رواية جديدة البلطجي لولاء حامد - الفصل 26 - الإثنين 14/7/2025
قراءة رواية البلطجي كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية البلطجي
رواية جديدة قيد النشر
من قصص و روايات
الكاتبة ولاء حامد
الفصل السادس والعشرون
تم النشر يوم الإثنين
14/7/2025
رهف قاعده مع اصحابها في النادي بغرور بتعلب في الفون بلا مبلاه لكل اللي حواليها
شيري شوفتو القمر وااااو بجد يجنن يا بنات
ناني: اه قصدك القمر اللي متصدر الميديا من إمبارح
شادي بصراحه هو جامد جدا هو فيه كدا بجد ابن اللذينا رجوله تخض
رهف وهي بتلعب في الفون في ايه عمالين تتكلموا على ايه لما صدعوتني اووف
شيري داه واحد مز اخر حاجه ابن الجاحده
رهف بلا مبالاه What ever مش بالاهميه دي كلها
ناني : نو نو نو يا رو داه حاجه كده so beautiful داه حديث الميديا من إمبارح
شيكو: قصدكم مين يا My princess
رهف بتكبر :اكيد مش انتا
شيكو بنفس الغرور مش محتاج رائيك انا بسأل شيري
شيري داه مهندس بس من امبارح وهو حديث الميديا حاجه كده واااو
شيكو اممم شوفته فعلا كاريزما الواد رجوله اوووي عامل زي أحمد العوضي وغمض عنيه شويه مش داه المهندس اللي كان في قاعه المؤتمرات إمبارح
شيري اه هو انتا تعرفه
شيكو شخصيا لاء بس الميديا فعلا من إمبارح وهي ملهاش كلام غير عنه داه بقى متصدر الترند خلال ساعات ابن اللعيبه
نانسي بس بصراحه يستاهل
شيكو وهو بيشد كرسي وقعد بصراحه هو الواد جامد اخر حاجه داه اجمد من جمدان جبل المقطم
رهف بفضول بصت على التاب وبصتله بغرور وابتسمت بتهكم مش شيفاه الواو اوووي يعني
نانسي :لا سوري بقى يا رو هو مش واو واحد داخ واوات يا بنتي
شادي :لا يا رهف هو من نحيه انه واو الواد جامد حاجه تخض
رهف وهي بتسمع كلامهم ومركزه على الصوره بسرحان كأنها بتفصصه من اول شعره الطويل للبدله اللي عطته هيبه غير طوله وعضلاته اللي عطته كاريزما وهاله ملكيه
شيكو بتريقه مش لونك يا رو
رهف وهي بتعدل شعرها بغرور مفيش حد يقدر يقاوم جمال رهف المالكي
شادي وهو بيغمز بعينه نص غمزه تؤ مش داه دانا سمعت ان مجله الموضه عايزاه يكون الموديل بتاعها والوجهه الإعلانية ليهم
شيكو بتأكيد: اممم فعلا داه حقيقي وكمان بيقولك عايزينه يكون ملك جمال مصر ويمثل مصر في المسابقات الدوليه
رهف بغرور مش شايفاه اكتر من شويه عضلات منفوخه وممكن وشور يعني ان هي هتكون حقن من اللي بياخدوها في اي جيم
شيكو بتريقه حقن اه معلش نسيت اصل هو من الفراخ البيضاء اللي بتاخد حقن هرمون علشان تكبر يارو
رهف بصت لي الصوره بغرور وعينين بتلمع
شيكو بابتسامه سخريه ما انا قلت لك مش لونك يا رو ما تحاوليش يا بيبي كان غيرك اشطر
رهف بغرور وهي بترفع راسها لفوق بتكبر وهو اصلا يطول ان انا اكلمه ولا ان هو حتى يفكر يقابلني في طريقه ويسلم عليا
سامر لا يا بيبي هو من ناحيه يطول فهو يطول ويطول اطول من كده كمان يا حبيبتي انت ما شفتيش امبارح البنات في الكومنتس على كل الجروبات كانوا هيتهبلوا عليه ازاي وبيقولوا عليه ايه اصلا ده غيري يا روق اللي عمالين يدوروا عليه في الميديا وبرامج التوك شو اللي عمالين يدوروا عليه بجنون من امبارح حرفيا وهو متصدر الترند وغطى على كل اللي قبله بما فيهم كمان الممثلين والاعلاميين يا حبيبتي ده بقى الواجهه الايقونيه الاولى من امبارح للنهارده على جميع وسائل التواصل الاجتماعي
ده خلاف كمان يا روق اثرياء العرب والمستثمرين الاجانب اللي بيدورو عليه بيجروا وراه بالمشوار دول يا بنتي اطلقوا عليه وسيم الشرق وفي جروبات تانيه سموه دونجوان العصر الحديث وفي ناس تانيه بتقول الفرعون المصري الجديد
رهف بغرور كشت وشها بقرف ده مش شايفاه يستحق كل ده على فكره يعني مجرد شو وميديا وممكن يكون هو كمان اللي دافعلهم الثمن علشان يبقى الترند زي ما غيره بيعمل
شيكو ببرود ومالك يا روبي تقوليها بقرف وغرور وتناكه كده ليه يارب يا بنتي بس حد يعرف يوصل له بسهوله ده من امبارح اكونتات واثرياء بيحاولوا يدوروا عليه وعايزين يوصلوا له باي طريقه بخلاف الاعلاميين ومقدمين برامج التوك شو اللي عايزين يوصلوا له علشان ينفردوا ويعملو معاه لقاء والكل عمال يدور بجنون علشان يوصلوا لأي معلومه واحده بس
رهف وااات داه ليه يعني
سامر فضل مستمع للحديث من البدايه ببرود: داه يا رو مش شخص عادي داه مهندس واسمه مسمع من سنين بخلاف اني سمعت ان فعلا في صحفيين راحوا الشركه اللي شغال فيها علشان يوصلوله
رهف بغرور ليه وانتم مش عارفين انا بامين وبنت مين اللي زي ده هو كمان اللي المفروض يجري ورايا ويتعب ويسعى علشان بس اقبل ان انا اسلم عليه واتعرف عليه
كلهم بصوا لبعض بسخريه وتهكم ومحدش رد عليها
رهف بغيظ انا بتكلم بجد على فكره ورهان على الكلام ده
شيكو ميل راسه على جنب بترقب رهان على ايه بالظبط يا رو
رهف باصرار ان هو هيبقى البوي فريند بتاعي وماي لاف كمان وان هو هيبقى زي الخاتم في صباعي ويتمنى لي الرضا علشان ارضى عنه
شيكو بسخريه سوريا بيبي احلمي على قدك علشان مش ده اللي ينطبق عليه الكلام اللي انت بتقوليه اصل ده مش عيل من العيال الفافي الهيتيه اللي انت تعرفيهم داه رجوله قوي ده امبارح بس ملكات جمال كانوا موجودين في الحفله كانوا بيترموا تحت رجليه وهو ولا عبرهم
رهف بغرور وهي بتشاور على نفسها انا غير انا مين احسن واغنى واشيك شباب في مصر كلها يتمنوا بس ان هم يقعدوا القاعده اللي انتم قاعدينها معايا دي وشاورت عليهم بقرف
شادي ببروده سوريا رو بس مع ده بالذات بلاش النفخه الكدابه دي لان الحفله بتاعه امبارح دي ما كانش حاضرها اي حد في مصر والسلام الحفله دي كان حاضرها اكبر روس في البلد وقادات البلد من الوزراء وسفراء وسياسيين واعلاميين ورجال مال واعمال مصريين وعرب واجانب يعني ناس تقال قوي في البلد وليهم اسمهم ووزنهم مش اي حد حضر الحفله دي ولا اي حد قدر ولا عرف يدخلها الا بانفيتيشن مخصوص اذا كانت الاجراءات الامنيه في حد ذاتها حاجه مرعبه علشان تتكلمي عنها بالبساطه دي وتقدري تقولي كده
رهف بغرور قررتها مره ثانيه انا لسه عندي كلمتي ورهان
شيكو بخبز اوكي يا رهف رهان وانا قد الرهان يا رب بس انت تكوني قده
رهف بتكبر لا انا قده واطمن قوي يا شيكو
شيكو ببرود انا عن نفسي مطمن المهم انت خدي بالك انتي بس علشان داه مغرور اووي اوووي اوووي وتنك اوووي اوووي اوووي
رهف لاء واخده باللي اقعد انتا واتفرج بقى
شيكو اوكي بس الرهان المره دي على ايه المرادي غير الرهان لازم يبقى حاجه تقيله اووي أصله يستحق
رهف بتفكير دام لدقايق بصتله بمكر مخفاش عن عيون شيكو هاعمل معاك ديل حلو اوووي لو انت كسبت الرهان وداه مستحيل طبعا هتنازلك عن الشاليه الجديد بتاعي اللي في الساحل ولو انتا خسرت الرهان وداه شور اللي هايحصل هاخد العربيه البورش الجديده بتاعتك ها قولت ايه Deal or Not Deal
شيكو بإبتسامه شريره غريبه Deal وغمزلها بجمب عينه جهزي انتي بقى من دلوقتي عقد الشاليه لان داه بالذات هاقولك كان غيرك اشطر اصل محدش عارفله دخله ولا طريقه يوصله بيها علشان يوصله هو شخصيا
رهف وهي بتلف خصله من شعرها حوالين صوباعها بشرود اوكي هانشوف
مر اليوم ورهف بتخطط بمكر ودهاء وشر ازاي تعرف كل كبيره وصغيره عنه وكل طريقه توصلها بيه
لحد ما اخيرا عرفت ازاي توصل ليه
رهف بإبتسامه شريره وهي واقفه قدام المرايه برافو يا رو طول عمرك نمر وان وكملت بتهكم مهو مش انتا يا شيكو اللي تعلم على رهف المالكي لسه متخلقش وعنيها اتحولت تماما انتا شوفت وش البت الاسبور ماشوفتش وش البت البيئه اللي اتولدت واتربت في الحواري الشعبيه
ومسكت تليفونها وعملت منه كام مكامله ورجعت رمته على السرير تاني ببرود وكأن شيئ لم يكن
هارون صحي ولبس هدومه ومازل بيظبط هدومه
هنا: متشيك ولابس اللي على الحبل ورايح فين كده من النجمه
هارون بضحكه على عفويه هنا :رايح الشركه يا ستي تحبي اديكي تقرير مفصل عن خط سيري طول اليوم
هنا بزعل كده يا هارون بتتريق عليا مكانش العشم
هارون بحب وهو بيبوس رأسها وانا اقدر يا هنايا انا بحب انكشك يابت
هنا بإبتسامه صادقه ربنا يخليك لينا طيب استني شق ريقك بلقمه بدل عادتك السوده دي تقعد طول النهار على لحم بطنك
هارون متشغليش بالك لو جوعت هابعت اجيب اكل من اي مطعم اة الكافتيريا في الشغل
هنا يالهوووي تأمل من أكل الشوارع يا هارون اخييي كتك القرف عامل زي اخواتك طالع رمرام
هارون بضحكه عاليه كتك ايه يا هنا مش هاتبطلي ابدا المهم سبيني بقى عندي شغل متلت قد كده
هنا طيب حتى لو سندوتش
هارون يالهوي عليا وعلى سنيني بقولها متأخر تقولي ساندوتش بقولك ايه مابقى تحطيهم في كيس بلاستيك بالمره اهو احس اني رايح المدرسه
هنا وهي بتخبطه على كتفه كتك ايه بتتمألت عليا ماشي يا هارون
هارون يلا سلام يا قمر وسابها ومشي خد عربيته ووصل الشركه لقي الأمن قافل المكان وناس كتير واقفه والأمن بيحاول بكل الطرق يمنعهم هارون هدا العربيه وشاور لواحد من بعيد
هارون في ايه يا رجب
رجب والله يا بشمهندس علمي علمك اجنا من صباحيه ربنا على داه الحال وحتى مالك بيه ومصطفي بيه دخلو بصعوبه
هارون بنفخه ماشي طيب مدخل الطوارئ في حد عنده
رجب لاء كلهم متجمعين هنا
هارون ماشي ولف بعربيته ودخل من مدخل الطوارئ واخيرا قدر يدخل الشركه طلع مكتب مالك
هارون بصله متجمعين عند النبي خير ايه اللي بيحصل تحت قدام الشركه داه ومين الناس دي كلها ايه اللي بيحصل هنا بالظبط
مالك بإبتسامه وهو بيهز راسه: بيضالك في القفص يا ابن المحظوظه
هارون بحده في ايه يا مالك متفهمني بلاش اسلوبك داه مين الناس دي كلها انا معرفتش ادخل ودخلت من مدخل الطوارئ ايه اللي بيحصل بالظبط حد يفهمني بدل منا عامل زي الأطرش في الزفه
مالك بتريقه تخيل كل دول جايين علشانك
هارون بصدمه كل دول جايين علشان شغل
مالك بضحكه مجلجله: شغل وبص لمصطفي بيقولك شغل ورجع بص لهارون شغل مين يا ابو شغل دول جايين وبلا فخر علشانك ايه مخدتش بالك من الكاميرات اللي معاهم ولا ايهارون لا والله مركزتش انا شوفت المنظر ولفيت على طول على مدخل الطوارئ
ايوه ودول جايين ليا يهببو بيا ايه
مالك بحالميه جايين يصورو ويتعرفوا على مدوب قلوب العذارى دنجوان العصر مصطفي وقف قصاده وكأنه بيلحن فرعون مصر الوسيم
مالك وسيم الشرق
مصطفي عبقرينو المغرور الوسيم
هارون بشخطه ايه منك له متظبط كده واعدلك عدله ايه ماسكيني زي الساندوتش كل واحد ياخد منه قطمه ايه اتهبلت منك له على كبر واخدين فحت وردم متتكلمو زي الناس وتفهموني ايه اللي بيحصل بالظبط
مالك بإبتسامه وهو بيقعد على الكرسي بأريحيه شديده :ايه يا باني انتا مشوفتش السوشيال ميديا امبارح او انهارده
هارون بهزه راس لا والله معنديش وقت للتفاهات دي اخلص وقول في ايه على طول بلاش جو الحريم اللتاته داه
مالك بسخريه: آآآآآآه ليك حق يا ابني والله
هارون بحده متخلص بقى منك له وبطلو شغل تلقيح النسوان داه في ايه مش هاعيدها تاني
مصطفي بشرح لا يخلو من المرح يا ابني دانتا من امبارح وانتا حديث الصحف والسوشيال ميديا
هارون بذهول شاور على نفسه :انا ليه أن شاء الله كنت جبت الطيب من ديله داه مشروع زيه زي اي مشروع عملناه قبل كده
مصطفي لا يا بشمهندس مش المشروع خاااالص مالص
هارون بغباء اومال ايه لا مؤاخذه
مالك يا ابني انتا انتا شخصيا اللي كلت الجو من إمبارح لحد دلوقتي داه في الحفله كنا ماشيين جارك زي الصفرين اللي على الشمال ملهومش لازمه الكل كان مركز على جناب معاليك والصحف والميديا نازله تك تك تك تصوير في جنابك
هارون ايوه وبعدين ايه علاقه كل داه باللي تحت دول
مالك مهو يا بشمهندس صورك من امبارح ل انهارده بقت ترندات مش ترند بس يا ابني دانتا ركبت الترند بصاروخ
هارون بذهول : يا راجل قول والله انا انا ركبت الترند ليه
مالك اه والله العظيم زي ما بقولك كده وفتح الفون وعطاه لهارون
خده وبص ليه وكل شويه ملامح وشه تتغير لذهول اكتر من اللي قبله
هارون اخد نفس طويل اممم يا اخي مش واخد بالك ان كل اللي معلقين شويه نسوان مفيهومش راجل واحد يوحد ربنا
مصطفي بتريقه ايوه يا عم بيضالك في القفص وبيضه دهب كمان
هارون بتريقه على ايه منك له ها على شويه نسوان فاضيين قاعدين على النت والسوشيال ميديا
مالك لا معلش بقى يا بشمهندس دانتا بقيت أشهر من احمد عز في زمانه
هارون بتريقه آآآآآه احمد عز قولتلي لا يا حبيبي مكانش ينعز والله المهم منك ليه سيبكم من الهبل الفاضي داه وخلونا نركز في شغلنا
مالك لاء يا بشمهندس داه مش هبل الشهره في حد ذاته كويسه علشانا يعني متقولش لاء داه هايرفع اسمنا في السما
هارون بتعقل اسمنا بيترفع بشغلنا مش بشويه كلام فاضي لا بيودي ولا بيجيب كلها كام يوم ويطلع ترند جديد يمسح القديم ف فكك بقى من الهبل داه وخلونا نركز احسن على شغلنا ونشوف الصفقات المعروضه ونشوف المناسب
مصطفي اه في كذا شركه كبار جدا وليهم اسمهم تقيل في السوق اخدوا ميعاد انهارده وبص في ساعته وزمانهم على وصول عايزين يعملو معانا شغل
هارون تمام مفيش مشكله نقعد معاهم ونسمع ونشوف المناسب ونقرره
مصطفي تمام انا سايب خبر في السكرتاريه اول ما يوصلو ياخدوهم الميتنج روم ويبلغونا
هارون تمام
مالك بتذكر اه فكرتني المفروض دلوقتي نشوف شركة ديكور كويسه علشان نبداء تشطيب الأدوار اللي انتهت بناء علشان لما نخلص بناء نكون مخلصين تشطيب معاها
هارون بتفكير كلامك صح خلاص نشوف الشركات الموجوده ونشوف الأسعار وجوده الشغل ونختار منهم الأنسب والأفضل
مصطفي من حيث ايه الأسعار
هارون لاء مش الأسعار بس لا وجوده الشغل وكفائته ودقه المواعيد كل دي أمور لازم نراعيها
مالك تمام مفيش مشكله من انهارده هاعمل حصر لافضل الشركات لان الشركات اللي بنتعامل معاهم مش كوفئ للمهمه دي
هارون تمام المهم متختارش الا لما نقعد وندرس الموضوع مع بعض
مالك وهو كذلك
هارون تمام اروح انا اشوف اللي ورايا
قبل ما يتحرك مالك اه فكرتني يا هارون هي ايه حكاية المعلم هارون المالكي دي. ايه حكايه الوراق انا مش فاهم حاجه وانتا امبارح قولتلي بعدين ادينا جينا لبعدين اهو
هارون بهدوء رغم البركان اللي بيغلي جواه :متشغلش بالك انتا
مالك ازي يعني انا عايز افهم الناس دي مش هينه دول ناس ليهم اسم ووزن يخض وليهم كلمه مسموعه في البلد فمعني انهم يعرفوك وانتا مخبي اظن من حقي اني اعرف وافهم
هارون بص يا مالك بلاش فضولك يكون قاتل ومادام انا قولت ميخصكش يبقى الموضوع داه خاص بيا واظن احنا عشره كفايه انك تعرف ان حياتي الخاصه مش مشاع على الملاء اما بالنسبه للناس دي فهم مش اكتر من معرفه عابره يعني لا بيني وبينهم كلام ولا علاقات اتمنى اكون اشبعت فضولك شويه
مالك ماشي بس احنا في مركب واحده
هارون تمام مختلفتش معاك المركب اللي بينا شغل ومادام انا مقصرتش فيه من سنين يبقى محدش ليه دخل بحياتي الخاصه
مالك ماشي بس انا معرفش عنك اي حاجه غير اسمك وشغلك
هارون واظن داه كافى علشان الشغل عايز تعرف ايه انا المهندس هارون احمد في حاجه جديده تحب تعرفها
مالك: المالكي
هارون ببرود: ليه دايما رابطه بالاسم داه
مالك رفع كتافه بقله حيله معرفش انا سمعت الإسم امبارح زيي زي غيري لا اكتر ولا أقل
هارون تمام متشغلش بالك بقى وركز في الشغل وبص في ساعته يادوب اللحق اروح مكتبي وابص على الشركات اللي جايه واعرف شويه معلومات عنهم ونتقابل لما يوصلو في الميتنج روم سلام وسابهم بدون اضافه كلمه زياده
مالك بصله بغيظ ورجع بص لمصطفي لقاه شارد وسرحان
مالك بإستغراب في ايه يا مصطفى بتفكر في ايه
مصطفي مش عارف مش مرتاح وقلقان
مالك بنفخه :اوووف يا الله منك رجعت تاني للشك والتخوين تاني ا مصطفي مش كنا خلصنا منه وارتحنا
مصطفي بنفي صدقني يا مالك المرادي الشك مش في البشمهندس خالص
مالك اومال الشك في ايه بقى
مصطفي الشك في حياته
مالك قعد قدامه بفضول بمعني ايه قصدك ايه من كلامك داه بقى
مصطفي يعني البشمهندس حياته غامضه اوووي بقالنا سنين شغالين مع بعض منعرفش عنه أي حاجه غير اللي هو عايز يقولها ولا نعرف حتى اي حاجه عنه ولا عن أهله ولا عيلته عارف مين المالكي اللي انتا بتقول عليهم دول
مالك بصله وكش وشه وضيق عنيه مين
مصطفي أصحاب مجموعه شركات
Triangle 3R
مالك. ايه علاقتهم بيه
مصطفي معرفش مين دول ولا علاقتهم ايه وهو رافض يعرفنا
مالك معاك وانتا شايف ايه بردوا وجهة نظرك لسه ناقصه
مصطفي انا لو عايز اعرف هاعرف مش هاغلب متنساش احنا مين وولاد مين في البلد بس
مالك بمقاطعه اكملك انا يا مصطفي
بس لو البشمهندس عرف ان في حد بيدعبس وراه وعايز يعرف حاجه هو مش عايز حد يعرفها هايخربها على دماغ الكل وهاينسحب بنفسه واظن انتا عارف ان هو اللي قوم الشركه دي بعد ضياعها ولو عمل لنفسه شركه هايكتسح السوق بقاله اسم مسمع زي الطبل منين ما ير ح يرن ودلوقتي كمان بقى واجهه اعلاميه الكل بيجري وراه بالمشوار
مصطفي بتبرير بس حياته ممكن تضرنا
مالك بص يا مصطفي احنا أصحاب عمر بحاله اه احنا أكبر من هارون في السن بس دماغه أكبر مننا بمراحل مادام حياته لا ضرتنا ولا هاتضرنا لا في حياتنا ولا في شغلنا يبقى ملناش كلام تاني معاه غير في الشغل وبس يبقى ملناش غير الشغل احنا عارفين البشمهندس من سنين وعارفين انه كاتوم اوووي اوووي كمان ومبيحبش اي حاجه تخص حياته حك يعرفها إلا إذا هو سمح بداه واده شيئ مش جديد لا عليا ولا عليك وداه ميعيبهوش بالعكس انا احترمت فيه داه جدا
مصطفي بنفخه يا سيدي انا مقولتش حاجه وكل كلامك داه علي عيني وعلى راسي انا بس محتاج افهم
مالك تمام محتاج تفهم ايه قولي يمكن يكون عندي الاجابه
مصطفي محتاج افهم هو مين احساسي بيقولي ان وراه لغز كبير وكبير جدا كمان
مالك ومين قالك اني مش عارف ان وراه لغز كبير في حياته
مصطفي معنى كده ان انتا عارف
مالك صدقني انا لو كنت عارف كنت قولتلك انا وجهة نظري مبنيه عليه من البدايه من قوته واسلوبه وشخصيته برغم صغر سنه بتثبت ان وراه حكايه كبيره جدا بس نحيت كل داه جانباً وركزت في الأهم اللي يهمني منه ومعاه هو شغلنا وبس وهو بصراحه مقصرش فيه ولا خيب أملنا في يوم طول السنين اللي فاتت دي كلها
مصطفي قصدك ايه
مالك بحسم قصدي ان لا دورنا ولا مسؤوليتنا حياته دي تخصه لوحده مادام مقصرتش في يوم على الشغل
مصطفي بعدم اقتناع اتمني ان كلامك يكون صح وميكونش في ماضيه حاجه تقصر على مستقبلنا ومستقبل شغلنا
مالك لاء اطمن اظن انه اكتر واحد بيعرف يفصل حياته الشخصيه عن حياته العمليه تماما تحس انه عنده انفصام شخصيه من اول ما بيدخل الشركه بيتحول كأنه اله شغل وبس
مصطفي هز راسه طيب هانعمل إيه في الصحافه اللي ماليه المكان بره دي
مالك هانتصرف ونمشيهم اظن من البدايه واحنا عارفين ان البشمهندس كان رافض اي ظهور اعلامي بسبب الشو والجو داه وانتا عارف احنا عانينا قد ةيه علشان يحضر الحفله تحت ضغط لانه المهندس المسؤل عن المشروع
مصطفي ماسي يا سيدي بردوا هاتصرفهم ازاي
مالك بسيطه نبعتهم لأي مسؤل في العلاقات العامه او المكتب الاعلامي للشركه مش غلبه هي
مصطفي عندك حق
مالك جهاز الانتركوم رن
مالك ايوه
السكرتيره : مسؤلين الشركات وصلو يا فندم وفي غرفه الميتنج روم
مالك تمام بلغي البشمهندس هارون يحصلنا على هناك
السكرتيره: حاضر يا فندم
مالك وهو بيقول زرار البدله يلا الناس وصول واتحركوا لغرفه الميتنج روم ودقايق وكان انضملهم هارون
هارون دخل بهيبه وقعد والكل بداء
بتعريف نفسه انا رؤوف محمدي نائب عن مجموعه شركات الورداني جروب
شاكر السعيد نائب عن شركات الشبراوي جروب
مالك بترحاب تشرفنا اشهر من نار على علم
رؤوف الشرف لينا يا فندم احنا جايين ليكم بصفه عامه وللبشمندس هارون بصفه خاصه
هارون بصله بغموض ومنطقش كلمه
رؤوف مسمعتش ردك يعني يا بشمهندس
هارون بغموض على ايه حضرتك لسه مقدمتش عرضك علشان اقولك ردي عليه
شاكر: طيب مبدئيا كده يا جماعه احنا عارضين شغل مشترك بينا وبينكم بس شرط اساسي ان اي مشروع الشركه هاتنفذه يكون تخت اشراف مباشر من البشمهندس هارون بنفسه
هارون ببرود: اشمعني
رؤوف والله يا فندم انا عبد المأمور بس اظن ان حضرتك قمه وقامه في مجال المعمار علشان كده مطلوب بالإسم وشركه زي شركه الشبراوي او شركه الورداني اضافه كبيره لاسمك ها قولت ايه
هارون ببرود في ايه
رؤوف في العرض المقدم ليك
هارون بهدوء مبدئيا كده الشغل معايا غير مشروط بالمره اللي بينا وبينكم شغل اه اه لا لا كل اللي ليكم عندنا هو جوده الشغل مالكش دعوه بقى ومش من اختصاصكم مين اللي عملوه او هايعمله ثم هنا في
Teamwork Organization
يعني انا مش مسؤل لوحدي واللي شغالين معايا مش ناس صغيره دول مهندسين على أعلى مستوى وكفاءه ومتدريبن تحت ايدي انا شخصيا وانا كنت متولى الإشراف الكامل والمسؤليه كامله عنهم وعن كل كبيره وصغيره تخصهم فلما حضرتك تهز طولك وتجيني علشان تحط من قدرهم تبقى جاي وتنقص من كفاءة Team work كامل وداه شيئ مرفوض انا لا أقبل بيه ياريت تبلغ الكلام داه للي بعتينك ويبقى وقتها لينا كلام تاني
قطع الاجتماع دخول اخر شخصين كان يتوقعهم هارون
ياتري مين اللي ....
ياترى رد فعل هارون ايه...
ياترى اللي جاي مخبي ايه ...
يتبع
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة ولاء حامد، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية