الفصل الخامس عشر - عشق بعد وهم
الفصل الخامس عشر
= انت بتقول ايه!!؟
اخرج تلك الكلمات من رحيم التي يبدو مصدوما مما يتفوه بيه خالد
= لو مش مصدقني اسألها.... هي اللي قالتلي سيب نورمان وامشي وكانت معها يومهاا ويومها سبتها عشان كانت معها تارا.
انظر لتلك التي كانت شهقتها تعلو المكان وهي برافقه شقيقتها فهو يعرف علاقتهم كانت محبه ويعرف ايضا ان نورمان كانت تحب تارا مثل شقيقته الصغره واكثر بكثير ولكن اصدم اكثر لما خالد يتهم تارا شئ كهذا.
= مصدقهوش يارحيم انا مقتلتهاش... مم... مقتلتهاش.
اختمت تلك الكلمات وهي تشهق بقوه وتبكي مثل ام تركت صغيرتها تعاني هكذا مما برزت عروق خالد وقال لها بعصبيه شديده
= متصدقهاش يارحيم.... هي قتلتها صدقني انا.... هي الفتره اللي فاتت نورمان بعدتت عن تارا وتقربت من نور.
اختم جملته وهو ينظر الي نور التي مازالت مصدومه ولا تفهم شئ ابدا تتابع بصمت مما صراخت تارا بقوه وهستري
= ايوا انا اللي قتلتها.... قتلتها... عايز تقتلني اقتلني..... مما سقطت بقوه بسبب البكاء والشهقات مما انحني رحيم الي مستواها اخذها باااحضانه وهو يتمتم بكلمات حنان واطمئنان
= هششش اهدي انا جنبك....قطعته تارا التي تبكي بقوه
= انا قتلتها يارحيم... ق....اقطعه رحيم بقوه
= لا ياقلب رحيم انتي مقتلتهاش... هشش اهدي وظل هكذا يتمتم لها بكلمات هادئه الا ان غفت بااحضانه بتعب ومن كثر البكاء ايضا
نظرت له بشفقه علي حال شقيقتها والتي تمر بحالها بهذه الايام ثم قالت بتعب وحزن علي حال شقيقتها
= صدقني ياارحيم تارا تعبانه ومش قصدها تقول اي كلمه ازي اقرب وحده ليهاا وتقوم تقتلها بيوم وليله.
= عارف.... تارا ممكن تعمل اي حاجه ماعدا تقتل وتقتل نورمان كمان انا عارف ان تارا اقرب وحده ليها في البيت نورمان هي اعصابها تعبانه شويه.
اختم حديثه وحملها علي الفور يتجه الي غرفتها بعد ان اطمئن عليها واسقط له غطاء خفيف عليها ثم واجهه حديثه لتالا التي كانت تقف علي عتبه الغرفه من الخارج
= خلي بالك منها وانا شويه هخلص شويه حاجات كدا وجاي علطول وحمد علي السلامه اعزريني لو مسلمتش ولا حتي رحبت بيكي بس زي ما انتي شايفه.
نظرت له وابتسامه شكر تزين ثغرها
= ولا يهمك عارفه وحاسه باللي حاسين بيه ربنا معاكم وتعدوها علي خير
= عن اذنك
ابتسم لها وبعد ان ختم جملته غادر علي الفور يتجه الي غرفه خالد
❈-❈-❈
اسر اجلس خالد علي الكنبه التي موجوده بغرفته حاول ان يتحدث معه ولكنه شارد بصوره نورمان التي بعد ان ادخل غرفته وهو يمسكها ويطلع عليها بشرود وبعد دقيقه وصل رحيم الي غرفه خالد وينظر الي خالد الشارد والتي يمسك صوره نورمان بحزن وشرود اخرج تنهيده قويه وهو يتذكر شقيقته انظر الي اسر بمعني يخرج وفهم اسر علي الفور وخرج الا ان نور وديما جاءوا علي صوت رحيم
رحيم يتجاهل وجود نور تماما بالغرفه ويتحدث مع ديما بنبره خوف علي خالد وتحزير ايضا
= خلي بالك منو يااديما وعندك رئيسه الخدم تحت اطلبي منها اكل وحاولي علي الاقل يأكل.... ولو في حاجه حصلت انا موجود رني عليا او اسر.
هزت رااسه بنعم اما هو خرج دون نطق بحرف لتلك الواقفه نظرت الي الطريق الذي غادر منه بشرود وحزن للغايه ولكن ديما هتفت بمرح بالغ
= ايه مش قولنا نستحمل معاملته دي لان في اسؤا حالته دلوقتي.
نظرت لها والي مكان مغادرته ايضا ثم هتفت بنبره حزينه وخذلان
= مستحمله بس مش عارفه بيتعامل معايا كدا ليه.
ديما مغيرا حديثها حتي لا تنظر الي ملامحها الحزينه تحدثت بنبره جديه
= الا قوليلي صح هي مين دي تالا.
جلست بجانب عمه خالد بقوه وحنان ونظرت له وتحدثت بنبره حماس وفرح
= تالا دي قمر... تالا دي ياستي اخت تارا غير تارا خالص طيبوبه وعسليه كدا وصحبتي من وانا صغيره.
هتفت جبينها بقوه وتحدثت بنبره ثقه بالغه
= حاسه غير كدا خالص... قلبي مش مستريح ليها من اول ما شوفتهاا.
نظرت وتحدثت بثقه
= دي بس عشان خاطر متعرفيهاش لكن لو عرفتيها هتحبيها اكتر مني.
ابتسمت لها وهي متأكده ان تالا تحمل سر كبير وغير الشخصيه التي تتحدث عنها نور فيبدو ان في شئ خطأ قلبه لا يبدو مريح لها ابدا والايام سوف تثبت لها ذلك
❈-❈-❈
مين اخر واحد خرج من الفيلا امبارح انطق
اخرج تلك الكلمات ونبرته كان يمتزجها العصبيه والتهديد ايضا فهو لا يصدق ان شقيقته اتقتلت علي يد مجهول ولما قتلت فهي شقيقته لا تاذي احد ابدا
ولله يا رحيم باشا مفيش حد دخل... الاستاذ خالد كان مستني مدام نورمان بس مشي ومفيش حد دخل وقتهاا ولا حد خرج....اخرج تلك الكلمات من الحارس الذي يعمل منذ قديم فهو رئيس الحراس ويعمل بجد ولكن لا يعرف ان الكلمات هذه تؤثر عليه اما اسر نظر له بقوه وصدمه حتي تحدث معه نبرته مرتجفه بسبب هذه الصدمه
= يعني.... قصدك... قصدك تقول ان مفيش حد خرج من الفيلا ولا حتي دخل
نظر له ويقول بنبره ثقه علي عكس خوفه من الداخل
= ياااسر باشا انا شاغل معاكم من زمان واظن انك عارف شغلي كويس مفيش حد دخل ولا خرج حتي لا من الشغالين ولا حتي مدام تارا
..... الصمت يعم المكان فهو المجهول الذي قتل شقيقته احدهم من المنزل ولكن لما يقتل شقيقته فهي ابدا لا تاذي احد من الخدم حتي تذكر رساله المجهول التي جاءت له والي والداها والي اسر ايضا ايعقل انه قتلها ويعرف تحركتهم فهو يعرف تماما المعرفه انه يراقب تحركات الجميع لهذه السبب تكلم مع صديقه والداها يظن انه يعرف اشياء عديده مختبئه داخل القصر وهو لا يعرفها .... اما اسر كان يفكر بشئ اخر اسم تارا يردد بااسم عقله ايعقل انها هي ولكن لما تقتل نورمان فهي كانت تحبها بشده وبينهم بمحبه وتعتبره شقيقتها ليست شقيقه زوجهاا.... اقسم انه سوف يكتشف لما قتلتها بدم بااارد فهو لا يصدق ان احدهم ضربها بقوه علي رااسها..... في تارا خبيثه وتعرف تماما المعرفه انها بماذا تفعل يبدو ان في شئ خطير للغايه يتعلق بتارا وسوف يكتشفه عااجلا اما اجلاا..... اخرج من دوامه الافكار علي صوت رحيم التي كانت نبرته غامضه بعض الشئ
= في حد عارف كل الالغاز دي وكمان مين اللي قتل نورمان
نظر له بصدمه بما يتفوه بيه تحدث بفضول وحيره
= ومين يااتري
نظر لصديقه بعد ان بعد خطوات بعيده عن رئيس الحرس وهو ينظر الي قصره بنظره غامضه بعض الشئ
= المجهول
نظر الي صديقه التي بعد ان ختم حديثه تحرك بسرعه تجاه السياره اسرع بخطواته حتي يلاحقه حتي تحدث بنفاذ صبر بعد ان تحرك بسياره بعد ان اركب بجانبه ويهتف بنبره عصبيه ايضا
= انت بتعمل ايه يااارحيم بتفكر في ايه...!؟
نظر الي الطريق بشرود ويهتف بنبره منخفضه خاليه من المشاعر
= جاه الوقت اللي نعرف المجهول
.........
وبعد ساعتين تقريبا امام قصره
فكيف للمجهول ان يتكلم ويرسل رسائل وهو موجود في قصره ذهب الي رجل حتي بعرف هويه الرقم لكنها قال له انه غير متسجل غير بالمجهول ولكنه قال له انها يتكلم ويرسل رسائل في العنوان...... فهو قال عنوان قصره تأكد من الامر ان احد من القصر يرسل له ويراقبه وهو موجود بالقصر فهو يثق بعائلته تماما المعرفه ولكن الخدم ايضا يعملون منذ زمان طويل ولا احد يعمل جديد بينهم عقله الذي يصرخ بمن يستفيد بقتل شقيقته بدم بااارد وهو موجود بالقصر.... لا يعرف شئ ابدا ولكن الشك اكبر بداخله ان المجهول هو مسئول عن قتل شقيقته ايضا اطلق تنهيده تحمل الكثير من افكاره فالشرطه لا تعمل ابدا بموت شقيقته وان موت شقيقته تعقد اكثر من قبل فهو الان لا يعرف بمن قتل شقيقته ولما قتلهااا ولكن الذي سيتأكد منه هو ان سينتقم بااابشع الانتقام من فعل ذلك بشقيقته وان لا يسامحه ابدا عن فعلته تلك.... جاءت له رساله من نفس الرقم اخذ ينظر حوله بشك وافتح محتوي الرساله
= لو كنت فاكر اني قتلت اختك تبقا غلطان احب اقولك اني مقتلتش حد ولا حتي هقتل في حياتي.... بس لو بتفكيرك كدا عمرك مهتلاقي اللي قتل اختك.
# مجهول
افتح المسجل الصوتي واصرخ بجنون وعصبيه ونبرته يمتزجها التهديد
= لو كنت فاكر انك بتستخبي وبتنقلي المعلومان من ورا ضهري لو كنت راجل تعال اقف قدامي... مدام عامل زي النسوان بتنقلي المعلومات وانت خايف...
وفي نفس الدقيقه جاءت له رساله اخر افتح المحتوي كل هذا تحت انظار اسر التي لا يفهم شئ ابدا
= ليه بس كل العصبيه دي.... صدقني عاوزه اساعدك ولا مكنتش بعت ليك الظرف اللي يظهر ليك الحقيقه اللي متعرفهااش.... عاوزه اقولك ان كلو كوم واللي جاي دي كوم تاني جهز نفسك ياارحيم بيه.... دقيقه وهتفهم قصدي.
انظر الي اسر التي ينظر له نظرات غير مفهومه وحيره انه قد لا يفهم اي شئ ابدا وهتف بنبره يمتزجها الحيره وغير الفهم
= في ايه ياارحيم انا مش فاهم حاجه
رحيم بحيره وغير فهم ايضا
= ولا انا قال ان استني بعد دقيقه وان اجهز نفسي للي جاي
اسر انظر له بغير فهم وينظر خلف رحيم بقوه وصتدم بقوه كأنه دلو من الماء البارد انزل الي جسده وارجع خطوات الي الخلف بفعل الصدمه وهو يتمتم بكلمات غير مفهومه
= مش ممكن
نظر له رحيم والي صدمته هذه الغير مفهومه نظر الي ما ينظر اسر وسرعان ما احتلت صدمته هو الاخر ولكنه عيوانه كانت علي اوسعهم من هذه الصدمه اخرج صوته بصعوبه بسبب هذه الصدمه لهذه الواقفه ويتتطلع له بصدمه كبيره
= كاارما
يتبع