رواية جديدة مقيد بعشقها لسحر خالد - الفصل28
قراءة رواية مقيد بعشقها كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية مقيد بعشقها
رواية جديدة قيد النشر
من قصص و روايات
الكاتبة سحر خالد
الفصل الثامن والعشرون
صعد الى الاعلى ليجد باب المنزل مفتوح دخل بسرعه ليبحث عن سلسبيل في كل مكان الى ان وقعت عيونه على غرفتها والباب مفتوح دخل الى الغرف...
لـ يتفاجا وتتوسع عيونه بصدمه صدمه كبيره لم يكن يتوقعها وهو يجد امير يجلس على السرير في احضانه سلسبيل التي كانت شبه عـ ـاريه تماما....
يحاول ان يجعلها تستيقظ، ولكن عقل داغر صور له انها بين احضانه يتمــ ـتعون بلحـ ـظات رومـ ـانسيه لتغلي الدماء في عروقه وهو يراها معا و..
صدمه كبيره اخذها داغر، لم يكن يتوقع ذلك ابدا
لـ يصرخ، بغضب....
ايه اللي بيحصل هنا..
هنا التفت امير اليه هو هو يقول بصدمه..
داغر تعالى انا جيت هنا اما سلسبيل اتصلت بيا..
قال كلامه، وهو يقف امام داغر بعد ماترك، سلسبيل على السرير، ولكن لم يكاد يكمل تلك الكلمات الا وخذ ضربه من داغر ووقع بعدها، وداغر يصرخ، بغضب....
اتصلت بيك عشان، تيجوا وتستغفلوني وتخونوني يا اولاد الـ **
نظر له امير بصدمه وهو يقول....
داغر، انت مش فاهم اي حاجه انا لما دخلت الاوضه هنا لقيت في حد هنا ونط من الشباك صدقني..
امسك به داغر، من ملابسها ليجعله ينهض من على الارض، وهو يقول....
اصدق مين ده انا هقتلكم هنا، وانا اللي كنت فاكر ان حبك ليها من طرف واحد وان هي ماحبتكش طلعت هي كمان بتحبك وكل ده انتقام منكم و لسه مكملين فيه..
توسعت عيون امير من تحليل داغر للامور كيف يفكر هكذا وان سلسبيل خانته، بالفعل حاول الدفاع عن نفسه ولكن داغر ضربه لكمه اخرى جعلته يقع ارضا...
هنا سلسبيل فتحت عيونها وهي تشعر بالدوار سرعان ما نظرت حولها عندما تذكرت كلمات سيلين لتتفاجئ بـ داغر يضرب امير بهذا الشكل..
امير...
اهدا يا داغر وانا هفهمك كل حاجه صدقني سلسبيل هي اللي اتصلت بيا وسمعت ساعتها سيلين وهي بتتفق مع حد على اللي حصل ده واما جيت اتفاجئت بحد بينط من الشباك صدقني لحد دلوقتي بكلمك وعايزك تفهم الامور عايزك تشوف اللي انت مش عايز تشوفه....
.
داغر بغضب....
انا فعلا شفت كل حاجه شفت ان هي خدتني معاك شفت انها استغلت فرصه ان هي هنا واتصلت بيك عشان تيجي لها شفت ان انتم مش اكتر من اتنين خاينين وبس....
توسعت عيون، سلسبيل ودموعها تتساقط وهي تستمع لتلك الكلمات من داغر، امتدت الارض من تحت قدميها وهي تشعر بانهيار عالمها، داغر يظن انها تخونه مع امير...
حاولت النهوض من على السرير، لتتفاجئ بالصدمه الاكبر، وانها شبه عاريه اسفل ذلك الغطاء تساقطت دموعها اكتر واكتر...
لتلتقط زيها الذي كان ملقى على الفراشه وترتديه وبعد ذلك حاولت النهوض، وكادت ان تذهب الى داغر وتحاول ان تجعلهم يبتعدون عن بعض ولكن...
هنا داغر وهو يمسك امير، من ملابسه ويصرخ فيه وقعت عيونه عليها، تقف ليبتسم ابتسامه مرعبه وهو يقول.....
اها خاينه اخيرا صحيت اقسم بالله لاقتلك واقتله...
قال كلامه وترك امير، وكاد ان يذهب اليها ولكن امسكه امير من الخلف وهو يقول......
يا داغر اللي بتعمله ده ماينفعش...
حاول داغر ان يبتعد عن امير ولكنه كان يمسكه بقوه شعر امير ان داغر على وشك الجنون، وان بتلك الحاله لن يصمت الا بقتل احدهم، ليصرخ في سلسبيل التي كانت تقف مكانها كانها تجمدت من الصدمه ومن الشر التي تراه فيه عيون داغر تجاهها ليصرخ برعب.....
اخرجي يا سلسبيل بره اخرجي بسرعه
قال كلماته تلك كانها كانت كـ جرس الانذار لـ سلسبيل التي ركضت الى الخارج، بسرعه ودموعها تتسابق على وجنتيها تشعر بالرعب تشعر بالخوف تشعر بان حياتها قد انتهت....
بعد تلك النظرات التي راتها في عيون داغر لها
❈-❈-❈
في ذلك الوقت وصل ادم وندي الى المنزل اخيرا ليدخل ادم الى الداخل تفاجئ بالباب مفتوح دخل وهو ينظر حوله...
سرعان ماوجد امير يتعارك مع داغر توسعت عيونه بصدمه فماذا يفعلون هنا، ولماذا يتشاجرون ركض وهو يحاول الان يفض هذا الاشتباك....
ليدفع داغر بعيد عن امير الذي كان وجهه تحول الى كدمات ودماء من كثره الضربات الذي اخذها من داغر ليتراجع داغر الى الخلف نظر اليه ادم والى امير بصدمه وهو يقول.....
في ايه ايه اللي بيحصل هنا بالظبط هو بيتي باساحه
لـ ضرب ولا ايه !؟
نظر كل شخص الى الاخر ولم يتكلم احد ليصرخ ادم مره اخرى......
انا بقول في ايه ايه اللي بيحصل هنا و ليه بتتخانقوا بالطريقه الشوارعيه دي هنا في بيتي....
هنا اندفع داغر دون تفكير، وهو يصرخ في ادم.....
عايز تعرف في ايه انا هقول لك في ايه في ان جيت هنا، لقيت الباب مفتوحه واما دخلت لقيت بنتك بنتك اللي هي مراتي اللي امنتها على كل حاجه شرفي وعرضي بين احضان ابن خالها، في انها كانت عـ ـريانه بين احضانه عرفني انت بقى هي كانت بتعمل ايه...
توسعت عيون ادم وندى التي وضعت يـ ـدها على وجهها بصدمه ليصرخ ادم في داغر وهو يمسكه من ملابس....
انت تجننت شكلك شارب حاجه يا داغر بنت مين اللي بين احضان ابن خاله اقسم بالله ان ماتعدلت لقتلك مكانك ما يهمني حد...
نهض امير وقال....
داغر انا هفهمك كل حاجه ....
صرخ داغر....
هتفهمني ايه هتفهمني ازاي وصلت لاحضانك ولا ازاي بقت عـ ـريانه هتفهمني ايه...
ادم....
بـــــس فين سلسبيل.؟؟
نظر حوله باستغراب فهي ليست هنا في غرفتها
لـ يخرج من الغرفه و يبحث في كل مكان في المنزل ولكن لم يجدها عاد مره اخرى وهو يصرخ فيهم.....
انا عايز تفسير لكل اللي حصل ده وعايز اعرف فين بنتي بالظبط....
نظر اليه داغر بجنون وهو يقول.....
بنتك خانتني وانا اللي يخوني اقتله
قال كلامه وخرج من المنزل بسرعه حتى لم ينتظر كلام امير ولم يستمع اليه اخرج ادم بسرعه هاتفه ليتصل بالحرس وهو يصرخ فيهم.....
شوفوا سلسبيل فين بسرعه...
قال كلامه ثم نظر لامير وهو يقول....
وانت مش هتخرج من هنا الا لما تعرفني ايه اللي حصل بنتي راحت فين وداغر شاف ايه بالظبط....
قال كلامه ليبدا يحكي امير كل شيء بدايه من رنين سلسبيل عليه عندما اجاب، سمع صوت سيلين مع احدهم وحكى عن ما سمعه الى ان وصل الى هنا ووجد احدهم مع سلسبيل في الغرفه....
يحاول ان ينزع ملابسها، حاول ان يتهجم عليه ولكنه ركض من النافذه ليجلس بجانب سلسبيل وهو يحاول ان يجعلها تستيقظ، مع دخول داغر ورؤيتهم بهذا المنظر...
نظر ادم الى امير وهو لا يفهم اي شيء صدمه بعد صدمه اما امير فنظر اليه وهو يقول.....
هو ده اللي حصل اقسم بالله هو ده اللي حصل سلسبيل بريئه من اي حاجه ومش عارف مين اللي كان هنا بس سيلين هي ورا كل حاجه اكيد كان هدفها تفرق بين داغر وسلسبيل او تعمل حاجه.
جلس ادم على اقرب مقعد بانهيار، وهو لا يصدق ماحدث لابنته في تلك الساعات القليله...
اما ندى فنزلت دموعها على ابنتها ولكن سرعان ما مسحتها وهي تركض الي غرفه سيلين، التي ما ان فتحتها وجدتها تنام على السرير كانها لم تفعل اي شيء امسكت ندى كوب ماء كان على الطاوله التي بجانب السرير لترميها عليها شهقت سيلين ونهضت لتنظر حولها سرعان، ماوجدت زوجه ابيها تقف امامها وملامحها لا تبشر باي خير....
ندى بغضب....
بنتي فين ومين الراجل اللي انتي جبتيه البيت ده واحنا مش هنا...
توتر سيلين ولكنها اجابت بهدوء....
انا ما اعرفش انتي بتتكلمي عن ايه انا كنت نايمه من ساعه مشيتوا ولسه صاحيه دلوقتي...
مش عارفه ايه اللي حصل شربت مع سلسبيل عصير هي اللي عاملاه وبعد كده ماحسيتش بنفسي الا وانا نايمه....
ندى بغضب...
مين الراجل اللي كان هنا وازاي دخل اوضه سلسبيل احكي...
سيلين....
ما اعرفش ما اعرفش اكيد هي اللي جايباه وعشان كده انا نمت ممكن تكون كمان حاطه لي حاجه في العصير...
ندي...
لوما قلتيش مين الراجل اللي كان هنا وسلسبيل راحت فين بالظبط لاقتلك ولا يهمني اي حد...
صرخت سيلين وهي تفلت من قبضتها لتركض الى الخارج وتجد ادم يجلس بصدمه على الكرسي وامير امامه وجهه مليء بالكدمات لم تفهم لماذا امير هنا...
ولكن تجاهلت الامر وركضت تجاه ادم الذي يجلس امامه على الارض وهي تقول.....
صدقني انا ما اعرفش سلسبيل فين وما اعرفش مين اللي دخل انا ما اعرفش اي حاجه، سلسبيل عملت عصير وشربناه مع بعض ومن بعدها نمت لسه صاحيه دلوقتي ومش فاهمه اي حاجه صدقني يا بابا
نظر ادم اليها وكلمه بابا تتردد في اذنه الكلمه التي حرمت منها ابنته لمده 20 عام...
وكل هذا بسبب والده تلك الفتاه تلك الفتاه التي اعطاها من الحب والاهتمام كلما تريد واكثر تلك الفتاه التي في الوقت التي ابنته كانت محرومه من حنانه كانت هي تاخذ كل شيء وفي النهايه ماذا فعلت...
رفع يده لينزل على وجهها بصفعه، من بعدها سقطت سيلين ارضا لتنظر الى ادم بصدمه والتي كانت عيونه تشتعل من الغضب الذي يشعر به، نظر اليها بغضب وهو يقول.....
كل حاجه كل حاجه من حب وهتمام ورعايه في الوقت اللي بنتي كانت محرومه منه، كنت بهتم بيكي انتي، ع وطلعت انتي مش بنتي بس فضلت احبك واهتم بيكي رغم ان بنتي كانت محتاجه حبي واهتمامي اكتر منك...
امسكها دام من شعرها، وهو يقول بغضب وصوت عالي.....
اقسم بالله لو سلسبيل حصل لها حاجه مش هسيبك يا سيلين و عملتك مش هتعدي على خير ابدا المره دي غير كل مره...
قال كلامه لـ يشدها من شعرها وهي تصرخ وتحاول ان تتكلم ولكنه تجاهل كلامها واخذها الى احد الغرف رميها فيها واغلق الباب بالمفتاح عليها ثم نظر لـندي التي كانت تبكي وتقول برعب......
فين بنتي يا ادم...
نظر اليها ادم وهو يحاول ان يجعلها تطمئن.....
ماتقلقيش مش راجع البيت قبل ما تكون معايا والمره دي ولا سيلين ولا داغر ولا اي حد هيقرب من بنتي تاني واي حد كان السبب اقسم بالله ما هرحمه..
قال كلامه وخرج من المنزل بسرعه يبحث مع الحرس وخرج خلفه امير هو الاخر...
لـ يصبح فجاه الكل يبحثون عن سلسبيل داغر الذي ان راها سيقتلها لا محال ابيها وامير الذي يريدون ان يطمئنوا عليها والحرس..
وسيلين التي شعرت ان حياتها تنهار وان كل شيء قد انكشف لتمسك الهاتف وتتصل بالشخص الذي كان معها وتقول بغضب.....
دور عليها دور عليها في كل مكان وقتلها قبل ما حد يوصلها اقسم بالله لو حد وصلها ما يرحمك بس لو قتلتها صدقني هديك ضعف المبلغ اللي معاك واكتر...
شعر هذا الشاب بالطمع تجاه كل ذلك المال ليبتسم بسعاده وهو يقول انه سينفذ الامر لـ يغلق معها الهاتف لتبتسم سيلين وتتمنى ان يصل ذلك الشاب الى سلسبيل قبلهم......
❈-❈-❈
في الطريق اتصل ادم بـ عامر وهو يصرخ..
فيه ابنك فين يا عامر....
عامر باستغراب...
داغر مش عارف بس هو مش في البيت ليه في حاجه حصلت...
ادم....
ابنك اتجنن واتهم بنتي انها بتخونه مع امير و حاليا مااعرفش راح فين وسلسبيل خرجت هي كمان اقسم بالله يا عامر لو ابنك قابل سلسبيل وتعرض ليها باي شكل مش هعمل حساب لاي حاجه ابنك اتخطى كل الحدود خلاص...
كان عامر في حاله صدمه لم يفهم شيء من ادم كيف اتهم سلسبيل بالخيانه ليقول....
طيب طيب اقفل وانا هكلمه وهكلمك تاني وكل حاجه هتتحل
قال كلام واغلق مع ادم لـ يتصل بداغر الذي لم يرد عليه ليرن عليه اكثر من مره الى ان رد عليه داغر بغضب.....
انا مش فاضي دلوقتي يا بابا هكلمك بعدين...
عامر....
قبل ما تقفل قول انت فين..
داغر....
مش في مكان هكلمك بعدين...
عامر...
هي كلمه واحده انت فين انا عرفت كل حاجه قولي مكانك بسرعه وانا جاي..
تنفس داغر بضيق ثم قال عن المكان الذي هو فيه واغلق الهاتف، كان يجلس في سيارته، منذ ان خرج من منزل ادم...
وعقله، لا يستوعب تلك الصدمه، التي تلقاها كيف سلسبيل تفعل به، ذلك وهو الذي كان مقيد بعشقها...
يتبع
إلى حين نشر الفصل الجديد للكاتبة سحر خالد من رواية مقيد بعشقها، لا تنسى قراءة روايات و قصص كاملة أخرى تضمن حكايات وقصص جديدة ومشوقة حصرية قبل نشرها على أي منصة أخرى يمكنك تفقد المزيد من قصص وروايات و حكايات مدونتنا رواية وحكاية