-->

رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 15 - 2 - السبت 4/5/2024

   قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك

 (جميلة القاسي) كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى


رواية مجنونة الشيطان المتملك

(جميلة القاسي)

 رواية جديدة قيد النشر

الفصل الخامس عشر

2

تم النشر السبت

4/5/2024

❈-❈-❈

وفي الحفله كان الذهب ممسكه بيد قاسي وتتكلم مع رجال الاعمال كانها زوجته وليست بنت عاديه 


بينما كان تجلس جميله وهي تاكل من طبق التسالي الموجود على المنضده ولا تعير اي اهتمام لدهب ولا قاسي لكن مكه مكه كانت تلاحظ جلوس تلك البنت بالقرب من قاسي واقترب من جميله وقالت 


يا حبيبتي هو انت مش بتغيري على جوزك شايفه البنت ازاي  متشعلقه في ايده ده مش بيحسسك بالزعل 


ردت عليها جميله بلام وبلا قائله 


عادي براحته اللي اخذته القرعه هتاخده من الشعور وبعدين يا حبيبتي مين اللي على اسمه انا ولا هي هي مجرد نزوه خليكي open ماين دي ثاني مره بقولها لك يا بنت تفتحي شويه 


ردت عليها مكه قائله بنفي 


انا مستحيل ابقى كده انا ما اقدرش اشوف حد بيكلم ريان ازاي هقدر اشوف حد بيمسك ايده لا لا انت قلبك جامد بصراحه واللي شفته انك تقدري تعملي كل حاجه انت عايزاها 



ردت عليها جميله بتاكيد قائله 


معاكي حق انا قلبي فعلا جامد وزهقت من الحفله دي عايزه امشي وارجع على البيت اصل ما بحبش الجو الحفلات والكلام ده 


اكدت مكه على كلامها قائله

معك حق حتى ريان من ساعه ما جاء وهو قاعد مع الرجال الاعمال وسايبني هنا وانا بصراحه زهقت اكثر منك عايزه امشي 


ردت عليها جميله قائله شويه يا بنتي و هنمشي من ام الحفله دي 


بينما هم يتحدثون اشتغلت الموسيقى الهادئه وصعد الصياد قائلا 

لو سمحتوا بالمناسبه الحلوه دي 


حابب ابلغكم كلكم ان الوريث لكل املاكي وصلتي يعني باختصار الامبراطور من بعدي هيبقى قاسي ريان 


توسعت علينا جميله بصدمه وهي غير مصدقه 

ان تلك الحفله معموله على شرفه فهتفت بغيظ قائله 


يا ابن الورمه بقى جايبني هنا والبسي وما تلبسيش عشان الحفله في الاخر تطلع شرفك انت اه يا واطي بس هقول ايه ما انت شيطان ابن شيطان 


نظرت اليها مكه باستغراب وهتفت قائله 


في ايه يا حبيبتي انت بتكلمي نفسك 


ردت عليها جميله بنفي قائله

لا يا قلبي مش بكلم نفسي ولا حاجه بس انت شايفه الحفله زحمه وكده فانا اتخنقت شويه 


ردت عليها مكه قائله على العموم الحفله بقت احلى لما عرفت ان جوزك هو اللي معمول للحفله بجد فرحت له انت عارفه ريان بيحكي لي عنه حاجات كثير حلوه بيقول ان هو صديق عمره الوحيد ربنا يديم الصداقه دي بينهم 


نظرت اليها جميله بسخريه 


وهتفت بصوت منخفض قائله 


بقى كده ريان هو اللي قال لك اه يا كلب انت الثاني كلكم كلاب وعايزين قطع رقبتكم بس اعمل ايه حكم القوى ضعيف 


ابتدى رجال الاعمال يتوافقون ليرحبوا بقاسي ترحيبا حار لانه الان اصبح هو البوص الجديد والرئيس الرسمي له في هذه الاثناء اقترب مارك


من قاسي وهتف قائلا 


الف مبروك يا شقيق فرحت لك بس يا ترى الفرحه دي هتدوم ولا هيحصل حاجات تعكر الصف واللي بينا ولا انت ايه رايك 


اجابه قاسي ببروده المعتاد قائلا 


يعكر صفونا انت محسسني ان احنا مقطعين بعض حب وانا مش عارف انت ناسي انت بالنسبه لي ايه وانا بالنسبه لك ايه لو انت ناس انا عمري ما هنسى يا مارك واتفضل شوف وراك ايه لاني مضطره امشي دلوقتي 


نظر مارك اليه بتسليه ثم وجه نظره الى تلك الفاتنه قائلا 

عايز تمشي ولا خايف على المزه بتاعتك بصراحه انا لو مكانك كنت خفت ايه الفرس ده يا اخي على طول بتقع واقف حتى المره دي لما فكرت تتجوز اخترت بنت كل واحد بيشوفها هنا في الحفله بيتمنى تكون معاه في اوضه النوم 


هل شممت شيئا انها رائحه عقلها الذي يحترق بنار الغيره والتملك الاعمى وبحركه غير مدروسه 

وجهه لكمه قويه في وجه مارك سببت له جروح كثيره في وجهه ولكن لم يقتصر الموضوع على ذلك وحسب بل انه هجم عليه باللكمات والضرب المبرح فكيف له ان يذكر اسم او ينظر لشيء يخص القاسي عندما عقله يهيئ له زوجته في وضع مثل ذلك سوف يقتله لا محاله في هذه الاثناء اجتمع كل المدعوين وحاولوا الفض بينهم ولكن هيهات يا ساده انه وقع في يد من لا يرحم وكاد ان يقتله ولكن اوقفه ريان الذي امسكه هاتفا بتهدئه قائلا 


اهدا يا قاسي الموضوع ما يتحلش كده حتى لو غلط مش قدام الناس انت عمرك ما كان ذراعك سابقه مخك 


دايما كنت حكيم فارجوك احتفظ بالحكمه دي على طول وما تعملش حاجه تقلل منك 


نظر اليه قاسي بتواعد قائلا

وديني ما هسيبك يا مارك وهندمك على كل حاجه عملتها ولو ما عملتش كده ما بقاش انا قاسي ريان


ثم وجه نظره لتلك الفاتنه التي تنظر اليه برعب ورهبه عندما وجدته يلكم ويضرب ذلك المارك اي نعم هو يستحق اكثر من ذلك ولكن بالنهايه هي لديها انسانيه ولا تستطيع ان ترى احد يظلم مثل هذا الظلم الكبير في وجهه نظرها فهي لا تعرف ماذا حدث بينهم ولكن لانها تعرف زوجها جيدا اكد انه هو المخطئ لا محاله اصطفاكت من افكارها على صوت مكه الذي تقول 


جميله يا حبيبتي انت مفروض دلوقتي تروحي القاسي

وتحتويه لان باين عليه ان هو فعلا متضايق و


لكن لم تكمل كلامها وقطعتها جميله بحده قائله 


احتوي مين ياما انت مش شفتي ده يحتوي 10 زي

مكه ارجوك يا حبيبتي ما تبقيش ضعيفه للدرجه دي هو في راجل محتاج ست تحتويه ده احنا الستات الغلابه الرجاله كلها افتراء واستعراض عضلات 



نظرت اليها مكه ولم تجيبها فهي مستغربه من امر تلك الفتاه حتى لو كان زوجك قاسي يجب على الزوجه دائما ان تحتويه ولكن مع كل موقف تثبت تلك الفتاه ان قوتها وعفوانها اكبر من اي شيء في تلك الحياه 


اقترب قاسي بوجه متبرم منها وهدف بلهجه غير قابله للنقاش قائلا 


اتفضلي يا حرام المصون معايا خلينا نروح ولا انت عجبتك الحفله وعجبتك نظرات الرجاله اللي بتبص لك في الراحه والجايه 


نظرت اليه جميله بنظرات ناريه فهو من افتعل المشكله والان يتهمها بالتهامات باطله شعرت بالغضب يتفاخم داخلها ارادت ان تمسك بسكينه وتضربها في قلب ذلك القاسي اللعين 


لكنه لم يهتم بنظراتها كثيرا وهتف باستعجال قائلا هتفضلوا  تبتحلقي فيا على طول كده اتفضلي قدامي 


ثم وجه حديثه قائلا 

خذها يا ريان على العربيه لغايه ما اجي لك 


هزه ريان راسه بطاعه وهتف قائلا امرك ياقاسي يلا يا بنات لغايه ما يخلص قاسي وهيجي ورانا 


ما انخرجت نظره الى اثرها بغضب يتفاقم داخله بالرغم من كل الضرب الذي له ناله منه ولكنه لم يخمل تلك النيران المشتعله داخله حاول رسم قناع البرود واقترب من الصياد الذي كان ينظر اليه بنظرات غريبه وهتف باعتذار قائلا 


انا اسف يا بص بوظت الحفله بس انت ما تعرفش هو قال ايه وانت عارف اكثر مني ان انا ما بحبش حد يستفزني وهو استفزني لدرجه كبيره 


رد عليه الصياد بعدم اقتناع وغضب


  ماشي يا قاسي على العموم هعديها مع اني كنت ناوي اعلن خبر اجوزك بالمره من بنتي بس بعد اللي حصل ده ان شاء الله في مناسبه ثاني حلاعلان الخبر ودلوقتي تقدر تمشي لان باين عليك العصبيه وانا ما برجعش 

انك تتكلم مع حد وانت في الحاله دي 


رد عليه قاسي باحترام قائلا

تسلم يا بص انا مضطر امشي 


وفعلا خرج قاسي من الحفله وهو يشعر نيران تاكله من الداخل بينما اقتربت ذهب من والدها ومرسوم على وجهها علامات الغضب قائله ممكن اعرف يا بابي ازاي تسمح له ان هو يمشي بالسهوله دي مش مفروض ان هو يقول قدام الكل ان هو عايز يتجوزني زي ما قلت لي ولا ده كان لاعب عيال 


نظر اليها الصياد  قائله

اتهدي يا بنت كله هيمشي زي ما خططنا له بس لازم نهدى وما نضربش كل حاجه في الوقت غير مناسب انت شايفه حالته عامله ازاي 

نظره مكه بغضب الى والدها ولم تتكلم كلمه اخرى وذهبت في اتجاه مارك الذي كان يجلس بغضب ورجاله يعقموا له الجروح الذي في وجهه 


سالته ذهب بغضب قائله


ممكن اعرف انت قلت له ايه علشان يعمل كل اللي عمله ده اصل قاسي عمره ما يعمل كده اتكلم بسرعه يا مارك وقول انت عملت ايه لاني خلاص جبت اخره منك ومن عمايلك السوداء 


نظر اليها مارك بمكر واجابها قائله 

عايزه تعرفي ومتاكده 100% انك مش هياثر فيك الكلام اللي هقوله لك ولا انت خايفه اللي تعرفي


ردت عليه بتاكيد قائله

طبعا مش خايفه قولي اللي عندك وانا متاكده اني مش هتاثر بيه اصلا ما فيش حاجه تاثر في دهب الصياد 


ضحكه ماركه ضحكه مجلجله وهتف بسخرية قائلا انت بتتكلمي جد يا ذهب انت اكثر واحده الناس كلها ممكن تيجي عليك عارفه ليه بسبب حبك الاعمى وعلشان اخليكي تتاكدي انه ما بيحبكيش هقول لك يا ستي قلت انا قلت له على جسم مراته جميله واني بتمناها وطبعا انا ما قلتش كده رغبه فيها انا قلت كده عشان اشوف اذا كان بيحبك مخلص ليكي ولا بيحب مراته وبيضحك عليك 


نظرت اليه دهب بعيونه دمعه وهتفت  بعدم تصديق


انت كذاب قاسي مستحيل يعمل كده هو بيحبني انا وبس ايوه هو بيحبني انا وبس حتى لو عملت ايه 

هيفضل يحبني انا وبس وهو متجوزه بس عشان ينتقم منها انا متاكده من كده بعد اذنك يا مارك ويا ريت تشيله من دماغك خالص والا لو ما شلتهوش من دماغك انا هتصرف وتصرفي مش هيعجبك 


انهت حديثها وتوجهت الى الحفله بوجهه غاضب اما عن مرج فنظر اليها وهتف بسخريه قائلا 


والله ما حد غبي غيرك انت يا مكه وهتدفع ثمن غبائك ده حاجات كتير بس ورحمه ابويا اللي ما بحلف فيه كدب اللي خليكي تندمي انت وهو وخليك تحصري عليه وهنتقم من كل ضربه وقلم ضربه لي النهارده لاني مش حد عادي انا مارك جوزيف 

اللي الكل بيترعب منه في الوقت ده اخرج تليفونه من جيبه وهتف قائلا 


اعمل كل اللي قلت لك عليه مش عايز قاسي ريان النهارده يوصل على بيته اسالم فاهم 

ثم اغلق التليفون وامسكه بقوه وهتف بتواعد قائلا ابقى قابليني جميله لو نفذت من ايدي انت خلاص دخلت دماغي واللي يخش دماغ مارك ما يطلعش منه ابدا انها حديثه بضحكه مقززه تدل على نفسيته المريضه 


الصفحة التالية