-->

رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 18 - 3 - الأثنين 17/5/2024

    قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك

 (جميلة القاسي) كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى


رواية مجنونة الشيطان المتملك

(جميلة القاسي)

 رواية جديدة قيد النشر

الفصل الثامن عشر

3


تم النشر الأثنين

17/5/2024

ظهرت ابتسامه ظهرت ابتسامه شيطانيه على وجه عندما تذكر منظرها وكيف عقبها ولكن لا يعرف لماذا

يشعر بتانيب الضمير تجاهها فهي لم تفعل مشكله كبيره ليعاقبها هكذا ولكنه اعتقد انها اخذت تلك المزحه هدفا لتضربه كاف فاراد 

واخبارها بعدم اللعب مع مره اخرى بهذه الطريقه 


ولكن لا يعرف لماذا صوت بكاءها وندائها الهستيري لا يخرج من عقله تماما ولكنه كالعاده يا ساده تجاهل

ذلك الشعور وجلس فوق الفراش منتظرا قدوم ريان بالاغراض التي يحتاجها وتجاهل تماما تلك المسكينه 

الموجوده ،بالخارج


❈-❈-❈

وفي خارج البيت كانت جميله تصرخ بهستيريا عند

عند الباب مترجيه الى ان يفتحه ولكنه لا يسمع لها كانت ترتجف من شده الخوف والالم وما زاد الامر ،الرياح القويه التي كانت ترتطم بالاشجار فاصبح الجو شديد البروده، كانت ترتجف من شده ا والخوف من الحيوانات المفترسه،والبروده وفجاه شعرت بجسدها كله يتخدر من شده الالم فوقعت امام الباب و،واستسلمت للظلام الذي يناديها ،


وبعد مرور بعض الوقت شعر قاسي بسكون وعدم صوت جميله فنهض وقرر الذهاب ليطمئن عليها فخاف ان يكون هناك حيوان مفترس او،احد من الرجال،الذين كانوا يطاردوهم امسك بها فتوجه الى الخارج ليطمئن عليها لكن عندما فتح الباب انصدم مكانه من المنظر الذي راى فهو راى فاقده للوعي تماما اقترب منها بسرعه ،وهزها لتفيق ونداها بصوته الرخيم قائلا 


جميله يا جميله فتحي عينيك انت يا بنتي 


لكنه لم،ياتيه اي رد فعل منها،ففكه يديها وقدميها 

وحملها بين يديه ودلف بها الى الداخل وهو يشعر بشعور متخبط داخله،،شعور ما بين ندم وشعور اخر لا يعرف له اسم وضعها بسرعه على السرير وحاول افاقتها ولكنه صدم عندما وجد حرارتها مرتفعه للغايه فيبدو انها اخذت دور حمى شديد بسبب بروده الجو الذي كانت فيه 


نظر اليها ،بحيره من امره وهتف قائلا هتصرف ازاي دلوقتي في الحراره بتاعتها دي دي ممكن يحصل لها حاجه لو ما نزلتش الحراره انا هتصل بالدكتور بتاعي وهشوف يقول ايه،


وتركها وامسك التليفون الخاص به ورن،عليه قائلا 

الو دكتور لو سمحت كنت عايزه اسالك المدام عندي واخده دور برد جامد والحراره بتاعتها عاليه جدا فانا مش عارف اتصرف ازاي عشان تنزل الحراره دي 


رد عليه دكتور بعمليه قائلا بصي يا استاذ قاسي في الحالات دي لازم المريضه تتحط تحت ميه ساقعه علشان الحراره بتاعه جسمها تخف وبعدين تشتغل عليها في ،كمادات ،لكن دلوقتي لازم تنزل تحت الدش فورا علشان الحراره بتاعه جسمها كله تنزل فاهمني 


،استغرب قاسي كثيرا كلام الدكتور واجابه مستفسرا قائلا طيب يا دكتور يعني لازم تبقى الميه ساقعه علشان الحراره بتاعتها تنزل 


الدكتور ايوه لازم كده وان شاء الله بعد ما تخلص الكمادات هتبقى كويسه 


رد عليه قاسي قائلا شكرا يا دكتور مع السلامه واغلق الهاتف وتوجه لتلك النائمه على السرير باعياء شديد ولكن عندما اقترب منها سمعها تهمهم بصوت غير مفهوم قائله ارجوك يا قاسي دخلني والله مش هعمل كده تاني انا عارفه اني غلطت بس دخلني الجو برد انا خايفه 


كانت تهزي،بتلك الكلمات عندما سمعها قاسي شعر بوغزه في قلبه بسبب وجعها الذي هو كان السبب الرئيسي له اقترب منها ،وحملها بين يديه وتوجه بها الى الحمام وانزلها برفق والديه تمسكها من خصرها 

واشعل الدش فوقهم وكانت المياه المثلجه تنزل عليهم بغزاره عندما لمست المياه جسدها صارت تنتفض بزاره وهي تمسك به قائله 


خرجوني من هنا الميه ساقعه جدا طلعني من هنا يا قاسي انا مش قادره استحمل الميه متلجه قوي ارجوك انا بردانه 


كان قاسي ممسك بها في احضانه والمياه تنزل عليهم وهو يهمس لها بكلمات ،اطمئنان قائلا 


هش،هش،،اهدي يا جميله انا معاكي امسكي فيا بس علشان الحراره بتاعتك تنزل لازم الميه الساقعه 

فاستحملي شويه عشان تخفي 


جميله باعياء وبدون وعي،


لا انا مش عايزه اخف انا عايزه اموت عشان اترحم من العذاب ده طلعني من هنا انا بردانه مش قادره استحمل كل الوجع ده 


امسكها بقوه فكانت على وشك السقوط بسبب ضعف جسدها الهزيل لكنه احكمها وقربها منه اكثر 

وكانت وجوههم قريبه للغايه والمياه تنزل عليهم فكان منظرهم اكثر من رائع وهي بين احضانه 


نظره قاسي،اليها عن قرب والمياه تتساقط على شعرها ووجهها الحليبي،،،كانت جميله جدا،ظل يحدق بها،بدون وعي منه،وفي تلك اللحظه،شعر قاسي بشعور غريب لاول مره بحياته يشعر به فكانت جميله مثيره للغايه تثير كل من ينظر اليها بجمالها الخاطف 

همسه لها بصوت ناعم قائلا 


انا اسف يا جميله 


ما النطق بهذه الكلمه حتى توسعت عينيها الجميله بصدمه ،وكانت ما بين الوعي واللاوعي،

ثم هتفت بعدم تصديق قائله 


بجد انت بتعتذر هو اللي انا بحلم 


ما ما ان انهت حديثها وقعت بين يديه فاقده للوعي 

حملها بين يديه مثل الطفله الصغيره وتوجه بها 

السرير ووضعها عليه ولكن انتبهها الى ،ملابسها المليئه بالمياه ،فهو يعرف اذا ضلت بتلك الملابس فاكيد سوف يزيد الامر سوءا ولكن من سوف يبدل لها ملابسها فلا يوجد احد فتلك المنطقه غيره هو وهي ظل يفكر في حل تلك المشكله فاكيد جميله لن تسمح له ابدا بان يبدل لها ملابسها واذا بدل لها ملابسها فاكيد سوف تقتله لا محاله ولكن لا يوجد حل غيره هو فقط من حقه ان يبدل لها ملابسها وان يراها بكل حالاتها فهي زوجته ملكه وحده هذا ما دار بعقل ذلك الشيطان واخذ قراره باني،يبدل لها ملابسها،ايا كان ما سوف تفعله جميله توجه الى الغرفه المجاوره وفتح الدولاب واخرج منه الملابس صيفيه مريحه وتوجه الى،غرفه جميله حتى يبدل لها ملابسها،،وبدا في تبديل ملابسها ولكن عندما بدا في خلع الملابس المبلله عنها فتحت جميله عينيها 

بضعف وعدم وعي فهي كانت في دوامه،اللاوعي 


اما عنها فحاول بشتى الطرق ان يبعد عينيه عنها وعن مفاتنها حتى ينتهي من تلك المهمه الشاقه بالنسبه لهم وبعد جهد وقت كثير انتهى قاسي من تبديل ملابس جميله ونظر اليها والى ملامحها المريضه،ثم تذكر كلام الدكتور بان ،يحضر لها بالكمادات وفعلا ذهب واحضر طبق كبير من الماء وقطعه قماش وبدا في،تخفيض درجه الحراره

الخاصه بها،،استمر في ذلك حتى ،شروق الشمس 


و في الصباح استيقظت،جميله وهي تشعر بتعب يغزو جميع انحاء جسدها ولكن استغربت عندما وجدت نفسها في السرير وهناك قطعه من القماش محطوطه فوق راسها 


جميله ،:،ايه ده هو ايه اللي جابني هنا انا اخر حاجه كنت فاكراها لما عاقبني الشيطان وطلعني بره البيت ايه اللي دخلني هنا ومين اللي عمل لي كمادات 


كانت تلك الاسئله تدور داخل راسها ولكن فجاه وجدت اجابه لجميع اسئلتها عندما وجدت قاسي نائم فوق الكرسي الذي بجوارها 


نظره الهي جميله باستغراب ،وحيره شديده وهتفت قائله معقول هو اللي جابني من بره يعني يؤذيني وفي نفس الوقت هو اللي يداويني انا ما بقتش فاهماك خالص والله يا شيطان انت مين بالظبط انت اللي بتاذي ولا انت اللي بتداوي انت لغز ما لهوش 

اي حل،


صمتت قليلا،ونظرت الى ملامحه الوسيمه وهو نائم و،هتفت جميله بدون وعي منها قائله 


والله شكلك جميل جدا وانت نايم زي الملايكه بالظبط لكن وانت صاحي شيطان فعلا بكل ما تحمله الكلمه 


بينما هي تنظر اليه فجاه فتح عينيه قاسي بحركه مفاجاه جعلت منها تخاف ،وهو نهضه من فوق الكرسي ونظر اليها بعدم ،اهتمام 


اظن،انك عرفتي نتيجه اللي بيلعب مع الشيطان يا حرم الماصون


نظرت اليه جميله بكراهيه مطلقه واجابته قائله 


ايوه عرفت وعرفت كويس قوي الانسان اللي انا متعامل معاه ان هو فعلا شيطان ومش انسان خالص بس مستغربه بصراحه يا زوجي العزيز ازاي،تكون انت اللي مخرجني بره وكان ممكن يحصل لي اي حاجه وفي نفس الوقت انت اللي تدخلني وتهتم بيا حاجه غريبه على شيطان زيك بصراحه 


لم يرد عليها او يعطيها اي اهتمام ،،وخرج من الغرفه ولا كانها موجوده ،اما هي فنظرت اليه بغضب قائله انسان بارد وما عندهوش دم كان ممكن اروح فيها وهو بكل بساطه ويقول لي انت عرفتي تتعاملي مع الشيطان ولا لا ما انت فعلا انسان بارد حتى اكيد 

يوم مامتك والدتك كان يوم ساقع زيك 


يلا الكلام ملهوش لزوم مع انسان زي ده 


ولكن فجاه،،بينما كانت واقفه لمحت صورتها في المراه فاستغربت من الملابس ،كانت مرتديده فليست تلك الملابس التي كانت ترتديها ليله امس 


هتفت جميله بينها وبين نفسها بتعجب قائله 


يا ترى مين اللي غير لي هدومي وغير لي هدومي ليه اصلا لا بقى انا لازم اعرف ،الشيطان ده دخلني جوه عمل فيا ايه اكيد دخلني عشان يكمل انتقامه بس بطريقه ثانيه انا لازم اطلع له ،واعرف منه هو عمل ليه كده 


انهى تحديثها بغضب وخرجت اليه وكان هو ياكل تفاح ببرود ولكنه تفاجا من منظرها الغضب 


اما هي فعندما راتها ياكل بكل هذا البرود فزاد هذا من غضبها اكبر وهتفت بغضب قائله 


ممكن،اعرف يا استاذ،مين اللي غير لي هدومي 

وليه غيرتهم اصلا 


نظر اليها بتسليه بسبب غضبها واجابها ببرود جليدي قائلا هيكون مين يعني حرامي ،المصون،انا هي محتاجه شرح دي ولا ايه وبعدين مين اللي يتجرا ويلمس حاجه تخص الشيطان 


نظرت اليه جميله بغضب وهدفت بصوت عالي قائله نعم انت انت ازاي يعني 



رد عليه قاسي بلهجه مستفزه اكثر قائلا زي الناس وبعدين هو انت ناسيه انك مراتي ولا ايه يعني دي حاجه صغيره من الصلاحيات اللي ممكن اعملها معاكي يا حرم الماصون 


جميله انت ايه يا بني ادم انت ازاي تسمح لنفسك انك تشوفني من غير هدوم او انك تلمسني اصلا هو انت فاكر ان هي سايبه والله لاروح ابلغ عنك البوليس بتهمه التحرش 


نظر اليها بسخريه من تلك المجنونه وهتف قائلا 


اه بسرعه روحي وقولي لهم كمان ان جوزي غير لي هدومي اوعي تنسي اي حاجه وطالما انت 

هتروحي عشان تبلغي فبالغي بالمره على اللي هيحصل دلوقتي عشان يبقى تحرش كامل 


نظرت اليه جميله باستغرابه قائله 


وايه هو اللي هيحصل بقى انا مش فاهمه 

نظر اليها بمكر ،وجذبها اليه بحركه سريعه وهتف امام شفتيها قائلا هيحصل كده 

لن تستوعب ما حصل فقاسي دمج شفتيه مع شفتيها في قبله شغوفه مؤكدا لها انها ملك لوحده وانه له الحق الوحيد في امتلاك تلك الجميله 

ابعادته عنها جميله بغضب وكادت ان تتكلم ولكن فجاه 



يتبع..

إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة إيمي عبده، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية..

رواياتنا الحصرية كاملة