رواية جديدة عودة هيما لأسماء عبد الهادي - الفصل 11
قراءة رواية عودة هيما كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
قراءة رواية عودة هيما
من روايات وقصص
الكاتبة أسماء عبد الهادي
الفصل الحادي عشر
عمران رجع البيت وش الفجر بتمطوح وكان طالع ع السلم علشان ينام وفي ايده بقايا سجارة كان بيشربها
لسه هيطلع السلم سمع صوت اخوه
_انت يا زفت مش هتبطل القرف بتاع كل يوم دا
عمران بص وراه لقاه زيدان
فرفع ايده
_ااه انت جيت.. اهلا.. سلامو عليكو انا طالع انام
_خد هنا يا عمران انا كم مرة اقولك متسهرش لوقت متأخر كدا لأ وكمان سكران هي حصلت
_في ايه يا ابني انت حد مسلطك عليا ولا كنت فاكرني بنت خايف عليا من الرجوع متأخر
زيدان زعق _عمراااان اتعدل بدل ما اعدلك وانت عارفني
_اااه ابتدينا بقا انت ايه اللي رجعك مش كنت روحت بلا رجعة وارتحنا
مسكه من هدومه_ ولا انت الظاهر عايز تتأدب
رفع عمران ايده وقال_ لا وع ايه انا هتكتم خالص اهو كدا مرتاح.. سيبني اطلع اناام مش قادر
زقه اخوه _غور يلا من قدامي
_وربنا كنت هغور وانت اتعرضت طريقي
قعد زيدان بانزعاج
فطلع عمران كم سلمة فكان هيقع
فراح زيدان لعنده وسنده ودخله اوضته وقعده ع السرير
عمران _ياااه مش متعود ع الحنية دي منك
مسك زيدان دورق الماية وكبها على راس عمران اللي صرخ بفزع_ عااا ايه اللي انت عملته دا
زيدان ابتسم بتسلية_ بفوقك سلام
وسابه ومشي
❈-❈-❈
مهران كلم المحامي _تعالى لي دلوقتي حالا يا متر
_امرك يا مهران بيه مسافه السكه وجاي لحضرتك
وبعد شويه جه المحامي
_تحت امرك يا مهران بيه انا جيت زي ما طلبت
_اقعد يا متر ولا اقولك تعالى ع مكتبي
وف المكتب
مهران_ قولي هو فيه حد فتح وصية جدي غيري او حتى يعرف بيها
_لا يا مهران بيه محدش فتحها والوصية المضروبة اللي عاملينها هي اللي موجودة والكل شايفها وعارفها
مسك مهران دقنه بتفكير
_غريبة اومال الزفت هيما دا عرف انه ظافر منين وازاي بقا غني كدا.. دا شكله راجع ومالي ايده جامد
_معرفش يا باشا بس اللي اعرفه ان الوصية الحقيقية في الحفظ والصون ومحدش اتطلع عليها أبدا
_تمام دا اهم حاجة ماشي يا متر اتفضل روح انت
ولف بالكرسي الجنب التاني وقال_ واما انت يا هيما فطالما الوصية ف ايدي فأنا كدا ف امان واكيد هشوفلك سكة واطرقك من الطريق بس وماله خليك فرحان يومين بالقرشين اللي متأكد زيدان هو اللي جابهم ليك
❈-❈-❈
في صباح يوم جديد
غفران كانت بتفطر كالعادة لوحدها لكن المرة دي قررت تفطر في الحديقة كنوع من التغيير
فسمعت صوت خلاها تبرق مش مصدقة انه موجود قدامها هنا
زيدان قال ولهفة الحب باينة في عينه
_ياااه مكنتش اعرف انك وحشاني كدا رغم انك مش بتغيبي عن بالي ثواني ... واخيرا شفتك يا نور عيني
شهقت وقالت بصدمة
_زيدان بخربيتك انت بتعمل ايه هنا
ضحك زيدان_ ايه مالك يا بنتي اتخضيتي ليه كدا كأنك شفتي عفريت
_العن
_بقا كدا
_جاي ليه يا زيدان
_علشان اشوف القمر وهو بيطل على سما قلبي
_لا انت فاضي وبتقول أشعار كمان
_وليه لا وانا شايف حب عمري قدامي ليه مقولش اشعار
_زيدان من فضلك امشي
قعدت زيدان ع الترابيزة وقال بكل أريحية
_لا انا قاعد في بيت عمتي
وبص ع اكل غفران
_ الله حماتي بتحبني انا لسه مفطرتش وهموت من الجوع
تسلميلي يا بنت عمتي ع عزومة الفطار دي يااه قد ايه حاسة بيا يا حبي
غفران بغيظ
_زيداااان
_عيون زيدان وقلبه وروحه وعقله
_يووه زيدان مش هينفع كدا انا ماشية
قام زيدان من مكانه بسرعة يلحقها
_غفران استنى رايحة فين يا مجنونة
_زيدان اسلوبك دا مش هينفع
_خلاص انا اسف حقك عليا ها كدا مرضية
ولسه مخلصش الكلمة الا لقا تالين بتجري عليه وبتقول بفرحة
_واااو زيدان انت رجعت من امريكا امتا مش معقول بجد
قالتها وجريت عليه حضنته وهي بتقول
_مس يو سو ماتش يا زيدو ايام سو هابي
اتفاجىء كل من زيدان وغفران باللي عملته تالين
غفران كشرت
وزيدان رفع ايده لفوق وهو متنح
ولما فاق من الصدمة بعدها بسرعة عنه وقال بغضب
_انتي يا متخلفة في بنت محترمة تعمل اللي عملتيه دا ايه للدرجة دي الحياء والادب معدوم عندك
قالت بعدم اهتمام
_ايه يا زيدو حبيبي واحشني وبعبر ليه عن حبي فيها ايه بعدين انت ابن خالو يعني عادي
مط زيدان شفته وبص لغفران_ عاجبك اللي بتعمله اختك دا
تالين حطت أيدها ع وش زيدان علشان يبص ليها
_زيدو سيبك من غفران وركز معايا انا انا هي حبيبتك وبس انت وحشتني اوي يا زيدان
غفران متحملتش اللي بتشوفه قدامها لانها بتحبه وبتحاول متظهرش كدا
فسابتهم ودخلت جوا
اما زيدان لما شاف غفران مشيت زق تالين بعيد عنه
_اوعي كدا يا باي عليكي
_ايه يا زيدو في ايه مالك هو دا ترحيبك بيا
_ترحيب دا انتي محتاجة قطم رقابتك بس لما افوقلك
_وماله ضرب الحبيب زي اكل الزبيب مش هعترض ع اي حاجة تعملها بس المهم اكون جنبك
_لااا انا مش هخلص انا ماشي
_زيدو خدني معاك فسحنى
زعق وقال
_وربنا لو اتحركتي من مكانك انتي حرة انا مش فاضيلك
في الوقت ده جاله اتصال فابتسم وقال
_اهلا يا ظافر بيه صباح الفل
ظافر قال بحدة
_خمس دقايق وتكون عندي يا زيدان
_انت نجدتني من السما جايلك حالا
تالين شافته ماشي
_زيدو انت رايح فين
_مشوار مهم سلام
_طب خدني معاك
_بقولك مشوار مهم هي البعيدة مبتفهمش
_يوووه
مشي زيدان وسابها
وركب عربينه ع فيلا ظافر اللي هي ف الأصل كانت الفيلا الرئيسيه للعيلة واللي كانت تخص الجد الأكبر ليهم
ووصل لهناك لقا ظافر في انتظاره
رحب بيه زيدان_ اهلا برجوعك لنسبك ومكانك الاصليين يا ظافر باشا
اتنهد ظافر وقال بصرامة بقت معهودة عليه ف الفترة دي
_اقعد عايزك
_حاضر قعدت بس انا جعان مفطرتش البت الغتتة تالين مهنتنيش على فطار مع القمر
بصله ظافر بحدة فاتنحنح زيدان_ اا احم اتفضل سامعك يا ظافر
قام ظافر واداله بونية في وشه
فصاح زيدان من الالم
_اااه ايه يا ابني ف ايه ايدك تقيلة
قال ظافر بشر ظهر في عيونه
_بقا انت كنت عارف اللي عمله ريان مع الخاينه مراتي وساكت ومقلتليش
بلع زيدان ريقه بخوف
_يخربيت كدا انت عرفت
مسكه من هدومه
_مقلتليش ليه يا زيدان اول ما عرفت
_هقولك ايه بس ..اللي بيحصل فيه حاجة غلط وكان لازم اعرفها قبل ما اقولك انا وانت عارفين ريان كويس
_متجبليش سيرته
_بلاش تتسرع ف الحكم عليه لما نعرف اسبابه
قام ظافر وقف وقال
_في ظرف اسبوع كل شباب العيلة المهببة دي تكون عندي هنا ف الفيلا ومش هتهاون أبدا في اللي مش هيلبي الدعوة ويتأخر وميجيش
فرح زيدان _ايوة كدا يا ظافر اخيرا هتحط حد لطيش الشباب دول زي ما طلبت منك
قال ظافر بمكر
_طبعا كل واحد هياخد حسابه اللي هيليق بيه جدا
_تمام هبلغهم
_الواد راكان كلمه ينزل مصر
_متخافش هتلاقيه هنا من بكرة اول ما يعرف اني نزلت مصر
ظافر ابتسم بتسلية_ اه كويس اهو يجي لقضاه
_شكلك مش ناوي ع خير بس ايا كان اللي هتعمله انا موافق بيه طالما هتعدل حالهم
بصله ظافر ومتكلمش .....
ونكمل الحلقة الجاية
ظافر هيعمل ايه مع العيلة دي وازاي هيعيد تأهيل كل واحد فيها
عودة هيما
ظافر كان متأنق في بدلته السودا الفحمية ورش برفانه النفاذ
ونزل من جناحه وهو بينادي ع عباس
_عبااس انت يا زفت يا عباس
جه عباس بسرعة وقال
_تحت امرك يا ظافر بيه
_انا خارج رايح مشوار مهم عينك ع الفيلا كويس وامن حراستها
_حاضر يا باشا
_وكمان متنساش تنزل تحت تعمل اللي قولتلك عليه
ا_مرك يا باشا هعمله حالا
_تمام قول للسواق يحضر العربية حالا
_حاضر يا باشا لحظات وتكون جاهزة لسعادتك
هنا جت قدرية وقالت _صباح الخير يا ظافر بيه احضر لحضرتك الفطار
_لا هفطر برا بس خلي البنات تفطر واللي مش هتفطر يا ويلها مني
_تمام يا باشا هبلغهم
_اللي عباس يقولك عليه تعمليه تحت مفهوم
_مفهوم يا باشا
سابها ظافر وخرج برا
لقا عباس والسواق واقفين عند العربية
السواق فتح باب العربية_ اتفضل يا باشا
عباس_ مع السلامة يا باشا ترجع بالسلامة
ظافر من شباك العربية_ اعمل اللي قولتلك عليه مش عايز تهاون
_امرك يا باشا
"يا ترى ظافر رايح فين اكتبوا ف الكومنتات "
❈-❈-❈
طلعت قدرية للبنات اللي كانوا قاعدين في اوضة هدى.. ودا لان سما اول ما شافت اخوها مشي راحت لاختها تقعد معاها
خبطت قدرية ودخلت
_صباح الخير يا بنات
هدى مالت ع سما
_الست دي انا لما بشوفها مش بطمن مش بتنزلي من زور أبدا
سما همست لها _وطي صوتك لتسمعك
_طب بالله مش معايا حق
ضحكت سما_ فعلا دي عاملة زي الشاويش عطية بالضبط
ضحكت هدى _صح تصدقي
وسما كمان ضحكت فاتضايقت قدرية وقالت بحدة
_قلت صباح الخير محدش رد
البناات _احم صباح الخير
قدرية _ظافر بيه موصيني ابلغكم انكم لازم تفطروا تحبوا تفطروا هنا ولا تحت
سما بملل
_لا تحت انا زهقت من الاوضة وعايزة اغير جو
_اللي تشوفوه معنديش اوامر اني امنعكم من التجول ف الفيلا
سما بمرح ت_مام اوي هننزل نفطر تحت
قدرية_ اتفضلوا انزلوا وانا هبلغ الشغالات حالا تجهز الفطار
استعدت سما علشان تنزل فهدى قالت _ يا بنتي ننزل ليه كنا نخلينا هنا افضل
_ايه يا بنتي مزهقتيش خلينا ننزل تحت انا زهقت من الحبسة دي وهطق قريب لا بنشوف حد ولا بنكلم حد غير نفسنا دا حتى مفيش جامعة
_ما احنا بنذاكر يا ختي اهو عايزة ايه _تاني يووه يا هدى انا نازلة لو مش عايزة انتي حرة
_لا استنى انا جاية معاكي
❈-❈-❈
قدرية امرت الشغالات يحضروا الفطار للبنات ونزلت هي مع عباس للزنزانات علشان ينفذوا المطلوب
دخلت هي عند سلسبيل وفي أيدها الشنطة السودا اللي عطاها ليها عباس
سلبيل كانت قاعدة ع الارض بتعيط واول ما شافت قدرية افتكرتها وخافت منها جدا
_ااا انتي جاية تعملي ايه تاني... والله انا معملتش حاجة سيبيني في حالي وخرجوني من هنا بقا حرام عليكم
قدرية بملل
_حد قالك قبل كدا انك مزعجة ومملة
سلسبيل _بالله عليكي انتي معندكيش اخوات بنات سيبيني بقا انا بموت من وجع الضرب بتاع امبارح
_متخافيش يا حلوة جايبة ليكي العلاج شوية مسكنات ومقويات شوفتي الباشا مهتم بيكي ازاي
بلعت سلسبيل ريقها بخوف
_ااا انتي بتهرجي صح انتي جاية تضربيني تاني
_مش مصدقاني طب شوفي بنفسك واقري المكتوب عليها
دا فعلا مسكنات و روجعت قالت بفرحة انتوا هتسيبوني امشي من هنا صح
_لسه بدري ع دا لسه الباشا مأمرش
_طب انا عايزة اقابله عايزة اقابل الجوكر بالله عليكي خليه يوافق اكلمه
_جوكر!! جوكر مين
_اا مهران مهران بيه اللي مشغلك
بصت لها قدرية وهزت كتفها
_مش فاهمة حاجة من اللي بتقوليه .. المهم افتحي بوءك واشربي دا علشان تفطري يا حلوة
قالتها قدرية بخبث لان اللي منتظرها بعد الفطار اصعب
سلسبيل كانت جعانة فعلا وتعبانة فأكلت بسرعة وقعدت ترتاح
كل دا تحت مراقبة قدرية ليها
❈-❈-❈
اما عند ريان اول ما عباس دخل الاوضة ريان اتهجم عليه وكان هيضربه
_تعاللالي هنا وربنا ما سايبك
لكن عباس منعه وقال باستهزاء
_وفر مجهوداتك دي يا باشا لسه هتحتاجها قدام
_افتح الباب دا خليني امشي من هنا حالا
_قلتلك لما الباشا يؤمر بدا هتفهم امتا خد امسك المسكن دا يسكن المك شوية
رماه ريان بعيد _مش اخد حاجة افتح الباب دا اخلص
هز عباس دماغه _مفيش فايدة فيك دماغك ناشفة وهتتعبني ... طب افطر الأكل اهو
_قلت مش عايز زفت منكم ومشوني من هنا حالا
_اسمع الكلام وكل وخد المسكن بتاعك بدل ما تروح فيها مش هتتحمل اللي جاي
مسمعش ريان كلامه وجه يتهجم على عباس تاني علشان يخليه يمشي من هنا
عباس قدر يتصدى لريان ودا لان ريان ضعيف وبيتألم من الضرب اللي اخده امبارح
عباس _انت اللي خسران كنت خد المسكن وافطر علشان تقدر تقاوم _اقاوم ايه انا مش هقعد هنا ثانية واحدة
عباس_ انت حر اعمل ايه لدماغك الناشفة دي وجاب الكرباج زي امبارح ونزل فيه ضرب المرة دي ريان متحملش من الألم وفضل يصرخ
❈-❈-❈
نزلت هدى مع سما_ اهو يا ستي هنفطر فين
_ايه مالك مش متحمسة ليه
_بصراحة الفيلا دي لما بشوفها قلبي بينقبض بحس فيها بالكئابة والخوف وعدم الامان... بعكس بيتنا القديم كان كله حياة وامان وراحة الله يرحمك يا تيتا كانت لحياتنا حياة ومخلياها ليها طعم تاني
سما
_الله يرحمها يارب وحشتنى اوي ووجدها هنا كان هيفرق معانا اوي
فجأة سمعت هدى صوت غريب
_سما سمعتي الصوت اللي سمعته
_صوت ايه
_مش عارفة حسيت اني سمعت صوت كدا
_ايه الفيلا دي مسكونة ولا ايه اشباح ولا ايه
تلاقيها مسكونة علشان كدا هيما قدر يشتريها برخص التراااب يامااااا
ضحكت هدى عليها _بتقولي ايه يا مجنونة دي الاشباح تخاف منك فاركزي كدا وبطلي هبك دا
_ليه يا ختي دا قمر ١٤ فشرتي انا طعمة وزي العسل
ضحكت هدى اكتر_ انجزي يا بت انتي انتي الظاهر مزاجك رايق هناكل فين
_مم تعالي نجرب ناكل ف الجنينة زي اولاد الزوات اللي بنشوفهم ف التلفزيون
لوت هدى بوءها
فزقتها سما _يلا اتحركي يا بنتي مبلمة ليه
وبالفعل راحت البنات الحديقة وقعدوا ع ترابيزة وجت الشغالات وحطت ليهم الاكل وبدأو يفطروا
❈-❈-❈
اما عند سلسبيل اول ما سمعت صوت ريان بيصرخ خافت وسابت الاكل وقالت
_ااا دا صوت ريان بيصرخ ليه انتوا جبتوه هو كمان هنا وبينضرب!!!
قدرية _خلصتي اكلك
_ردي ع سؤالي
_اه يا حلوة بياخد اصطباحيته زي ما انتي هتاخديها حالا دلوقتي.. الباشا موصينا نعطيكم المسكن والأكل علشان تقدروا ع العقاب بتاع النهاردة
قالتها قدرية وطلعت الكرباج هي كمان وبدأت تضرب سلسبيل اللي فضلت تصرخ من الألم
سمعها ريان هو كمان
فقال بخوف
_هي سلسبيل هنا هي كمان بتعملوا فيها ايه .. اااه .. بتعملوا فينا ليه كل دا.. اااه كفاية بقا اااه
❈-❈-❈
هدى سمعت الصوت تاني فقلبها انتفض
_سما انا سمعت الصوت تاني
قامت سما مم مكانها بخوف واستخبت ورا هدى
_ااا ايه تاني بقولك ايه انا بترعب من خيالي مش ناقصة اشباح هي كفاية اخوكي اللي بقت نظرته بترعبني يكونش الاشباح اللي عملت فيه كدا وغيرته هي الاشباح انا متأكدة عااااا يا مااااامااا
هدى مسكت ايديها وقالت وهي بتمشي ورا مصدر الصوت
_اشش اهدى كدا ومتبقيش جبانة وقلبك ضعيف وتعالي معايا
_رايحة فين تعالي هنا
_الصوت جاي من هنا تعالي اشوف صوت ايه دا
ولما مشيت شوية الصوت بدأ يوضح اكتر فاترعبت هدى
_سما الحقي دا صوت حد بيصرخ وبيستغيث هو احنا جنبنا هنا مستشفى امراض عقلية ودي اصوات المرضى ولا ايه
سما حطت أيدها ع شعرها وقالت _ياختااي دا انا اللي هتحول لمستشفي الأمراض العقلية قريب هو ايه اللي بيحصل ومين اللي بيصرخ دا هدى أنا خفت بجد
_طب تعالي نقرب اكتر... دي اصوات ناس بتصرخ فعلا انا متأكدة والصوت كمان مش غريب عليا
_نقرب فين لا انا رايحة اوضتي مش هقدر اتحمل الرعب دا
هدى شدتها من أيدها _لا تروحي فين انتي هتيجي معايا اخاف اروح لوحدي
_ايه مش كنتي عاملة فيها شجيع السيما روحي لوحدك
_سما متهزريش وتعالي بقا يلا نشوف فيه ايه
وبالفعل اتحركوا لمصدر الصوت فلفوا عند الحديقة الخلفية للفيلا والصوت وضح اكتر واكتر
فلقوا بوابة حديد
هدى_ الصوت جاي من هنا تعالي ندخل
_ندخل فين يا هدى انتي بتهرجي احنا ازاي نروح مكان منعرفوش
_يا بنتي دا جزء من الفيلا يعني اكيد هيما يعرف بيه طالما من ضمن ممتلكاته
_هدى انا خايفة
_جمدى قلبك بس هي البوابة دي بتتفتح ازاي
حاولت البنات تفتحها لحد ما اتفتحت لان مكانش عليها اي قفل
هدى_ كويس اتفتحت يلا ندخل
سما _والله انا حاسة ان نهايتنا ع ايدك هيما لو عرف مش هيعديها لينا
_يووه بقا يا سما اتحركي وانتي ساكتة
ف الوقت دا
حارس زنزانة سلسبيل انتهز فرصة وجود قدرية جوة عند سلسبيل وراح بسرعة يدخل بيت الراحة وياكله لقمه ع السريع
وصلت البنات لمكان زنزانة سلسبيل هدى قالت
_الصوت جاي من هنا تعالي نشوف مين دا دي تقريبا بنت بتنضرب وبتتألم جامد
فتحت هدى الباب الصغير اللي موجود ف الباب فاتصدمت باللي شافته وحطت أيدها ع بوءها
_لا مش معقول مش معقول
سما برعب_ ايه شفتي ايه زومبي او وحش بيأكل ف البنت مش كدا
هدى بصت تاني فشافت قدرية جاية عليهم تخرج
فشدت سما واستخبوا بعيد ورا الحيطة
_اشش تعالي ورايا بسرعة ومتعمليش اي نفس
سما بهمس_ ايه فهميني شفتي ايه
_اشش اسكتي قدرية تسمعنا استنى لما تمشي
قدرية خلصت مهمتها وخرجت فملقتش الحارس فقال
_هو راح فين دا دي وقعته هباب من الباشا
قفلت الباب بالخشبة ومقفلتش بالقفل وراحت تدور عليه
انتهزت هدى الفرصة وشدت سما وقربت من الباب وفتحته بسرعة وقفلت تاني وراها
سما برعب_ يخربيتك انتي بتدخلينا للوحش وبتقفلي علينا كمان عاااا
هدى مكانتش مصدقة اللي شايفاها قدامها ووقفت مبلمة
اما سما اول ما بصت قدامها شقهت من المنظر اللي هي شايفاه قدامها
_هيييء سلسبيل يخربيت كدا انتي اللي كنتي بتنضربي وبتصرخي عااا لا سلسبيل اخيرا لقيناكي سلسبيل مين اللي عمل فيكي كدا
جريت عليها سما بسرعة واتحركت هدى من مكانها هي كمان
سلسبيل لما شافتهم فرحت وسط الامها المبرحة وقالت بوهن _سما وهدى وحشتوني اوي
وعيطت جامد
البنات حضنوها وعيطوا هما كمان هدى _سلسبيل مين اللي عمل فيكي كدا منهم لله ليه كدا
سما_ قدرية اللي كانت بتضربك طب ليه
سلسبيل_ قدرية مين انا نفسي اعرف مين اللي جابني هنا انقذوني منهم يا بنات بالله عليكم
سما_ قدرية دي رئيسة الخدم ف الفيلا هنا متخافيش مش هنسيبك طبعا دا هيما هيفرح اوي لما يشوفك
سلسبيل بفرحة
_هو هو هيما معاكم هنا هو فين انا هموت واشوفه وحشني فوق ما تتصوروا
هدى _بعدم فهم
انا مش فاهمة حاجة طالما انتي هنا وقدرية تعرف دا يبقى اكيد هيما يعرف بوجودك هو كمان لانه مبقاش حاجة تفوته الايام دي حاجة غريبة
بلعت سلسبيل ريقها وقالت بخوف
_ايه هيما يعرف اني هنا لا مش معقول يا نهار اسود هيما لااااا
سم_ا سلسبيل في ايه فهمينا انتي خفتي ليه كدا من هيما دا كان قالب عليكي الدنيا وهيموت علشانك
سلسبيل عيطت اكتر بحرقة
_اااا اه يا هيما ااا انا كدا بدأت افهم ايه اللي بيحصل هيما عرف مكاني انا وريان وبيعاقبنا ع اللي عملناه لان استحالة يكون الجوكر اللي بيعمل فينا دا واحنا سمعنا كل اللي طلبه .. هو هيما انا متأكدة وبينتقم مننا
هدى بخوف ع ريان
_هو ريان هنا هو كمان يبقى اكيد دا الصوت التاني اللي سمعناه
سما _انتوا عملتوا ايه خليتم هيما ينتقم منكم ويعاقبكم كدا انا مش فاهمة حاجة
هنا ظهرلهم ظافر من وراهم اللي جه من غير ما يعرفوا جه امتا وازاي
وقال وهو حاطط ايده في جيبه
_قوليلهم ليه بنتقم منكم اتحملي احكيلهم اللي عملتيه
الكل شهق ف نفس واحد
_البنات ظافر
وسلسبيل قالت برعب وخوف وفرحة في نفس الوقت _هيماااا
يا ترى هيما هيعمل ايه تاني ف سلسبيل وايه هيكون عقابه لاخواته البنات ع دخولهم مكان محظور زي دا
منتظركم احداث مشوقة
يتبع
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة أسماء عبد الهادي، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية