رواية جديدة الماسة لنهى عادل - الفصل 12 - السبت 15/11/2025
قراءة رواية الماسة كاملة
تنشر حصريًا على مدونة رواية وحكاية قبل أي منصة أخرى
رواية الماسة
رواية جديدة قيد النشر
من قصص و روايات
الكاتبة نهى عادل
الفصل الثاني عشر
تم النشر يوم السبت
15/11/2025
أيها الحبيب الذى يمر فوق كلماتى كالطير اهبط بسلام فقد هيئت لك فى قلبى مدائن وطن مستقر ماذا أقول فيك وقمرى فى السماء لااشاهد فيه الاروحك أخاف عليك وكأنك خلفت من قلبى انت كل أشيائي الحلوه وبس ماعشقت أنا الحياه إلا معاك ياليت الذى بينى وبينك باب يطرق وياليت أطراف الأرض تطوى ونلتقى أريد أن أكون كل الأشياء التى تصنع ضحكتك عندما تفتقدى حضورى عانقى كلماتى فقد تركت لك فى كل حرف حياه يا أجمل هدايا القدر
❈-❈-❈
بعد مرور شهر ....
تغيرت حالة ماسه كانت حزينه ،شارده لم تسمع صوته طوال الشهر ...كان يتحدث معهم جميع الا هى ؟كانت ترى نظرة الشفقة فى وجه قاسم واسيل ،اما فيفى فكانت ترى نظره الشماته وتزيد أكثر بوجود رزان ؟؟
ذات يوم مرضت فيفي بشده ولم يكن معها أحد في الفيلا الا ماسه ، كانت تنهج وضربات قلبها تدق بسرعه ،فهى مريضه سكر.ظلت تنادي ولم يسمعها أحدا ،بعد ذلك فقدت الوعى ..
بعد مرور ساعة .. فتحت عيونها بتعب وضعف ،ونظرت حولها ،،وجدت ماسه تجلس بجوارها و ترتب على يدها بحنان وعطف ، هتفت بتعب
ـ.ميه ،عاوزة ميه ....
"حاضر يا طنط ثوانى قالتها ماسة وهى تنهض تجلب إليها المياة
بعد أن ارتشفت فيفي المياة
نظرت الى ماسه قائله :هو ايه اللى حصل ،انا مش فاكرة حاجة ..
"حاضرتك كان عندك غيبوبه سكر ،والحمدلله بقيتي احسن ،انا كنت فى المطبخ تحت،وطالعه بالصدفه سمعت صوت بينادي ومرة واحده سكت ،كنت وافقه عند جناحك ،اقعدت اخبط محدش رد ،روحت فتحت الباب ولاقيتك مغمى عليكي ،اتصلت بالدكتور وجاه وقال إن حضرتك جالك غيبوبه سكر ،
"الف سلامه عليكي يا طنط ،انا نزلت عملتلك شوربه خضار اتفضلى ...
"نظرت لها فيفي لأول مرة لتراها من غير نضارة وبشعرها ،رأتها جميله الروح قبل الشكل ،أقسمت أنها لن تؤذيها بعد الان او تمسها باي سوء.فاهى منذ حوالى شهر لم تضع لها حبوب منع الحمل ،فهى علمت أن علاقتها ب غيث لم تكن علاقه زوجيه كاملة ،على الورق فقط ...
تنهدت فيفي وهتفت بندم :
"انا عاوزة اقولك حاجه يا بنتى ....
فرحت ماسه عندما قالت لها ابنتى ، ابتسمت لها بحنان قائلة :-اتفضلى يا طنط انا تحت امرك
"اول حاجه بلاش طنط ده،قولي يا ماما ،
"حاضر يا ماما ...
بكت فيفى وأمسكت يد ماسه قائله:أنا عاوزكى تسامحيني يا بنتى ،انا غلطانه في حقك كنت بحسبك مش بتحبي ابنى وعاوزة فلوسه ...أرجوك سامحيني يا بنتى .
"حضنتها ماسه بحب قائله :اللى فات مات يا ماما ويلا اتفضلى كلى علشان تاخدى علاجك وتنامي ..
نظرت لها فيفى بحب ،ماسه تملك قلب من الالماس مثل اسمها جوهرة نادرة ..
❈-❈-❈
بعد ان اطمئانت ماسه على فيفي دلفت إلى جناحها..
توجهت إلى صورة غيث ،و امسكتها وقامت بتقبلها وهتفت قائلا:وحشتنى يا غيث غيابك طال لو تعرف أنا بحبك قد ايه ،وعمري كله فداك ....نفسي تسمعني بس ولو مرة وأشرحلك كل حاجة ...تنهدت بألم فهى أصبحت تشعر بوجع شديد فى معدتها كما انها فقدت شهيتها،دلفت إلى المرحاض لتأخذ شاور..
خرجت من المرحاض وأدت صلاتها وظلت تدعى ربنا ،بعد إلا نتهاء من صلاتها ،شعرت بوجع بسيط فى معدتها كمان أنها تذكرت أن عادتها متأخر. همست لنفسها !معقول اكون... لا اكيد ده إرهاق ،بكرة هتاكد، ارتديت ماسه كاش مايوه قصير ،يبرز منحنياتها باغراء فكانت كتلة من الجمال والأنوثة...
أما عند غيث وصل إلى الفيلا ولم يجد أحد توجه مباشرة إلى جناحه .....
كانت تنام ماسه ودموعها تنزل بغزاره على خدها عندما سمعت صوت حركه في الجناح أضاءت النور ...
وجدته يقف أمامها ،حبيبها وروحها ،،ظلت تتطلع إليه وهو يقف ثابت أمامها لا يتحرك وكأنه ينظر إليها شعرت بنغزه فى قلبها ،هل هذا لقاءه لها بعد الشهر ؟؟اين الحب ؟
أين العهد الذى عهدها به؟؟ وفى لحظه جرت إليه ماسه وكادت أن تسقط لولا ذراعه التى التفت حوالها،جذبها نحوه لتصطدم بصدره الصلب بقوة
رفعت عيناها ا المشتاقه له لتقع على عيناه التى لأول مرة ترى فيها لامعه غريبه ..
اخفضت عيناها وابتعدت عنه قائله : احم احم حمدالله على السلامه
_اما غيث فهو فى عالم آخر ،هى كانت فى حضنه ويضمها.. آفاق على كلامها .. نظر لها نظرة طويله ثم رد عليها بكلمه واحدة :الله يسلمك وتركها وذهب ....
فى الصباح.....
استيقظت ماسه ولم تجد غيث فى الغرفة ..تنهدت بحزن هى اقسمت أنها لم تستلم ولن تبتعد عنه قبل معرفه الحقيقه ولكن من اين تبدء ؟
❈-❈-❈
فى المساء ...
كانت تقام حفله فى فيلا قاسم بمناسبة الذكرى السنوية للشركة ..
فى جناح ماسه وغيث وجدها نايمه دلف إلى غرفه الملابس وبدء فى تجهيز نفسه للحفلة .
خرج من الغرفه نظرت له ماسه فكان وسيم بدرجه مهلكه ولما لا فهو غيث قاسم الدالى ومرة واحد استدار غيث لها فخجلت وكأنه يرأها..
هتف قائلا: انتى مش هتنزلي الحفلة ؟؟
_لا شويه ونازلة
_طيب تمام انا نازل ....
بعد لحظات طرقت اسيل الباب لتأذن لها ماسه بدخول ...
دلفت إلى الداخل قائله:انتى لسه نائمة يا ميمي ،يلا علشان تجهزى حاجتك للحفله..
قامت ماسه من على السرير احسيت بدوخه ولكن تجاهلتها وهتف قائله: الصراحه انا مش عاوزة انزل يا اسيل ماليش مزاج ..
_لا ازاى لازم تنزلى انتى مرات رئيس مجلس الإدارة ماينفعش يلا بلاش كسل وتعالى نشوف هتلبسى ايه
استنى اقولك انتى هتلبسي على ذوقي النهارده وبدون اعتراض ....
_وانا مش هقولك لا ابهرينى يا ست اسيل ؟؟
بعد نصف ساعه انتهت اسيل من تزين ماسه فكانت فى قمه الروعه والجمال كانت يرتدى فستان من اللون الاسود وحجاب فضى وكادت أن ترتدى نضارتها اوقفتها اسيل قائله:
_لا حرام عليكى الجمال ده كله وتلبسى النضارة علشان خاطرى بلاش نضارة النهارده
ضحكت لها ماسه :بلاش نضارة انهارده ،ويلا بنا علشان ننزل سوا الحفلة ....
نزلت الفتيات إلى الحفلة وكل من شاهد ماسه كان يمدح فى جمالها إلى فيفى ... أما رزان كانت تاكل فى نفسها وهى ترى نظرات مدحت ل ماسه ...
كانت تقف ياسمين مع فهد وعندما وجدت ماسه بهذه الاطلاله المثيرة جرت اليها ،وقفت أمامها قائله :
_ايه الجمال ده كله يا ميمي ،اخيرا قلعتى النضارة ؟؟
_جاءت من وراءهم اسيل قائله :بالعافيه وحياتك يا سمسم
_سلو يا حياتى ايه الحلاوة ده وحشتنى ..وقامت باحتضانها ...
_وانتى اكتر يا سمسم ،امتى اخلص الكلية زيكم واشتغل معاكى رسمى فى الشركه ..
_انتى بتفكرنى ليه باليوم اللى قالى فيه فهد مفيش شغل تانى فى المطعم ...
ردت ماسه : حصل ايه يا آخره صبرى
ضحكت قائله :اقول لكم
فلاش باك .....
دلف فهد إلى المطعم وجد رضوان يتتطلع إلى ياسمين وهى تباشر عملها بتقديم الطلبات إلى الزبائن ذهب إليه بغضب قائلا:واقف عندك بتعمل ايه يا رضوان ...
_اصلا بشوف ياسمين لتكون عاوزة حاجة ...
_صك فهد اسنانه بعنف : اولا اسمها انسه ياسمين يا رضوان ،مراتى ،هو انت متعرفش أن احنا انكتب كتبنا ..
تنحنح رضوان قائلا: اسف يا مستر فهد ياسمين قصدى انسه ياسمين زى اختى ،بعد اذنك يا فندم ذهب رضوان بوجه حزين فهو خسر ياسمين الى الابد .
_اتجه فهد إلى ياسمين وقف أمامها قائلا:ياسمين تعالى عاوزك فى المكتب ؟؟
_ردت عليه بحب قائله:فهد انت جيت أمتى ،ومالك داخل كده من غير سلام ولا كلام
_ياسمين كلمه واحدة تعالى ورايا. .
_طيب حاضر ثوانى أدى ل رضوا......
لم تكمل كلمتها وسحبها فهد معه إلى المكتب ...
_فتح المكتب ودخل بها ثم ترك يدها وتحدث ببعض من الحده قائلا: ياسمين مش انا قولت مفيش شغل بعد كتب الكتاب .والا انتى عاوزها انا متكفل به ،قولت ولا لا
_نظرت له برفع حاجب قائله : اولا فى ايه يا فهد ،وساحبتنى كده ليه ،مالك
_, ماليش ،انا قولت مفيش شغل يعنى مفيش شغل...
وضعت يدها فى خصرها قائله : وانا لا يمكن اسيب الشغل غير ما اعرف فى ايه ؟؟
_هى كلمه واحده مفيش شغل ...
فكرت قليل وضحكت بخبث ونظرت إلى فهد ورأت أن تستخدم سلاح الانثى لترواغه ؟؟
وقفت أمامه مباشرة ونظرت فى عينه قائلا: فهودي ياقلب وعيون سمسم !!
_هاااا فهودي مين ؟؟
_فهودى انا يا نن عيونى !!!
وظلت تلعب بازرار قميصه قائله فهودي انا مش عايزه اسيب الشغل عشان خاطري يا فهودي؟؟
تاه فهد فى قرب ياسمين المهلك وقرب وجهه منها قائلا: ارشيني علشان اوافق!!!
_ نعم !!!ارشيك ازاي؟؟
تعالى وانا اقولك ازاى ياقلب فهودك ؟؟
وفى لحظه قبلها فهد من شفتيها وضمها الى صدره حاولت ياسمين الابتعاد ولكن قربها فهد أكثر وزدات قبلته وبدأت ياسمين تبادله بعد لحظات ابتعد عنها ...خجلت ياسمين من نفسها ونظرت إلى الاسفل ،رفع فهد وجه ياسمين قائلا: ياسمين انتى مراتى وحبيتى اوعى تخجلى منى ابدا ،وانا موافقه يا ستى انك تشتغلي
صفقت بحماس قائله : بجد يا فهد
_بجد يا عيون فهد ،بس مش هنا
_شحب وجه ياسمين :أما فين يا فهد وليه مش هنا
_تنهد بنفاذ صبر قائلا: فى الشركة معايا وليه ،علشان غيران ،خلاص عرفتى ....
قربت ياسمين منه وطبعت قبله على خده : وانا موافقه يا فهودي أن اكون معاك فى الشركة ...
نظر لها فهد بمكر : ياسمين يا حبيتى انتى بتبوسى اختك تعالى يا حبيبى اوركى البوسه ازاى ...
نهايه الفلاش باك ...
قصت لهم ياسمين بدون الدخول فى التفاصيل ...
ضحكت الفتيات بشده علي دلع ياسمين ل فهد جاءت فيفى لهم قائله بحب ل ماسه : ايه القمر ده يا ماسه أصحابى مش مصدقين انك مرات فهد ،،وبيحسدوني عليكى يا حبيتى. ياريت غيث كان بيشوف ويعرف قد ايه أنه اختار صح
ضمتها ماسه بحب : عيونك اللى حلوة يا ماما فيفى ،
ثم رأت فيفى نظرة حزينه فى ماسه هتفت قائله :
مالك يا ماسه ؟؟؟
_انا كنت نفسى ماما سعاد تكون موجودة معايا النهارده ،بس من ساعه العمليه وهى الحركة لها قليله والدكتور قال بلاش حركه كتير ولا توتر
هتفت ياسمين قائله: ما هى ماما قاعدة معاها وبابا هو إلا جاه بس يا ميمي ..وايه رايك انا بكره معنديش شغل تعالى قضى اليوم معانا ؟؟
_مش عارفه يا ياسمين انا قلبى مش مرتاح اليومين دول وحسى أن فى حاجه وحشة هتحصل ربنا يستر ...
بقولك يا ميمي ايه رايك لو تغنى لنا ...
_لا طبعا مش هينفع
_علشان خاطرى ،تعرفى يا اسيل ،صوت ماسه جميل جدا
_بجد يا ميمي ،علشان خاطرى عاوزة اسمعك ...
ردت فيفى قائله : بجد يا ماسه بتعرفى تغنى ،انا لازم اسمع ...
_خجلت ماسه .. صدقينى يا ماما فيفى انا هنكسف ..
_ولا كلمه يا ماسه ده أمر من حماتك....
_حاضر يا ماما
كانت تقف تتابع الحوار بينهم وتغلى من قرب فيفى وتغيرها ل ماسه ذهبت إليها قائله: أنطى فيفى انتى زعلانه منى يا أنطى ...انا مكنتش فاضيه صدقينى ..
_نظرت لها فيفى لاول مرة بحده قائله : وهزعل منك ليه يا رزان يا بنت اختى .تذكرت فيفى عندما كانت مريضه وظلت تنادى على أحد وحاولت الاتصال وكان اقرب اسم لها رزان ،واستنجدت بها ،فقالت لها انها بعيده عنها ولا تستطيع المجيء اليها ؟من هنا عرفت فيفى معدن رزان وحمدت ربها أن زوجه ابنها ماسه وليست رزان؟؟
آفاقت على تقديم ياسمين ل ماسه للجمهور ...
وقبل ذهاب فيفى همست ل رزان ،ولو فكرتى فى يوم من الايام تأذي مرات ابنى هتشوفى وش عمرك ما شفتيه وتركتها وذهبت ،
بقى كده هنشوف فى الاخر مين الا هيكسب وذهبت إلى مدحت !!!
أنصدم غيث عندما سمع ياسمين وهى تعلن للجميع بغناء ماسه ...
كان وجه لا يبشر بخير وهو يسمع همسات الجميع عن جمال وشياكه زوجته ماسه ،الذى يرأها الجميع وهو لا...
حاول أن يذهب إليها ويوقفها عن الغناء إلا أن فات الاوان ....وبدأت ماسه الغناء ....
وقفت أمام غيث مباشرة وعينها فى عينه
ماخطرتش على بالك يوم تسأل عني
وعينيا مجافيها النوم يا مسهرني
دانا قلبي بيسألني إيه غير أحواله
ويقول لي بقى يعني ما خطرتش على باله
أمال غلاوة حبك فين وفين حنان قلبه عليا
وفين حلاوة قربك فين فين الوداد والحنية
يا ناسيني وأنت على بالي وخيالك ما يفارق عيني
ريحني واعطف على حالي وارحمني من كتر ظنوني
لا عينيا بيهواها النوم ولا باخطر على بالك يوم
اسأل عني يامسهرني
اسأل عن اللي يقضي الليل بين الأمل وبين الذكرى
ويصبر القلب المشغول ويقول له نتقابل بكرة
وبكرة يفوت وبعده يفوت ولا كلمة ولا مرسال
وهو العمر فيه كام يوم وأنا بعدك على طال
ياناسيني وأنت على بالي وخيالك ما يفارق عيني
ريحني واعطف على حالي وارحمني من كتر ظنوني
لا عينيا بيهواها النوم ولا باخطر على بالك يوم
اسأل عني يامسهرني
الجميع كان يسمعها ومنبهر بصوتها الساحر فكانت الصدمه الكبرى ل مدحت الذى وقف يأكلها بعينه وينظر لها بوقاحة ورغبته زدات فيها أكثر لاحظت رزان نظرات مدحت ل ماسه ....نكزته فى كتفه قائله: فى ايه يا مدحت عينك عليها كده ليه ،مش ده البومة ..
_بومه ايه بقا ... ده طلعت فرس عربى اصيل وانا الا طلعت اكبر مغفل ؟؟
_بقا كده يا مدحت خليها تنفعك!
_تنفع مين يا وحش بس هو فى القلب غيرك ..
_تمام يا مدحت فخرى هنا اهو حاول تنفذ كل اللى مطلوب وفى اقرب وقت ...وتركته وذهبت ...
_اما مدحت كان يسمع صوت ماسه الساحر ... ويأكلها بعينه ....
❈-❈-❈
بعد انتهاء ماسه من الاغنيه ظل الجميع يصفق لها بشده فخجلت وذهبت الى خارج الفل....
_وقفت بجانب حوض الزهور لوحدها تسترجع لحظه ما كانت تغنى وهى تقف أمام غيث تشتكي له وأكانه يرأها
هى دائما تفكر ماذا حدث فى تلك اليوم ،ومن الذى سجل لها بهذا الشكل وتحاول تجميع الخيوط ولكن من اين تبدء افافت على صوت يقول لها : مش جمال لا وكمان صوت يسحر ،فرسه وانا الا اكون خيلها
استدارت ماسه لتجد مدحت يقف بكل وقاحة ينظر لها بخبث ومكر ....
هتفت بعصبية شديده قائله : انت مين الا اديك الحق تجى ورايا وتقف وتكلمني ،انت نسيت نفسك ولا ايه ...
_اهدى يا ماسه ،انا كنت عاوز اعتذر وعاوز اصلح غلطتي ؟؟؟
_لا والله اوعى تكون نسيت انا عملت فيك ايه ولا تحب اعرف غيث وكل الا موجودين ،ولو كنت نزلت المرة الا فاتت ب شورت احب اقولك المرة ده هتبقى من غير وانت عارف انى مش باهدد انا بانفذ على طول؟؟
_صك على أسنانه بغضب ورسم البرود قائلا: ما تهدى يا حلوة ولا فاكرة أن غيث الاعمى هيقدر يعملك حاجة ...
_قطع لسانك غيث جوزى ،أنضف وأشرف من واحد زيك ..
وكادت أن تذهب حاول يمسك يدها وهمس قولتلى طيب وراى جوزك ايه فى التسجيل !!!!
شحب وجه ماسه : هو انت الا؟؟؟؟؟
وكاد أن يجيب إلا أنه سمع صوت يقول : ماسه يا ماسه ....
جرت ماسه الى حضن غيث قائله : انا هنا يا غيث ... والاستاذ مدحت يظهر كده كان بيدور على حاجه بس مش هيعرف يوصل لها ورفعت حاجبها ....
هتف غيث ل مدحت : ياترى يا مدحت لاقيت الا بدور عليه
نظر له بمكر :طبعا يا ابن عمى ،ده انا مدحت ولم بحط حاجه فى دماغي لازم اوصل لها .
كل هذا وغيث يمسك اعصابه ولا يريد أن يتهور على مدحت وهو ينظر إلى زوجته وحبيته بوقاحة فهو رجل ويعرف نظرة رجل ل امرأة تكون ازاى؟ فهو بعد إجراؤه العمليه ولم يخبر أحد أنه ذاهب لعمل العملية حتى لا يعطيهم امل لأن نسبه العمليه ٤٠٪ولكن أراد الله أن يرجع بصره ثانيه .....كما أنه سمع بعض من حوار ماسه ومدحت وعلم أنه كان خطيبها السابق ،فهى أخبرته ماذا فعلت به ؟؟ وفرح جدا برد ماسته أنها انثى شرسه ،لم تكون انثى ضعيفه رغم انها لا تبن ذلك ..
ضمها غيث الى صدره بتملك وهو يتحدث إلى مدحت :
_ بتمنى لك التوفيق يا مدحت ،بعد اذنك احنا داخلين ...
❈-❈-❈
بعد ذهاب ماسه وغيث الى الداخل ..
تحدث مدحت ،يا انا يا انت يا غيث ،انا هاخد منك كل حاجه ،فلوسك حتى مراتك هتكون ملكى انا وبين ايدى انا ثم قام بالاتصال على. فخرى ...ليقابله فى جنينه الفيلا
_بعد.قليل جاء فخرى له قائلا: وصلت ل جديد يا مدحت عرفت ازاى تاخد توقيع ماسيه على بيع البيت..
_تحدث مدحت بمكر وهمس لنفسه: بأن فخرى يكون اكبر مغفل هو لا يعرف قيمة البيت الحقيقيه يريد ملاليم ،ضحك ساخرا وهتف قائلا: قريبا قوى يا فخرى؟؟
_فى سؤال عاوز اساله لك يا مدحت ؟؟
_رفع حاجبه امممم وايه هو ...
_انت ايه صلتك بعائلة الدالى ....
_ضحك بشده : انا اكون مدحت منصور الدالى ابن عم غيث يا فخرى
واه انتظر منى مكالمة فى اقرب وقت علشان أبلغك بالجديد....وتركه وذهب ...فى حيرته
❈-❈-❈
داخل الحفله....
توجه زياد إلى اسيل التى تقف بجانب فيفى وتتجاهله كلما نظر إليها ...
_وقف أمام فيفى قائلا:ممكن بعد اذنك اخد اسيل شوية من حضرتك ...
_ابتسمت فيفى : طبعا يا حبيبى يا مراتك انت بتستاذن
_امسك زياد يد اسيل وضمها وذهب بها إلى الأعلى
دلف بها الى غرفه نومها .....
_كانت اسيل متوترة بشده من وجود زياد معها فى مكان واحد ..اقترب منها زياد ووقف أمامها مباشرة لدرجه انه اسمع صوت ضربات قلبها ...
أخذ نفس طويل وهتف قائلا: هتفضلى لحد امتى زعلانه وبتهربى منى يا اسيل ؟؟
_رسمت البرود على وجهها نظرت له بثقه قائله: وانا هتهرب منك ليه يا زوجى العزير ؟؟؟
_اممممم زوجى العزيز ،وماله ..كويس انك فكرتنى بانى زوجك العزيز
وفى لحظه خطفها في حضنه وضمها الى صدره ورفع وجهها وبدء فى تقيبله فى كل جزء منه حتى وصل إلى شفتيها ،وظل يقبلها وزدات قبلته عندما أحس بأن اسيل تبادله ....ابتعد عنها عندما أحس احتياجها الى الهواء
أخذ يدها وذهب بها إلى الأريكة الموجود فى الغرفه وجلس بها فى أحضانه ...
_رفع وجهها وقبلها من شفتيها ،،مش خلاص يا اسيل وقلت لكى انى ماليش ذنب فى الاحصل ؟؟
_حاولت اخراج صوتها فهى لم تصدق ماذا فعل زياد ،فهى دائما تراها دكتور زياد الرزين العاقل وليس زياد الوقح المتحرش بها ؟؟
_افاقت احم احم : يعنى مش عارف ان سمعت ندى بتقولك انها بتحبك ،عادى يعنى اسكت لما اسمع واحدة بتقول ل جوزى أنها بتحبه ...
_يعنى انتى سكتي يا اسيل ،ده انتي ماشاء الله جبتها مش شعرها وفرجتي عليها الكليه؟؟بس مكنتش اعرف انك شرس كده وغمز لها بوقاحة ؟؟
_ههههه وانا مكنتش اعرف انك وقح ومتحرش يا زيزو
_لا بقا مادام فيها زيزو يبقى أصلحك تانى ...
_جرت اسيل من أمامه وضحكت بدلع،لا خلاص انا عفت عنك ...
_ابدا والله ما يحصل ،انتى خرجتى فيى زياد المتحرش الوقح ..
_يا زياد اعقل ،ويلا ننزل علشان الحفلة وزمان ماما بتدور عليي ..
_ابدا يا اسيل لازم اصلحك ،وبالفعل جرى وراها وامسكها
_زياد...
_قلب ويقبل عيونها ،وروح زياد ويقبل خدها ...
وضعت اسيل راسها على كتفه وتذكرت عندما كانت فى الكليه وذهبت الى مكتبه لتسمع صوت ندى تعترف إلى زياد بأنه تحبه وانها افضل من اسيل ،ولكن فرحت من رد زياد بأن زوجته ملكه قلبه هى فقط....وقام بتحذيرها أن تسبب مشاكل ل اسيل
بعد لحظات ...ابتعدت اسيل من حضن زياد وهتفت قائله : يلا بنا يا زياد ننزل علشان الحفلة ...
_يعنى خلاص مش زعلانه منى ...ولا عاوزة إثبات تأتى
_ فرت من أمامه هاربه وفتحت الباب قائله لا مش زعلانه .....بحبك يا زيزو
يُتبع..
