي  نفسي بايه دلوقتي انا مش جاي لي نوم خالص اعمل ايه يا ربي بس في المكان المريب ده انا بخاف من ضلي هو فاكرني ايه، انا بحضر التلفزيون عشان ينسيني الخوف اللي انا عايشه فيه دلوقتي اعمل ايه 


وبينما هي تتكلم انقطع طيار الكهرباء وجعل المكان كله سواد وضعت جميله يدها على قلبها برعب وهتفت قائله 


نهار اسوح علي وعلى اللي يعرفوني بدري هعمل ايه انا بخاف من الضلمه احسن حاجه اروح غرفة الشيطان  انا ما اقدرش اقعد اكثر من كده انا عندي فوبيا من الضلمه اصلا 


صارت تجري بسرعه متوجهه الى غرفه الشيطان الذي كان ممددا على السرير باريحيه شديده ولكن فجاه انتفض مكانه عندما دخلت عليه بهجوم وبسرعه مفاجئه 

وركضت الى السرير مختبئه فيه واحتضنته بقوه محتميه في ولكن فحركه سريعه امسك بيدها جاذبا اياها الى الجهه الاخرى حتى اصطدمت في الارض 


وامسك بالتليفون الخاص به وشغل المصباح ونظر اليها وهاتف باستغراب قائلا انتي 


كانت جميله تتالم بشده وهي تمسك بضهرها بالم وهتفت بغضب متناسخه وفيها قائله 

اقول عليك يا بعيد الهي تنشل هو في حد بيعمل اللي انت عملته يا جدع عليك شويه عضلات تودي اللومان اه يا ظهري انا ياما اه ما ،بقتش قادره خلاص مين دلوقتي هيصلح لي ظهر اللي كسر

نفسي افهم يعني مين اللي هيحجم عليك في وقت زي ده واحنا الاثنين بس اللي موجودين في المنطقه دي وانت عارف ان المنطقه دي خطر ان حد يجيها بالليل 


رد عليها ببرود قائلا

وانا ايش عرفني ان انت هتدخلي اوضتي وبعدين اللي مدخلك والنور مقطوع عايزه تقتليني ولا ايه 


ردت عليه بنفي قائله

ما انت طبعا لازم تفكر كده انت فاكر الناس كلها زيك انا كنت داخله عشان خايفه لكن لما شفت وشك رايح الخوف كله وما بقاش جوايا غير الغضب اللي عايز ياكل العالم كله 


رد عليها ببروده قائله 


طيب لو خلصت المرشح بتاعك تقدري تروحي يا اوضتك لان مش فاضي لشغل الاطفال اللي بتعمليه ده 


نظرت اليه جميله بغضب اكبر وردت عليه بهجوم قائله 

اطفال مين يا ابواطفال انا بعمل تصرفات اطفال امال التصرفات اللي بتعملها ده تسميه ايه على العموم انا مش هعلق على كلامك دلوقتي لانك اكيد مضغوط وعشان الجرح اللي في ايدك مع اني اشك ان ايدك مجروح امال لو كانت سليمه كنت ايه كسرتني  الهي تنشل في ايدك وارتاح منها 


مسح بوجهه بيده من تلك ذات اللسان السليط واجابها بنفاذ صبر قائلا

يعني انت عايزه ايه في ليلتك اللي مش معديه دي انا عارف ان ليلتك مش هتعدي على الخير انجزي وقولي عايزه ايه 


ردت عليه ببراءه للاطفال غير متناسب تماما مع كانت عليه منذ قليل قائله 


يعني كنت عايزه اقول لك لو ما فيهاش حاجه يعني اني عايزه انام جنبك لاني بخاف من الضلمه وما بقدرش اقعد فيها 


نظر اليها بسخريه فمن تتكلم معه يا ساده هي الشرسه التي كانت توبخه منذ قليل ام تلك الطفله التي تخاف من الظلمه سوف يجن من انفصال الشخصيه التي عندها فاجابها بهدوء قائلا 


السرير واسع عندك اتفضلي نامي 

بس مش عايزه اسمع لك صوت فاهمه 


ردت عليه ببراءه قائله 

طبعا مش هتسمع لي صوت انا اصلا نسمه كاني مش موجوده 


نظر اليها بسخريه عن اي نسمه تتكلم تلك الحمقاء ولكنه لم يجيبها وهتف قائلا يلا تعالي نامي 


صعدت جميله بسرعه على الفراش ونظرت اليه وجدته ذهب في نوم عميق او ربما يمثل النوم تنهدت فهي ليست لديها شعور بالنوم فهذلك الشيطان قطع عليها امسيتها اللذيذه في مشاهده مسلسل  المفضل الافعى وهنا خطرت لجميله فكره مجنونه مثل مثل مجنونتنا يا ساده اقتربت منه وصارت تهزه وصارت تهزه بعنف وبشده استيقظ قاسي وفتح عينيه بغضب وكاد ان يتكلم ولكنه صدم عندما وجدها ملتصقه به وعينيها مفتوحه بشكل مرعب وتحدق به بشده استغرب كثيرا من تلك النظرات وهتف قائلا 


انت ايه اللي حصل لك بصلي ليه كده هو نور 

ما قطع اتحولتي ولا ايه جميله انت ساكته ليه 


نظرت اليه وهتفت بصوت غريب غير صوتها الرقيق 

تماما قائله 


انا مش جميله انا شيفاني الافعى المتحوله انت اللي قتلت امي وابويا وانا جايه النهارده عشان اخد حق الافعى احنا الافاعي مش بنسيب حقنا 

نظر اليها وكاد ان يوبخها ولكن فاجاته هي بسرعه

وضرباته بكف عنيف على وجهه فاحمر وجهه من شده الغضب وهاتف بتوعد قائلا

نهار ابوك اسود ايه اللي عملتيه ده 


تجاهلت جميله كانها لم تسمع شيء وهتفت بتواعد قائله 

مين قال لك اني جميله انا مش جميله انا شيفاني جميله ا تقتلت وانا دلوقتي هنتقم من عذابها وقتلها وهخليك تتمنى الموت 


قطب بين حاجبيه باستغراب وهتف قائلا يا مجنونه انا عارف انك جميله انت فاكره ان الحاجات دي بتخلى عليا هخلي ليلتك سوداء مش قاسي يعني لوحده زيك تمد  يدها عليه 


ضحكت بسخريه وعدم اهتمام قائله 


ههه ههههههههههه والله انت دلوقتي مش مصدق ان شيفاني انا دلوقتي هثبت لك اني شيفاني لما تموت وابقى سلم لي على جميله لما تروح لها 

ههه جميله اصابتها لعنه الافاعي وهي دلوقتي الافعى شيفاني مش جميله خالص

وانت السبب عشان طفيت التلفزيون وهي كانت مستمتعه فاحنا حبينا نيجي  وهننتقم منك دلوقتي 


نظر اليها بسخريه اكبر وهتف بعدم تصديق 

والله وايه كمان 


نظرت اليها جميله بخبث وهتفت قائله 


دلوقتي كده وراحت هجمت عليه




يتبع..

إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة مي أحمد، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية..

رواياتنا الحصرية كاملة