رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - اقتباس - الأحد 5/5/2024
قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك
(جميلة القاسي) كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية مجنونة الشيطان المتملك
اقتباس
تم النشر السبت
5/5/2024
نظر اليها بصدمه وهتف بغضب شديد قائلا
انت ازاي يا هانم تطلعي كده، ما لبستيش لي هدومك جوه يلا ادخلي بسرعه البسي هدومك
نظرت اليها جميله بدموع وهتفت ببراءه قائله
انت بتزعق للي جميله،جميله زعلانه ومش هتكلمك تاني عشان بابا وحش وبيزعق لها
نظره اليها متاثره بدموعها وحاول تهدئه من روعه
وهتف بهدوء قائلا
يعني ينفع جميله تطلع من غير هدوم والناس الوحشه تبص عليها مش عيب
مسحت دموعها بكفي يديها ونظرت اليه بعيونها البريئه وهتفت بصوت رقيق قائله
بس جميله مش بتعرف تلبس وحديها،وبعدين جميله
مش خرجت بره جميله طلعت لبابا عشان يلبسها
ابتلع قاسي لعابه بتوتر من منظرها المثير وهي عاريه امامه واخرج صوته بصعوبه من فرطه المشاعر الجيشيه
"خلاص قربي يا "جميله عشان البسك "
اقتربت منه جميله برقه و صفقت بيديها مثل الاطفال قائله
هاي بابا هيلبس جميله
اما عن قاسي تنهت وهتف بصوت منخفض قائلا
ربنا يعيني عليك يا مجنونه ويعدي كم يوم ده على خير
واقترب منها ولبسها ملابسها وهو يتصب عرقا كانه في معركه
❈-❈-❈
وفي غرفه ذهب صارت تركض مثل المجنونه
هي تصيح بالم قائله
الحقوني حد يخش عني يا بنت اتهدي بقى انت حد مسلطك عليا
ردت عليها جميله وبراءه ببراءه قائله
تعالي يا بنت جميله عايزه تلعب في شعرك شويه انت بتجري ليه بقول لك تعالي احسن ما جميله اديك تجيبك من شعرك
ركضت دهب بزعر قائله
الحقوني حد يخش المجنونه دي عني دي عايزه تقص لي شعري يا عالم يا اللي في القصر انقذوني منها
في هذه الاثناء كان قاسي خارج من المكتب الخاص به وتفاجا بذهب التي رقدت اليه واختبات خلف ظهره ممسكه بالجاكيت بحمايه وخوف شديد وهتفت بترجي قائله
ارجوك يا قاسي خش المجنونه دي عني ده عايزه تموتني وتقص لي شعري
اجابها قاسي بهدوء قائلا
اهدي يا دهب اكيد جميله مش قصدها تعمل فيكي حاجه انت عارفاها طفله ومش عارفه هي بتعمل ايه
كادت دهب ان ترد علي الى ان سمعوا صوت جميله التي كانت تصيح بصوت عالي قائله
انت يا بت يا دهب رحت فين جميله هتجيبك يعني هتجيبك وساعتها ما حدش هيقدر يبعدك عني اطلعي مطرح ما متخبايه بسرعه
اصطدمت جميله عندما رات ذهب ممسكه بالجاكيت الخاص بقاسي من الخلف فذهبت اليها بسرعه وكادت ان تهجم عليها الى ان قاسي امسكها بقوه وهتف بحده وصوت عالي قائلا
ايه اللي بتعمليه ده يا جميله مش قلت لك ما تمديش ايدك على حد اكبر منك وبعدين دهب زي ماما مش اتفقنا ان دهب تقولي لها ماما وما تعمليش اي مشاكل ليه بتعملي كل ده دلوقتي هي عملت لك ايه
ردت جميله ببراءه وهي تنظر بعينيها التي تسحره قائله
والله جميله مش عملت حاجه بس ذهب الوحشه زعقت في جميله جدا وجميله كانت عايزه تلعب معاها لكن هي ما رضيتش فجميله كانت عايزه تعاقبها زي ما الوحشين بيتعاقبوا مش انت قلت لي الوحشين لازم يتعاقبوا
نظره قاسي الى ذهب بعدم رضا و وهاتف بهدوء قائلا
ايوه يا حبيبتي انا قلت لك كده بس برده ما كانش ينفع تعملي اللي انت عملتيه لانه غلط ماشي يلا روحي اعتذري لها
نظرت جميله بغضب طفولي وهي تضرب الارض باقدامها جميله مش هتعتذر لحد ذهب هي الغلطانه وذهب هي اللي تعتذر لها جميله هتروح على اوضتها ومش هتكلم بابي تاني
وتركته وذهبت الى غرفتها والدموع على خداها مثل المطر
اما قاسي فنظر اليها بقسوه قائلا
جميله تعالي يا بنت ما تسيبنيش وانا بتكلم معاكي انزلي بقول لك انزلي يا جميله
لكنها لم تجيبه وصعدت على غرفتها بسرعه محتميه منه ثم وجه نظره الى تلك التي تقف وترى كل شيء بعينيها فاجابها قائله
ممكن اعرف يا يا دهب ليه بتزعق لها انت عارفه حالتها كويس مش مستحمله كل اللي بتعمليه ده انا قلت لك احتويها وحاولي انك تخليها تحبك مش تضربيها وتزعقي فيها انا دفعت عنك عشان مش عايزه تعمل كده وتبقى عدوانيه مع حد لكن مش معنى كده انك مش غلطانه والاخر بحذرك ما تلعبيش مع جميله لانها خط احمر
انها كلامه وتوجه الى غرفته بغضب جحيمي
وتركه تلك التي تنظر في اثر جميله بكراهيه شديده وهتفت بتواعد قائله
ورحمه امي يا جميله لاخليكي تندمي حتى وانت في الحاله دي مش رحماني انا اتاكدت دلوقتي انه بيحبك اكثر من اي حاجه لكن زي ما دبرت لك الحادثه الاولانيه هدبر لك الحادثه الثانيه وابقي وريني بقى هتقدر تنقذي نفسك ازاي
انه انهت كلامها وتوجهت الى غرفتها حتى تستريح قليلا من عناء الجري بسبب تلك الحمقاء المجنونه
-❈❈-❈
وبعد مده طويله أنها قاسي عمله وتوجه الى غرفته لينام وفعلا دخل وذهب الى الحمام لياخذ شاور يريح به عناء اليوم
وبعد مده خرج وهو لافف من شفه حوالين خصره
ولكن في تلك اللحظه دخلت جميله عليه وهي تمسك بالعروس الخاص بها ببراءه وهتفت بعتذار قائله
بابا هيفضل زعلان من جميله على طول حتى مش مش راضي ياكل معاها حاجه انا سالت طنط ناهد وقالت لي ان بابا مش عايز يكلم جميله تاني هو الكلام ده فعلا كل ده علشان اللي اسمها ذهب دي بابا بيحب دهب اكتر من جميله
لم يرد عليها قاسي وتجاهلها تمام وتوجه درسم روم الخاص به ليختار ثياب مريحه ولكن ما ان خطا اول خطوه حتى تجمد مكانه عندما شعر بجميله تمسك بخصره بحب ودموع دموعها تهطل عليه قائله
جميله مش تقدر على زعل بابا جميله اسفه وحتى لو عايز يعتذر من ذهب لو ده يريح بابا بس مش يتجاهلها كده بابا سامع جميله ومش عايز يرد عليها ليه
شعر قاسي في تلك اللحظة تيار كهربائي اصابه به من شده الصاعقه فابتعد عنها قليلا ونظر اليها وهتف قائلا
جميله روح على اوضتك دلوقت وبعدين ابقى نتكلم في الموضوع ده بس انت روحي على اوضتك دلوقتي
ولكن جميله لم تتقبل كلامه واقتربت منه اكثر واحاطت يديها حوالينا عنقه ونظرت في عينيه ببراءه قائله
جميله حبيبه بابا ومش هتزعله ثاني بس
هو يكلمها عشان جميله ما تقدرش على زعل بابا
نظر قاسي الى جميله بتوهان وعشق لتلك الفتاه البريئه شعر باثاره ورغبه لم يشعر بها معاه احد غيرها فطالما كانت النساء ترتمي تحت قدميه وهو الذي كان يرفض ولكن لاول مره في حياته يشعر برغبه تجاهه امراه مثل تلك الفاتنه
تبدلت نظرات قاسي الى شفتيها الورديه التي تقلبهم مثل الاطفال وبحركه سريعه وغير مدروسه التهمهم في قبله عميقه كان يقبلها بدراوه وعشق د فين
ولكن فجاه ابتعد عنها عندما شعر بدموعها التي تهطل على خديها مثل الامطار هدف هدف بخاف عليها قائلا جميله انا
ولكن هي قطعته بدموع قائله جميله مش هتكلم بابا تاني عشان بابا وحش
انا هتكلمها وتوجهت للخارج بدموع مثل الامطار نظره الى اثرها بغضب من نفسه ولكن هيهات فظاع وقت الندم فهل ستستطيع جميله النسيان ففعله قاسي معها وتتعامل معه كانها ابوها ام سيظل ذلك حاجز بينهم
يتبع..
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة إيمي عبده، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية..