-->

نوفيلا جديدة بنت الشارع لمحمد طه - 30/7/2024

 

قراءة نوفيلا بنت الشارع كاملة

تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى

نوفيلابنت الشارع

نوفيلا جديدة قيد النشر

من قصص و روايات 

الكاتب محمد طه

تم النشر يوم الثلاثاء

30/7/2024

الفصل الأول

_(عند إشارة المرور)_ 


_أمل تقف في إشارة المرور وتبحث عن قوت يومها


_راضيني يراضيك ربنا..جعانه يا باشا..

إديني حاجه لله..من الصبح ما أكلتش..

والنبي يا باشا..إلاهي يسترك..

إديني جنيه..والنبي يا ست هانم..حاجه لله..

إديني أي حاجه..إلاهي يسترك..

وتروحي تزوري بيت ربنا 


_لا أحد يعطيها شئ وتذهب أمل لترتاح قليلاً


_أمل تحدث نفسها

أووووف بقي ف أم الإشارة الكحيانه دي..

كل زباينها راكبين عربيات بالملايين..

ومفيش واحد فيهم عطاني جنيه..

أنا تعبت..وجوعت أوي..طب إيه..

 أروح الإشارة التانيه 

لأ..مش هروح الإشارة النجسه دي..

كل زباينها وسخين..مفيش واحد بيديني جنيه..

إلا لما يلمسني ويتحرش بيا..

يارب أرزقني بإشاره مرور..زباينها يقدروا تعبي..

ووقفتي طول النهار ف الشمس 


_وهيا تحدث نفسها الإشارة تقف ويقف أمامها سائق


_السائق مبتسماً

إزيك يا شاطره خدي تعالي 


_أمل تبادله الابتسامة وتسرع إليه

الله يسلمك يا باشا يارب يرزقك ويبعد عنك كل شر 


_السائق معطياً

خدي الأكل ده..وخدي دي كمان 


_أمل بسعادة 

يا لهوي يا باشا..أكل و100 جنيه..أنا مش مصدقه 


_السائق مبتسماً

لأ صدقي إنتي إسمك إيه يا شاطرة 


_أمل

إسمي أمل..خدامتك أمل 


_السائق متسائلاً

عندك كام سنة يا أمل 


_أمل 

والله يا باشا ما أعرف..قولي أنته حضرتك..

تديني كام سنه 


_السائق يفكر وينظر إلي جسدها

يعني 13 أو 15 سنه.. مش أكتر من كده 


_أمل 

يبقي خير الأمور الوسط..يبقي عندي 14سنه..

هوا أنا ينفع أسأل حضرتك سؤال 


_السائق مبتسماً

آه طبعا ينفع.. إتفضلي أسألي 


_أمل تسأل

قولي عنوان أكتر إشارة حضرتك بتعدي منها 


_إشارة المرور تفتح والسائق يتحرك بالسيارة..

وهوه مبتسماً..وأمل لم تحصل على إجابه سؤالها 


_أمل تحدث نفسها 

الحمدلله..ال100 جنيه دي تكفيني أسبوعين 


_ويأتي لصاً على دراجه ناريه ويسرق من يدها النقود


_أمل بصدمه وهلع 

حرامي..حرامي..حرامي..إلحقوني حرامي 


_وتجلس أمل تبكي وتحدث نفسها 


_أمل ببكاء 

يا ابن الحرام..دا أنا ملحقتش أفرح بيها..

تلاقي اللي عطهاني مكنش مسامح فيها..

ولا جايبها من شغل مش حلال..

ولا يكونش أنا اللي فقريه..

لما آكل الأكل دا قبل ما يتخطف مني هوا كمان..

دا أنا هفضل حزينه على ال100 جنيه دي..

سنه كامله..دا أنا أول مره ف حياتي..

حد يديني 100 جنيه..

يارب يا اللي خطفتها ما تلحق تتهني بيها 


_وتقفل إشارة المرور ويقف أمامها سائق 


_السائق متسائلاً

إيه يا شاطرة..مالك بتعيطي ليه 


_أمل تذهب إليه ببكاء 

لأ مفيش حاجه يا باشا 


بقلم...محمد طه عبد المجيد 


_السائق وهوا ينظر إلى ما بيدها 

آه فهمت..دي دموع الفرحه..طبعاً اللي ياكل أكل فخم

زي اللي ف إيدك ده..لازم يعيط من الفرحه 


_أمل ببكاء 

لأ والله يا باشا..دا أنا بعيط من حظي النحس 


_السائق بإهتمام 

خير يا شاطرة فيه إيه..إيه اللي حصل 


_أمل 

الباشا اللي عطاني كيس الأكل ده..عطاني 100 جنيه 

ومفيش دقيقه وفيه واحد بموتوسيكل خطفها من إيدي..إلاهي ما يلحق يصرفها 


_السائق يخرج من معه مائه جنيه 


_السائق معطياً

طيب خدي 100 جنيه غيرها ومتعيطيش 


_ويبدأ السائق بوضع يده على خدها ليجفف..

لها دموعها..ثم يقترب بأصابعه على شفاها..


_بينما أمل تفكر فى حادث السرقه ولا تنتبه..

لما يفعله السائق..ثم تفتح الإشارة..

والسيارات التي بالخلف تعطي إنذار للسائق..

الذي يقف مع أمل ولكنه لم ينتبه..

لكن أمل تنتبه لما يفعله السائق بشفاها..

لكنها تُبعد يده عنها 


_أمل بخجل 

الإشارة فتحت يا باشا 


_يتحرك السائق ويذهب بسيارته..

ويأتي السائق الذي كان ف الخلف..

وينظر إلي النقود التي فى يد أمل 


_السائق يستفز أمل 

100 جنيه..من حقه ينسي نفسه..

 ويعمل اللي هوا عايزه


_ثم يأتي السائق الثاني


_السائق 

إنتي لسه صغيره على الكلام ده..

لما تكبري هتعملي فينا إيه 


_أمل تتلقي هذه الكلمات وكأنها سيوف..

تقطع جسدها..ثم ينهمر من عينيها شلالً من الدموع 

ووقفت تقطع النقود..ثم أوقعتها على الأرض..

ثم بدأت تدعثها بقدميها وبصقت عليها..

وتركت إشارة المرور وهي تبكي 


_أمل بكل براءه تحدث نفسها 

كل إشارة مرور هلاقي فيها اللي يضايقني..

واللي يبصلي بصه وحشه..واللي يحاول يلمسني..

واللي يلقح عليا بالكلام..

وكل ما هكبر..كل ما المشاكل هتكتر..

يارب والنبي أنا مش عايزه أكبر..

يارب متخلنيش أكبر..أنا عايزه أفضل صغيره..

وحتي لو فضلت صغيره..

هما اللي زي دول بيرحمو كبير ولا صغير 


_وفجأه يأتي من خلفها أصوات عاليه..

تنظر ورائها تجد فى إشارة المرور حادثه..

إشتباك بالأيدي والفاظ بذيئه ومسيئه..


_تذهب أمل إلي إشارة المرور لتشاهد ما يحدث 

وبعد أن انتهي الاشتباك وتحركت السيارات وذهبت 


_تنظر أمل إلي مكان الحادثه لتجد شيأً ما..

تذهب إلى هذا الشئ إذ هوا خاتم جميل جداً..

وكبير إلي حد ما..أمسكته أمل بسعادة كبيره جداً..

أنتبهت أمل إلي أن فص هذا الخاتم بداخله شئ ما..


_بدأت تحاول إخراج هذا الشئ الذي بداخل..

هذا الفص لكنها فشلت لأنه محكم جيداً..

جلست تفكر ماذا تفعل لإخراج هذا الشئ..

حتي قررت أن تحطمه وتُكسره حتي تري..

ما الذي بداخله...........


❈-❈-❈

الفصل الثاني 


_قررت أن تحط،مه وتُكسر،ه حتي تري..

ما الذي بداخله وأستمرت في محاوله كسر،ه..

لكنها فشلت في ذالك..


_وفجأه وقفت سياره أمامها..

وخرج منها رجلان ذو عضلات بارزه وسألوها 


_الجارد

بقولك إيه يا شاطرة..

من شويه كان فيه خناقه هنا ف الإشارة..

بعد العربيات ما مشيت..

ما لقتيش حاجه واقعه هنا ع الأرض 


_أمل بخوف شديد من هيئتهم المخ،يفه..

أجابت دون أن تفكر 


_أمل 

لأ يا باشا ما لقتش حاجه..وما شوفتش حاجه 


_الجارد

طيب ما شوفتيش حد بعد الخناقه ما خلصت..

نزل من العربيه وأخد حاجه من ع الأسفلت 


_أمل 

لأ ما شوفتش 


_الجارد 

طيب فيه حد بيقف معاكي هنا ف الإشارة 


_أمل 

لأ ما فيش 


_السياره التي نزل منها الجارد 

كان يجلس بها سامي 

شاب بالعشرينات من عمره وإبن مليونير 


_سامي بحده وبصوت عالي مخيف للجارد


_سامي 

هاتولي البت دي وأرموها ف شنطه العربيه 


_وأخذوا أمل ووضعوها في مؤخره السياره 

وذهبو بها الي فيلا المليونير 


_في فيلا المليونير 


_سامي بحده وغضب

إنطقي يا بت وإلا هتشوفي..

 اللي عمرك ما شوفتيه ف حياتك 


_أمل ببكاء وجسدها ينتفض من الخوف 


_أمل 

هقول إيه بس يا بيه 


_سامي يقترب منها وعيناه مليئة بالشر والغضب 


_سامي 

الخناقه اللي حصلت ف الإشارة..

فيه خاتم وقع مني..راح فين


_أمل ببكاء 

وأنا أعرف منين هوا راح فين..أنا مشوفتش حاجه 


_سامي بكل هدوء ذهب وجلس على المقعد..

وأخرج سيجار وأشع،لها وتحدث للجارد 


_سامي 

فتشوها 


وبدأ الجاردات بتفتيشها وطريقه التفتيش هي..

أنهم جردوها من ملابسها تماما 

وبدأو بتفتيش ملابسها قطعه قطعه ولم يجدوا شئ 


_وأمل واقفه عار،يه تبكي 

وتحاول إخفاء جسدها بيديها من أعينهم..

وبدأت تتحدث فى خاطرها 


_أمل 

يا ريتني ما كنت كذبت..وكنت عطتلهم الخاتم..

هوا أنا قد الناس دي..دول مش هيرحموني 


_سامي بدأ يقترب منها وينظر لجسدها العا،ري 


_سامي 

إسمعي يا بت..الخاتم دا لو مظهرش..

أنا هبيع لحمك للي يدفع أكتر..

وبعدين هق،طع جسمك..وهبيع أعضائك..

وإنتي كده كده بنت شارع..

يعني مفيش حد هيسأل عليكي 


_أمل تملكها الرعب من حديثه وقررت..

أن تعترف وتقول الحقيقه لتنجو بنفسها..

ولكن قبل أن تتحدث وتعترف يظهر..

رجل كبير ف السن ذو هيبه ووقار..

وتحدث بغضب شديد..عندما رآها عار،يه


_أبو سامي 

إيه اللي بيحصل ده..إنته إتجننت 


_ويشير لأمل أن ترتدي ملابسها..

ويوجه حديثه لأبنه سامي 


_أنته هتفضل طول عمرك تافهه..

بتتشطر على عيله وتستعرض قوتك عليها..

بدل ما تروح تتشطر على اللي خانق معاك 


_ويشير للجارد 

طلعوا البت دي بره 


_سامي

يا بابا وقت الخناقه أنا شوفت البت دي..

كانت واقفه تتفرج والخاتم أكيد معاها 


_بقلم...محمد طه عبد المجيد 


_أبو سامي 

وبعد اللي أنته عملته ده..طلع الخاتم معاها..

ممكن بقي تسيبلي موضوع الخاتم ده..

عشان بطريقتك دي مش هنلاقيه..

وياريت كلامي يتسمع 


_سامي يأخذ نفس من السيجار وهوا غاضب جدا


_خارج الفيلا 


_أمل خرجت من الفيلا وبدأت تركض مسرعه..

وتبكي بكاءا شديدا مما حدث لها..

حيث أنها شعرت بالانكسار..

 عندما تعر،ي جسدها أمامهم..

وبدأت تأنب نفسها..

لماذا لم تقل الحقيقه..

لماذا كذبت عليهم..ولماذا تمادت ف الكذب..

وهي تركض وتبكي إلي أن وصلت..

إلي إشارة المرور..مكان الحادث..

ومكان ما أخفت الخاتم 

حيث أنها عندما رأت الجارد..

يخرجو من السياره..أسرعت وأخفت الخاتم..

تحت التراب دون أن يراها أحد 

ذهبت أمل وأخرجت الخاتم وجلست تنظر إليه 


_أمل ببكاء وهيا تنظر للخاتم 

أنته بقي تمنك كام عشان أتبهدل بسببك كده..

تمنك كام عشان أتهان بسببك كده..

حتي لو كنت غالي..أنا أتعر،يت ورخصت بسببك..

أنا أتك،سرت بسببك 


_وفجأه تأتي رفيقتها من خلفها 


_ضحي 

إيه يا بت يا أمل إنتي بتكلمي نفسك 


_أمل مسرعه تخبئ الخاتم حتي لا تراه صديقتها 


_أمل 

آه بكلم نفسي 


_ضحي 

إيه ده هوا إنتي بتعيطي..إيه اللي حصل 


_أمل تكذب على صديقتها وتخفي عنها ما حدث


_أمل 

جعانه..ومفيش حد عايز يديني حاجه 


_ضحي 

عشان خايبه وهتفضلي طول عمرك خايبه وجعانه 


_أمل 

عيزاني أعمل إيه يعني..

أمد إيدي ف جيوبهم وأطلع الفلوس 


_ضحي بجرأه شديده وبدون حياء أو خجل 


_ضحي 

لأ سيبيهم هما اللي يمدو إيديهم..

وبعدين هتلاقي الفلوس طالعه لوحدها 


_أمل 

إنتي بتقولي إيه 


_ضحي 

بقول إنك لحد النهارده مش عايزه تفهمي..

شوفي يا أمل..

الواحد من دول عشان يدينا حاجه..

لازم ياخد قصادها حاجه..

وإن ما أخدش حاجه..مش هيدي حاجه..

هيا الدنيا كده خد وهات 


_أمل 

لأ الدنيا مش كده..

الدنيا فيها ناس كتير بيعملوا الخير من غير مقابل 


_ضحي باستهزاء وسخريه مما تقوله أمل 


_ضحي 

آه بدليل إنك من صباحيه ربنا..

محدش عطاكي حاجه..

وقاعده بتعيطي وجعانه 


_أمل 

أعيط وأجوع ولا إني أعمل..

 القرف اللي إنتي بتعمليه ده 


_ضحي بجرأه 

القرف اللي أنا بعمله ده..هوه اللي بيأكلني..

وف أيام كتير..إنتي بتبقي جعانه..

وبتيجي تاكلي معايا من تمنوا..

فوقي يا أمل..إحنا إولاد شوارع..

يعني حتي لو محترمين..مش هنتشاف محترمين 


_وتغلق إشارة المرور وبدأت..

السيارات تتجمع ف الإشارة 


_ضحي 

بصي عليا وشوفي واتعلمي 


_ذهبت ضحي إلي سياره وبدأت بإغراء السائق 

حيث كشفت عن نصف جسدها من الأعلي 


_ضحي بجرأه 

مد إيدك يا باشا وراضي شيطانك........



❈-❈-❈

الفصل الثالث


_ضحي بجرأه 
مد إيدك يا باشا وراضي شيطانك 

_ويبدأ السائق بالتح،رش بها..إلا إنها ابتعد عنه قليلا

_ضحي بمكر
لأ راضيني أنا الأول..وعلى حسب ما هتراضيني..
على حسب ما هراضيك أنته وشيطانك 

_أخرج لها السائق مائه جنيه..أخذتها ضحي وبدأت 
بستر جسدها العا،ري من أمام عيناه 

_ضحي 
100جنيه أنته راضيت بيها شيطان عنيك..
إنما شيطان إيدك ب 300جنيه 

_وتُفتح الإشارة وتبدأ السيارات بالتحرك..
وتذهب ضحي ل أمل وتعطيها المئه جنيه 

_ضحي 
خدي 100جنيه أهي بدل اللي اتسرقت منك 

_أمل 
مش عايزه حاجه وسيبيني ف حالي..
بدل ما أسيبلك الإشارة وأمشي 

_ضحي 
إنتي حره..وعيطي عيطي يمكن العياط يسد جوعك 

_فيلا المليونير 

_أبو سامي 
قولي يا سامي الخناقه اللي حصلت ف الإشارة دي..
كانت صدفه ولا متعمده 

_سامي لم ينتبه لأبيه..لأنه يفكر فى شئ ما..
ولم يسمع ما قاله أبيه..لكن أبيه أنزعج وغضب..
وتحدث معه بصوت مرتفع 

_أبو سامي 
سامي أنا بكلمك 

_سامي ينتبه لأبيه
خير يا بابا فيه إيه 

_أبو سامي 
الخناقه كانت صدفه ولا مقصوده 

_سامي 
كانت مقصوده 

_أبو سامي
واللي اتخانقت معاه..كان يعرف حاجه عن الخاتم..
والحاجه اللي جوه الخاتم

_سامي شاردا بعقله ويفكر ف البنت التي جلبها..
من إشارة المرور وهي واقفه عا،ريه أمامه 

_أبو سامي غاضبا
إنته سرحان ف إيه ما ترد عليا 

_سامي بهدوء 
فيه إيه يا بابا 

_أبو سامي غاضبا
فيه إيه يا بابا..فيه إنك ضيعت خاتم..
جواه 20مليون جنيه وقاعد سرحان ولا على بالك 

_سامي 
ما أنا كنت خلاص قربت ألاقي الخاتم..
وأنته اللي قولت هتصرف..وخليت البت تمشي 

_أبو سامي 
وأنته بقي خلاص متأكد إن الخاتم مع البت دي 

_سامي في خاطره
معاها مش معاها أنا كده كده مش هسيبها 

_عند لؤي الطرف الثاني ف الحادثه 

_لؤي غاضبا
أنا هعرف إزاي أربيك يا سامي..
عشان بعد كده ما تبصش لحاجه متخصكش 

_ويخرج تلفونه ويتصل بصديقته منار

_منار غاضبه
عايز إيه يا لؤي..مش كفايه اللي صاحبك عملوا 

_لؤي يهدئها
إهدي وأنا أوعدك إني هعلمهولك الأدب 

_منار بتهديد
بابي لو عرف هتزعلو إنتو الاتنين 

_لؤي مرتبكا 
لأ بلاش بابي يعرف حاجه..
وأنا هخليه يعتذرلك وعنيه ف الأرض 

_منار 
ماشي..بس الكلام ده يحصل الليله 

_لؤي
الليله هتكون بعنوان..
سامي الحقير يطلب العفو والسماح من الأميره منار

_بقلم...محمد طه عبد المجيد 

_منار
هاهاهاهاهاها 

_لؤي 
أحلي ضحكه ف العالم يا ناس 

_منار
باي يا لولو 

_لؤي
باي يا قلب لولو 

_إشارة المرور عند أمل 

_أمل في خاطرها
أقول لضحي على الخاتم ولا ما أقولهاش..
ضحي الوحيده اللي هتعرف تتصرفلي فيه..
والخاتم دا أكيد شكله كده غالي..
أيوه يا أمل بس الخاتم دا مش بتاعك..
وإنتي عرفتي صاحبه يعني الخاتم دا مش من حقك..
طب يعني اللي هما عملوه فيا دا من حقهم..
أنا مستحيل هرجعلهم الخاتم بسبب اللي عملوه فيا..
الخاتم دا خلاص بقي ملكي وبتاعي 

_ضحي كانت تجلس بجوارها 

_ضحي 
بقولك إيه يا أمل..
أنا رايحه أجيب كشري أجبلك معايا 

_أمل 
آه هاتيلي معاكي..عشان أنا جعانه أوي..
بس أول ما هيبقي معايا فلوس هديلك تمنه..
عشان ما تبقيش تعايريني تاني 

_ضحي 
هوه أنا عشان عايزه مصلحتك يبقي بعايرك 

_أمل 
وإنتي بقي مش شايفه مصلحتي غير ف قله الأدب 

_ضحي 
قوليلي على طريقه غيرها يا ستنا الشيخه وأنا معاكي 

_أمل 
هقولك بس بعد ما ناكل..
يلا قومي روحي هاتي الكشري

_فيلا المليونير 

_سامي جالس شاردا وعقله متعلق ب أمل 
بنت إشارة المرور وجسدها وهيا واقفه عا،ريه 
أمامه لا يفارق عقله المريض الجائع 

_سامي في خاطره
أنا عمري ما شوفت حلاوه بالشكل ده..
وعمر ما فيه حاجه عجبتني وسبتها..
الخاتم بقي معاها أو مش معاها..
أنا آخد مزاجي منها..
وبعدين أقط،عها وأبيعها قطع غيار..
وهيا كده كده بنت شارع..
محدش هيسأل فيها ولا عليها 

_وفجأه تأتي أخته سالي 

_سالي
فيه إيه يا سمسم..إيه اللي حصل..
سمعت إنك إتخانقت تاني..
لأ والمصيبه ضيعت خاتم بملايين..
_وتلاحظ أنه شارد ولم ينتبه لها
إيه يا إبني سرحان ف إيه 

_سامي 
بقولك إيه أنا مش فايقلك..
سيبيني أشوف أنا هعمل ايه

_سالي
لو لؤي اللي أنته خانقت معاه ف إشارة المرور..
هوه اللي أخد الخاتم..يبقي تسيبهولي..
وأنا هرجعه بطريقتي 

_سامي 
دا إنتي عرفتي الحوار كله 

_سالي 
وعرفت موضوع البنت بتاعه الإشارة..
اللي أنته جبتها هنا وفردت عضلاتك عليها..
وقل،عتها مل،ط 

_سامي مقاطعا لحديثها
بقولك إيه.. إعتبري إن لؤي هوه اللي أخد الخاتم..
رجعيه بقي بطريقتك وطلعيني من دماغك 

^ويتركها سامي ويأخذ سيارته ويذهب إلي..
إشارة المرور.. وعندما وصل ورأته أمل..
دفنت الخاتم تحت التراب 

_سامي 
خدي تعالي 

_أمل 
نعم يا باشا 

_سامي 
خلاص ما تزعليش..
إحنا عرفنا مين اللي أخد الخاتم ومش هنسيبه 

_أمل 
طيب الحمدلله يا باشا..يعني أنا بريئه 

_سامي 
آه بريئه..بس أبويا الباشا الكبير قالي آجي آخدك..
عشان يراضيكي ويديكي فلوس يلا تعالي إركبي 

_أمل تمادت في خطأها وتملكها الطمع..
وذهبت معه بدون تفكير لتأخذ المال 
والذئب الصغير الجائع يريد أن يرضي شهواته..
ثم يتاجر بها ليربح المال تعويضا لخسارة خاتمه 
وهيا بجواره بالسياره أعطاها شيأ لتشربه 
وكان به مخدر أصابها بالنعاس..............


❈-❈-❈

الفصل الرابع والأخير


_وهي بجواره بالسياره أعطاها شيأ لتشربه..

وكان به مخدر أصابها بالنعاس..

وأخذها سامي وسافر بها إلي مكان خاص به 


_أستيقظت أمل لتجد نفسها نائمه على سرير..

وسامي جالس على المقعد أمامها..

ويحتسي الخمر وكان في حاله سكر..

من كثره الخمور التي إحتساها 


_فزعت أمل جدا من منظره المخيف..

وجسدها كان ينتفض من الخوف 


_أمل 

أنا فين..وإيه اللي حصل..وأنته عايز مني إيه 


_سامي 

إنتي عندي..ولسه ما حصلش حاجه..

وعايز بقي منك إيه..عايزك 


_أمل والدموع ملئت عيناها

الخاتم بتاعك معايا أنا مخبياه ف الإشارة..

وديني الإشارة..أديلك الخاتم بتاعك وسيبني 


_سامي 

بس أنا مش عايز الخاتم..أنا عايزك إنتي..

وإنتي خلاص بقيتي بتاعتي وملكي 


_وبدأت أمل تصرخ بأعلي صوت..

لتستغيث بأحد لينقذها من يد هذا المغتصب 


_سامي بهدوء 

إصرخي لحد ما تتعبي..إحنا ف صحرا..

مفيش حد هيسمعك..ولا فيه حد هيسأل فيكي 


_أمل بدموع وتوسل

أنا غلطت..وربنا الخاتم بتاعك معايا..

دفناه ف التراب ف الإشارة..

خدني هناك وأنا هدهولك 


_سامي 

إنتي عارفه الخاتم دا يساوي كام..

يساوي 20مليون..

إنما اللحظات اللي هقضيها معاكي دلوقتي..

تساوي 100مليون..عيزاني إنتي بقي..

أسيب ال100مليون..وأروح للعشرين مليون..

وبعدين أنا بعد ما هستمتع بيكي واشبع منك..

هقط،عك وهبيعك قطع غيار للي عايز يشتري 


_أمل 

أنته بتقول إيه..أبوس إيدك ما تعمل كده..

أبوس رجليك أعتقني لوجه الله..

والنبي سيبني أمشي 


_سامي يخرج تلفونه ويتصل بصديقه لؤي 


_لؤي غاضبا 

عايز إيه يا زفت مش كفايه اللي عملته 


_سامي بهدوء 

أهدي يا عم روميو..وبعدين إن كنت أنته زعلان..

عشان حبيبت القلب..ف أنا ضاع مني خاتم..

فيه بضاعه ب 20مليون وبسببك 


_لؤي

وبسببي ليه وأنا مالي أنته هتلبسني مصيبه وخلاص


_سامي 

لما إتخانقت أنا وأنته ف إشارة المرور..

الخاتم وقع مني..يبقي بسببك ولا مش بسببك 


_لؤي

لأ مش بسببي..دا بسبب طفاستك..

وأنك كل ما تشوف حاجه تبقي عايز تاخدها 


_سامي 

ومنار دخلت دماغي وهاخدها..

برضاك بقي غصب عنك هاخدها..

وأسمع بقي المفيد ومتبقاش غبي..

أنا دلوقتي ف الشاليه الخاص بتاعي..

ومعايا بنت صغيره وخااااااااام..

أعتبرها بتاعتك خد منها مزاجك..

وبعدين قط،عها وبيعها لحبايبك..

اللي عايز كليه اللي عايز فص كبد..

أنته وشطارتك بقي..بس قبل دا كله..

منار من اللحظه دي بتاعتي وتخصني..

نقول مبروووك 


_لؤي بعد تفكير 

مش قبل ما أعاين البضاعه الأول 


_سامي مبتسما 

حقك وأنا ف إنتظارك أنا والعروسه..قصدي البضاعه 


_أمل من شده الخوف والرعب الذي تملك منها 

وأنها سوف تفقد حياتها وستفارق الحياه 

فقدت الوعي تماما 


_سامي إنتهي من إتصاله وبدأ يستعد 

للفريسه التي إصتادها 

_بقلم..محمد طه عبد المجيد 

_عند لؤي


_لؤي في خاطره 

_ماشي يا سامي..عايز تاخد مني منار..دي بعينك..

أنا بقي هاخد البت اللي معاك..

 ومش هتشوف ضفر منار..

ما أبقاش لؤي إن ما علمتك الأدب..

وإيه حكايه الخاتم اللي فيه بضاعه ب 20مليون ده


_ويخرج تلفونه ويتصل بصديقته منار 


_لؤي 

ألووو يا منار قلبي 


_منار 

لا قلبك ولا عقلك مفيش بينا كلام..

إلا لما تجبلي حقي من صاحبك قليل الأدب ده


_لؤي 

ما أنا بكلمك عشان أقولك إني هجبهولك..

الليله متكتف وهرميه تحت رجليكي..

تعملي فيه اللي إنتي عيزاه 


_منار 

الكلام مفيش أسهل منو..لما تجيبو تحت رجليا..

أبقي أصفالك غير كده هفضل زعلانه منك 


_لؤي

وأنا ما يرضينيش زعلك يا قمر..

إستعدي لليله الحساب إستعدي للا،نتقام 


_ف الشاليه الخاص ب سامي 


_أمل ما زالت فاقده للوعي..

وقرر سامي أن يأخذ منها ما يرضي شهواته..

قبل أن يأتي صديقه لؤي..وبدأ يقترب منها..

وبالفعل أخذ كل ما يريده منها بكل بساطه..

لأنها فاقده للوعي ولم تقاومه..

وبعد أن إنتهي وأستكفي منها..

إستلقي بجانبها على السرير وبدأ يش،عل سيجار 


_وأمل بدأت بإستعاده الوعي وإنهارت عندما..

رأت جسدها عا،ري أمامه وأنها فقدت عذريتها..

ظلت أمل تبكي وهي ترتدي ملابسها..

وتركت له الغرفه وبدأت تتجول ف المكان..

تبحث عن مخرج لتذهب من هذا المكان..

لكنها لم تجد مخرج لتهرب منه..

دخلت المطبخ فوجدت أمامها سك،ين..

أخذتها وذهبت إلي غرفه النوم..

لتجد سامي غارقا ف النوم..

فذهبت إليه وطع،نته بقوه في صدره..

ولكنه سرعان ما فاق من نومه..

ودفعها عنه بقوه فوقعت أمل على الأرض..

وأصتدم رأسها بقوه على الأرض وفقدت الذاكره 


_وسامي لم يتحمل طعنه السك،ين وفارق الحياه 

ثم جاء لؤي ورأي الحادث..

سامي مقت،ولا وبنت صغيره على الأرض..

تكاد أن تكون مقت،وله أيضا..

فذهب مسرعا لكي لا يتهم فى هذا الحادث..

وترك الباب مفتوحا على مصراعيه..


_ولكن من سوء حظه أنه كانت تراقبه..

سالي أخت سامي ورأته وهوا خارجا مفزوعا..

وكأنه إرتكب شئ ما 


_فبعد أن خرج لؤي دخلت سالي..

لتجد أخيها مقت،ولا فخرجت مسرعه وراء لؤي..

وطاردته بسيارتها حتي إصتدما الأثنان..

واشت،علت سيارتهما وفارقا الحياه 


_أما أمل فبدأت تستعيد وعيها..

لكنها فقدت الذاكره ورأت سامي وهوه مقت،ولا..

لكنها لم تتذكر شئ..وما الذي حدث 

رأت أمل باباً مفتوحا فخرجت منه 


_وبدأت تركض وهي تبكي ولا تعرف إلي أين تذهب 

أو ما الذي حدث أو من هي أو ما أسمها 


_دائما يكون البطل على حق..

لكن ف النهايه هوه بشر وخطأه وارد 

وبطلتنا هنا أخطأت وكذبت وتمادت فى كذبها 

وأخذت ما ليس لها فحدث لها ما لا يحمد عقباه 

وأخذت جزائها 


_وفى المقابل من أذاها أخذ أيضا نصيبه من العقاب

لأنه أراد أن يأخذ أيضا ما ليس له 


تمت بحمد الله

لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية


رواياتنا الحصرية كاملة