-->

رواية جديدة مجنونة الشيطان المتملك لمي أحمد - الفصل 16 - 1 - الخميس 9/5/2024

  

   قراءة رواية مجنونة الشيطان المتملك

 (جميلة القاسي) كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى


رواية مجنونة الشيطان المتملك

(جميلة القاسي)

 رواية جديدة قيد النشر

الفصل السادس عشر

1

تم النشر الخميس

9/5/2024


اصتبغه لون جميله بالاحمر الداكن الذي يجعلها مثل الفراوله الطازجه القابله للاكل ظل يتاملها ويتامل خجلها الفطري وبدون وعي منه جذبها اليه حتى تصطدم في صدره الصلب العاري تفاجات هي كثيرا 

من تلك الحركه وبدون اي مقدمات ضغط بشفتيه فوق شفتيها فقبله عميقه وعنيفه في نفس الوقت حاولت تبعده عنها ولكن لم تستطع تخليص نفسها منه و ولكن مع الوقت تحولت تلك القبله من عنيفه الى هادئه شغوفه جعلت جميله تشعر بشعور غريبه للغايه ولكن ليس لدي حل الا الاستسلام فاغمضت عينيها تركه نفسها لدوامه المشاعر الجديده عليها 

عندما شعر قاسي باستسلام جميله نزل على عنقها في قبلات شغوفه وتوجه بها الى الفراش ولكن فجاه اصبحت قبله اكثر جراءه مما جعلها تستفيق  من دوامه المشاعر التي تمر بها وتذكرت من من يكون وما فعله معها منذ بداية تعرفها عليه


ونظرت اليه بغضب وهتفت قائله 


=ايه اللي انت عملته ده انت ازاي تتجرا تلمسني بالطريقه دي انت فاكر نفسك مين ولا عشان احنا في مكان بعيد قلت تعمل اللي انت عايزه انا مش لقمه سهله يا استاذ قاسي ولا يمكن هخضع لك حتى لو كان اخر يوم في عمري انا مش واحده رخيصه  زي اللي انت بتنام معاهم 


نظر اليها بغضب وهتف بتحذير قائلا 


=اولا لما تتكلمي معايا ت°وطي صوتك وانت بتتكلمي معايا وبعدين انا ما اجبرتكيش على حاجه  انت كنت مستمتعه باللي احنا بنعمله وكنت مستسلمه ليا تماما يعني انا ما ضربتكيش على ايدك وبخصوص ان انا بقضي وقت معاهم لو انت زيهم انا عمري ما كنت هتجوزك لان ° قاسي ريان عمره ما يحمل واحده قذره على اسمه واتفضلي اخرجي بسرعه لاني لو ما خرجتيش يا جميله هعرفك فعلا اذا كنا في مكان بعيد ولا لا واتفضلي اخرجي بسرعه لان على اخري ومش مستحمل ضغط اكثر من كده 


نظرت اليه بتحدي وكادت ان ترد عليه ولكنه قطعها بصوت ولهجه غير قابله للنقاش قائلا 

قلت لك برررررررررررررررررررره انت ايه ما بتفهميش 


شعرت جميله انه في قمه غضبه وانها اذا عادتت سوف تخسر الكثير فتراجعت وخرجت بسرعه من امام ذلك الشيطان الذي اصبح وجهه مثل النار من كثر الغضب اما عنه فكان ينظر الى على اثرها بغضب فكيف له ان يفعل ذلك كيف ان يستسلم ويضعف هكذا فهو في حياته لما تؤثر فيه اي مراه بل بالعكس هم كانوا يتمنون نظره واحده من عينيه ولكنه لم يكن يا ابي باي احد منهم ولكن لا يعرف لماذا استسلم لرغبته في تلك الجميله التي هي الوحيده التي ترفضه وتمقته اخذ نفسا عميقا وتوجه الى الحمام حتى يخفف من تلك النوران المشتعله التي اشعلتها تلك الفاتنه وحدها 


❈-❈-❈


وفي نفس الوقت خارج الغرفه كانت جميله متوتره للغايه كلما تذكرت تلك اللمسات والقبلات الغريبه التي شعرت بها لاول مره غضبت كثيرا من نفسها وهتفت باستنكار قائله 


='انا ايه اللي عملته ده ازاي' استسلم له كده طبعا ليه حق يقول اكثر من" اللي قاله ما انا اللي غبيه وكنت مستسلمه له جدا انا مش عارفه لغايه دلوقتي ازاي عملت كده الحمد لله اني فقت على اخر لحظه والا كان هيحصل حاجه انا في غنى عنها هو يعني علشان حلو مز اسلم له على طول وانسى كل اللي عمله فيا انا ازاي اصلا قدرت ابص في وشه وانا عارفه انه قاتل وكل العبر فيه وفجاه استفاقت على نفسها وضربت يدها في راسها قائله 

يا لهوي اللي خلاني مجنونه وبتكلم مع نفسي اشوف فيك يوم يا قاسي

يا ابن

الريان الهي اشوفك مولع وما لقيش حد يطفيك يا شيخ روح حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا بعيد الهي تنشل 



بينما هي تدعو دخل عليها هو بطوله الفارغ وهو ينظر اليها بغضب وهتف قائلا 


=مالك يا حرام المصون اتهبلت على الاخر وبتكلمي نفسك ما انا هقول ايه ما انت غلطانه ولسانك طويل وكمان بتدعي عليا بس انا مش هرد عليك لان لو رديت عليك ردي مش هيعجبك خالص اتفضلي قولي لنا عملت لنا ايه اكل ولا انت بق وخلاص وما تعرفيش تعملي حاجه اصلا 


نظرت اليه جميله بغضب وهتفت بثقه قائله 


=مين يا بابا اللي ما يعرفش يعمل اكل انا الشيف جميله الشربيني اشطر ست في مصر وهتشوف دلوقتي شطارتي 


نظره نظر اليها قاسي بتعجب من امر تلك الفتاه ومن ثقتها الزائده وهتف قائلا

وريني عمايلك يا ست شيف يمكن تطلعي تعرفي تعملي حاجه في دنيتك بدل ما انت  قرفاني كده 


نظرت اليه جميله بسخريه وهتفت بتكبر قائله 

=انا مش هرد عليك لاني محترمه وهتشوف دلوقتي عمايل ايديا 


جلس قاسي بغضب كلما راى وجهها يتذكر وهي بين يديه منذ قليل وتلك الذكرى لا تخرج من عقله ابدا ولكن يجب عليه ان يتجاهل ذلك الشعور الغريب الذي ينبض دخله بينما هو يفكر مع نفسه دخلت هي وبحوزتها طبق مليء بالمكرونه بالصلصه وهي تتمخطر بثقه ووضعتها امامه قائله 


=اتفضل يا استاذ قاسي دقو عمايل ايديا وبعدين احكم 


نظره قاسي الى جميله بصدمه وهو يحرك المعلقه في الطبق بسخريه وهتف قائلا 


=والله من الصبح مصدعاني و انا الشيف وما حدش يعرف هيعمل  عمايلي وفي الاخر عامله لي مكرونه مسلوقه ياجميله انت فعلا طبيعيه ولا حد مسلطك عليا جاوبيني بصراحه في حد عاقل يعمل اللي انت بتعمليه ده 


ردت عليه جميله بتبرير كذب قائله 

=وانت شايفني بشد في شعري عشان تقول عليا مجنونه وبعدين يا يا استاذ ما فيش لحمه ولا حاجه في الفريزر هعمل لك منين 


نظر اليها بسخريه من كذبتها الحمقاء وهتف قائلا 


=والله على اساس اني مش عارف ايه اللي جايبه في الفريزر بتاعي على العموم عايزه اقول لك يا استاذه جميله ان كل حاجه موجوده في الفريزر هنا انا مش بسيب اي قصر او بيت من بيوتي الا والفريزر بتاعه مليان ده اول حاجه 

ثاني حاجه بقى ودي الاهم ما تحاوليش تكدبي عليا قوليها بصراحه انك ما تعرفيش تطبخي وانا ما كنتش هجبرك انك 

تدخلي المطبخ وأنا  كنت قمت عملت لنفسي لكن تعملي لي ليه فيها السبع الرجاله في بعض وسعت منك دي بصراحه 


توسعت عيني جميله بصدمه ونظرت اليه قائله 


=انت ازاي بتكلمني بالطريقه دي وبعدين مش ده جزاتي ان انا عملت لك تاكل كنت هتتصرف ازاي ما تقوليش كنت هتطبخ لان مش معقول الشيطان اللي الكل بيعمل له اعتباره وبيخاف منه وبيحترمه يعرف يطبخ وبتقول على كلامي انا اللي واسع مني ده انت اللي كلامك خرف على الاخر ووسعت منك وفلسعت يا قاسي 


نهضه من فوق المنضده ونظر اليها بثقه وهتف قائلا ا=نا ما بقولش كلام وخلاص زي ناس ثانيه يا حرم الماسون عدي قدامك ربع ساعه وشوفي الشيطان هيعمل ايه 


انهي كلامه وتوجه الى المطبخ ليحضر اكل لياكله اما عنها فنظرت على اثره بسخريه وهتفت قائله

فاكر نفسه مين ده انا متاكده 100% ان ولا هيعمل حاجه وان هو بق على الفاضي اذا كان انا اللي بنت المفروض اعمل كل حاجه ما اعرفش اعمل حاجه هيجي هو اللي عنده خدمه وحشم  قصر يعيش فيه 40 نفر يعرف يعمل يبقى يقابلني وجلست على الطاوله وابتدت في اكل المكرونه بتلذذ وشهيه مفتوحه كعادتها التي لا تتغير ابدا 

❈-❈-❈

وفي امريكا تحديدا في غرفه الكشف لامراض النسائيه نهضت نيره من سرير الكشف وتوجهت الى مكتب الطبيبه ومعالم الخوف مرسومه على وجهها وتوجهت الى الطبيبه قائله 


=طمنيني يا دكتوره الحالة بتاعتي في منها تحسن ولا لا انا عملت كل الحاجات اللي انت قلت لي اعملها 

وانا حاطه املي في ربنا وا  بعد ربنا فيك انت فطمنيني ارجوكي لاني خلاص نفسيتي بقت تحت الصفر 


نظرت اليها الطبيبه بشفقه على حاله المسكينه 


وهتفت بصراحه قائله

= بصي يا حبيبتي انا مش هكذب عليك وهقول لك كلام كثير  هو في امل بس نسبه بسيطه انك تخلفي وخلي عندك ايمان في ربنا وما تياسيش ان شاء الله الشهرين اللي جايين دول مع العلاجات والعمليه اللي هنعملها ان شاء الله كل حاجه هتبقى كويسه وهتتحل 


نظرت اليها نيره قائله 

=بجد يا دكتوره يعني في امل 

اني اخف و احمل ما تتخيليش يا دكتوره انا نفسي في الموضوع ده قد ايه نفسي افرح جوزي واشيل جوايا حته منه اصلي بحبه قوي يا دكتوره 


ردت عليها الدكتوره بحنان قائله 

ربنا يا حبيبتي يرزقك بالذريه الصالحه ويجمعك انت وجوزك على طول في خير وسعاده يا رب انا هكتب لك على شويه فيتامينات وشويه مقويات للرحم عشان يبقى جاهز للعمليه 


ردت عليها نيره قائله =تمام يا دكتور اعملي كل اللازم 


ابتدت الدكتوره في كتب الادويه ونيره تنظر اليها بامل ينبض داخلها فهي منذ ان تزوجت وهي حلمها الاول والاخير ان تحمل بطفل من معشوقها الذي لا لم يكن طفلا عاديا بل انه سوف يصبح ثمره حبهم الابدي اصطفاقت نيره من احلامها على نداء الدكتوره لها قائله

= اتفضلي دي الروشته ومعادنا الاسبوع الجاي ان شاء الله 


نهضت نيره واخذت الروشته من الدكتوره قائله شكرا يا دكتوره تعبتك معايا بعد اذنك 


ثم توجهت الى الخارج حيث كان يقف سيف في الخارج منتظرا لان عياده تلك الدكتوره لا يصلح بدخول الرجال في غرفه الكشف اقترب منها في لهفه قائلا=

طمنيني يا حبيبتي قالت لك الدكتوره هتبدا العمليه امتى 


نظرت الى اللهفه والخوف والرغبه في الانجاب المرسومه في وضوح في معالم وجه فكل رجل منا يا ساده يحلم ان يصبح ابا حتى لو كان على حساب زوجته عندما لاحظت تلك النظرات اجابته مطمئنه قائله  هنبدا على بعد شهرين


ابتسم لها وحوطها بكتفه قائلا

يا رب يا حبيبتي يلا بينا بقى على البيت علشان انا واقع من الجوع 


ردت عليه بعشق قائله يلا يا حبيبي 

وخرجوا الاثنين وهم مبسوطون للغايه دعينا ربهم ان يكمل فرحتهم على خير


الصفحة التالية