-->

رواية عشقتك ولكن - بقلم الكاتبة سحر خالد - الفصل التاسع والأخير

 

رواية عشقتك ولكن

بقلم الكاتبة سحر خالد





الفصل التاسع والأخير

رواية

عشقتك ولكن عشق يعني الموت



تفاجئ روبن بالحراس الذين كانوا يرتدون ملابس غريبه ييقفون من حوله معهم اسلحه غريبه لم يراها من قبل صرخ بفزع فهو اول مره يارا هكذا اشياء ليذهب مع الحراس وهم يتمتمون بكلمات اول مره  يسمعها من قبل...

الى هذه القلعه التي راها منذ قليل..


دخل معهم روبن الى القلعه مكان غريبه دخلوا به الى  احد السجون و اغلقوا الباب خلفه ...


لا يعلم اين ذهبت به هذه الساحره قالت كلام غريب لترميه في مكان اغرب مع ناس لا يعرف منهم او ما هذا المكان ترى اصلا هذا المكان في عالمه ام ماذا ..


❈-❈-❈


على الجهه الاخرى قد يائس تماما من ان يجد علاج لهذا السم بعد اقتلت الفتاه نفسها او احد قتلها لا يعلم عليه ان يجد حل لهذا اللغز هو لن يترك ملاك ابدا تموت...


نظرا اليها الطبيب عندما دخل الى جناحه وهو ينظر الى الاسفل بخوف من هذا الملك او هذا العاشق المجروح ......


للاسف مولاي حاولنا كثير بس ما قدامهاش غير 24 ساعه لو مالقيناش مضاد السم للاسف مش هتعيش...


قال كلامه لتسود عيونه ادميان اكثر واكثر بغضب شديد هيئته قد اخرج الوحش الذي بداخله يمسك الطبيب من رقبته بغضب شديد..... انت بتقول ايه انت انت عارف مين اللي نائمه دي كل حياتي قلت لكم انقذوها باي ثمن باي ثمن بس انتم شكلكم عايزين الموت ..


قال كلامه وهو يضغط على عنق الطبيب وكاد ان يختنق لولا الباب الذي فتح ودخلت منه الملكه الام وهي تصرخ ..... ادميان خلي الطبيب يمشي...


لم يجب عليها ادميان لتكمل.... ادميان سيب الطبيب انا عرفت مين اللي عمل كده واكيد هنلاقي معه مضاد بتاع السم...


اكملت بحزن للاسف اخوك هو اللي عمل كده هو اللي بعت الجارية لجوليا عشان تتفق معها وتبان جوليا قدامك هي اللي اتفقت مع البنت بس جون هو اللي وراء كل حاجه...

..


ادميان بصراخ .....وهو فين ..


الملكه الام .....انا خليت الحراس يمسكوه وهو حاليا في السجن كاد ...


ادميان ان يركض الى السجون ولكن امسكت به الملكه وهي تقول..... اهدا يا ادميان في حاجه مهمه لازم تعرفها..


نظر اليها ادميان في انتظار ما ستقول .... جون يبقى اخوك..


في مكان اخر دخل داميان الي السجن ..


ابتسم جون وهو يقول .....كنت عارف انك هتيجي تشوفني ما هو مش معقول تسيبها تموت كده بالساهل كنت عارف ان الحاجه دي هي اللي هتكسرك وهتخليك تجي لي تترجاني في يوم كنت مستني اللحظه دي من زمان قوي...


اندفع ادميان يمسكه من ملابسه بغضب وهو يصرخ فيه ......لو حصل لها حاجه هافصل دماغك عن جسمك عشان ترتاح ايه كميه الحقد والسواد اللي فيك ده ..ده كله عشان ايه ...


دفعه جون وهو يصرخ .....عشان كان لازم اكون مكانك كان لازم انا اكون الملك كان لازم انا اخذ القوه اللي عندك دي كلها انت اخذت كل حاجه حتى حب امي اخذته مني ماسبتنيش اي حاجه في حياتي اعيش بيها خليتوني مجرد ...


احد عايش معكم في القصر ماليش اي لازمه وانت مالك ملك في بلد كبير الكل بيخاف منك ويعمل لك الف حساب ده كله وتقول الغيره اللي في قلبك عشان ايه  عشان انت اخذت مني كل حاجه....


ادميان بغضب...... افهم يا غبي القوه دي لعنه انا عايز اتخلص منها انك تكون ملك الظلام دي مش حاجه سهله  ...


جون ....يمكن مش كويسه بالنسبه لك بس كويسه بالنسبه لي مش عايزها سيبها لي وهاكون شاكر لك قوي..


نظر اليها ادميان قليلا ثم خرج لو بقي لثواني اخرى كان قاتل هذا الغبي...


❈-❈-❈


نظرت اليه والدته عندما راته يخرج من السجن ...


حصل ايه ادميان اوع تكون اذيته جون ماكانش قصدي يعمل اي حاجه....


نظر لها  ادميان وقال ....انا وعدتك اني مش هاعمل له حاجه بس لو ما جابش مضاد  في خلال ساعات قليله هاقتله بجد لاني مش هاسمح ان ملاك تروح مني بسبب ابنك ابنك اللي مش عارف انت جبتيه ازاي اصلا ابنك اللي ما كنتش اعرف بوجوده غير من دقايق فتصرفي شوفي هتجيبي مضاد السم ازاي والا ما تسالنيش عن اي وعد ....


❈-❈-❈


قال كلامه ورحل من السجن يذهب الى غرفه ملاك ويجلس بجانبها....


بعد مرور ساعات كان ادميان قد وصل الى قمه غضبه بقي ساعات قليله وينتشر السم في جسدها ...


خرج من الغرفه بغضب شديد ليذهب الى جون مره اخرى ولكنه وجده ياتي معه امه والذي كان يحمل بين يديه مضاد للسم الملكه الام .....انا تكلمت معه وده مضاد سم ..


كاد ادميان ان ياخذ منه ولكن قال جون ..... الاول  اوعدني انك تنفذ لي اي حاجه عايزها بعد ما ملاك تقوم..


نظر اليها ادميان قليلا ثم قال .......هاعمل اللي انت عايزه ..


قال كلامه واخذ من مضاد ودخل الى غرفه ملاك مره اخرى ليعطيه لها ...


وسط ابتسمت جون بانه سوف يحصل على ما يريد ونظرات الاوم من والدته فهي طالما كانت تخاف من الشر الذي في داخل ابنها لا تعلم كيف نزرع في داخله لماذا لا يحب اخيه ولكن يرجع هذا لانه يشعر دائما أن ادميان  يحصل على كل شيء وهو لا...


ولكن كيف سيحصل على شيء فهي لم تعرف بوجود الا منذ اشهر قليله والد ادميان قد توفى منذ كان صغير وهي كانت ما زالت صغيره ارادت ان تعيش لتربيه ابنها ولكنها وقعت في الحب للاسف دون ان يعرف احد من اهلها وقعت في هذا الحب والذي جاء من وراءه خطا كبير لتنتهي بان تكون حامل بدون زوج... وقد هرب الشاب .


وعندما استطاعت الوصول اليه لينقذها

انتظر لان تلد واخذ جون وهرب به ولم يعد و لم يظهر جون الا منذ اشهر قليل واخبرها بانه ابنها المفقود...


❈-❈-❈


بعد قليل في غرفه ملاك فتحت عيونها وهي تنظر حولها بتعب شديد واستغراب وهي تنظر حولها لا تعلم ماذا حدث ..


لو تعرف ماحدث لهذا العاشق الذي بجانبها طول هذه المده ...صحيح ساعات ولكنها كانت فارقه في حياته جدا شعر انه على حافه الموت والجنون بسبب ماحدث لها ...


ليشدها الى احضانه وهو يتنفس يحاول ان يذكر نفسه انها عادت اليه وانها بخير يحاول ان يطمئن نفسه انها لن تبتعد عنها مره اخرى ملاك باستغراب ... ادميان إيه اللي حصل..


اخرجها من احضانه ثم وضع يده حول وجهها بابتسامه وعشق شديد... حبيبتي كنت هاموت عليك مش مهم اللي حصل المهم ان احنا هنتجوز حالا انا مستحيل اسيبك تبعدي عني بعد اللحظه دي هنتجوز واخذك واخرج من مملكه الظلام مستحيل ابعد عنك ولو لحظه واحده انتي فاهمه ملاك انتي روحي انت لو بعدت عني او سبتيني ممكن اموت ...


ضمت ملاك نفسها اليها اكثر واكثر وهي تقول............ ما تقولش كده بعد الشر عليك انا كمان ما اقدرش اعيش من غيرك..


ثم اكملت بلهفه.... بجد بجد ادميان هنخرج من العالم الظلام...


هزه ادميان راسه وقد قرر ان يخرج ويترك المملكه لجون...


مره بعد الايام وبالفعل ترك ادميان المملكه و رحل ..


ليذهب الى مكان اخر واصبحت المملكه تحت سيطرت جون والذي كان اسوء سيد ظلام على الاطلاق ..


وحارب كثيرا روبن ان يعود الى المملكه ولكنه لم يستطع ترى ماذا سينتظره هناك؟.


على الجهه الاخرى وبعد شهور داخل ادميان الى بيت الصغير وهو يبحث عن ملائكه التي كانت تجلس على احد المقاعد ببطنها المنتفخه نعم فهي في شهور متقدمه من حملها...


ابتسم ادميان بحب شديد عندما وجدها تجلس يقترب منها وجلس بجانبها ايضا ليمسك يدها يقبلها بابتسامه سعيده ...ملاك وهي تحاول ان تنهض ....حبيبي انت جيت هقوم احضر لك الاكل ..


ادميان بنفي..... لا  اهم حاجه عند راحتك انا بخير طول ما انت بخير يا قلب ادميان


ابتسمت ملاك بحب شديد على زوجها ثم قالت.... بس انت جاي من الشغل تعبان ..


ادميان بنفي..... مش تعبان انا مبسوط اني شفتك بخير...


قال كلام بحب شديد وهو يقبل يدها مره اخرى ابتسمت ملاك عليه وعلى حبهم الذي يكبر اكثر واكثر وادميان قد ترك كل شيء من اجلها المملكه والسلطه والعالم من اجلها ليعيش معها في منزل صغير ويعمل من اجلها فقط..


و بعد مرور سنوات....


نظر ادميان من النافذه الخاصه بمنزلهم على الجبل الذي كان بعيد كل البعد عن منزلهم ولكن يظهر على اعلاه قصر ضخم للغايه خرجت ملاك من غرفتها لتجده ينظر هكذا اقتربت منه وهي تمسك يده..


ملاك بابتسامه وقد ضمها ادميان عندما وجدها بجانبه نظرت اليه ملاك وهي تقول..... انت ليه واقف كده وتبص على القصر هو انت عايز ترجع..


ابتسم لها ادميان وضمها اكثر واكثر يكاد يدخلها بين ضلوعي وهو يقول .....انا عمري ما حسيت بالسعاده الا معك عمري ما حسيت بالفرح والحب الا معك انتي مستحيل اسيبك و لا ابعد عنك لحظه ....بس انا خائفه لا القوه اللي بقت في يد جون يستعملها بطريقه غلط ما كنتش حابب ادي له قوه الظلام ابدا كنت حابب اتخلص منها...


ابتسمت ملاك وهي تقول.... طب انت ليه خلت جون ملك الظلام...


ضحك ادميان وهو يحملها بين يديه لتصرخ ملاك ولكنه قال بابتسامه لعوبه وحب شديد وهو يدخل بها الى غرفتهم تعالي..... احكي لك واحده واحده كده ليه قوه الظلام بقت مع جون....


قال كلامه واغلق الباب خلفه لتنتهي قصتهم ولكن؟



يتبع مع الخاتمة